Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Mars 2006
Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

J'aime bien les 2 dernières releases de Sentient Audio Collective :

Fantastic 2 - Other People (Damien Heck's Sonic Puzzle Mix)
Somnus Corp & Deep Mariano - Inner Fields (Original Mix)

Old Post Mar-11-2006 11:02  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djmindreaper
Senior tranceaddict

Registered: Sep 2004

News soirée: Jimmy van M. et John Digweed le 4 mai à La Haye (la boite s'appelle Paard van Troje, soit cheval de Troie).

Old Post Mar-12-2006 16:38  Spain
Click Here to See the Profile for djmindreaper Click here to Send djmindreaper a Private Message Add djmindreaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

Y'a un sampler prévu pour 3D de Satoshi Tomiie?

Pcq dans le CD2 y'a qques bombes que je mixerai avec plaisir

Old Post Mar-12-2006 22:13  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by JLP
Y'a un sampler prévu pour 3D de Satoshi Tomiie?

Pcq dans le CD2 y'a qques bombes que je mixerai avec plaisir

Malheureusement je crois que l'on peut rêver, puisque les 3/4 du CD sont des Edit créés pour la compile. Et oui ça fait rever ces Edit de Chab, Cass, Hybrid, et j'en passe...

Mais je demande qu'à me tromper. En tous cas console toi déjà avec le FSOL si ce n'est déjà fait!

Old Post Mar-12-2006 22:44  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cottcott44
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

Petite bombe electro/prog que je viens de trouver sur le label Baroque

D-Nox & Beckers - You Are A Star / Jet Lag Slave

Ca faisait longtemps que j'avais pas entendu de son aussi innovant que celui là. Un mélange de prog (pour la ligne de basse) et de sons electro. Vraiment vraiment énorme comme son, les 2 tracks sont assez différentes l'une de l'autre mais ma preference va pour Jet Lag Slave, une tuerie

Des mêmes artistes y a aussi

D-Nox - 7 Hours avec un remix de Martinez très fort également !
ainsi que Beckers - Switch

Autre artiste que j'affectionne pas mal actuellement sur la scène prog c'est Andre Absolut avec ses sons orrientés Dark Prog j'adore

Tim Fishbeck - React
D Nox & Beckers - Jet Lag Slave
Johan Gielen - Physical Overdrive

Most awaited tune atm
The Digital Blonde - Synthology [Album]

Old Post Mar-13-2006 11:31  France
Click Here to See the Profile for cottcott44 Click here to Send cottcott44 a Private Message Add cottcott44 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
plouf02
Opencloud!

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by cottcott44

Ca faisait longtemps que j'avais pas entendu de son aussi innovant que celui là. Un mélange de prog (pour la ligne de basse) et de sons electro. Vraiment vraiment énorme comme son, les 2 tracks sont assez différentes l'une de l'autre mais ma preference va pour Jet Lag Slave, une tuerie

PAreil, je l'ai achete ya 3-4 semaines je crois sur Beatport, j'en suis carrement

Edit: comme toi, preference pour le Jet Lag Slave

Old Post Mar-13-2006 12:14  France
Click Here to See the Profile for plouf02 Click here to Send plouf02 a Private Message Visit plouf02's homepage! Add plouf02 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by cottcott44

Des mêmes artistes y a aussi

D-Nox - 7 Hours avec un remix de Martinez très fort également !
ainsi que Beckers - Switch

Autre artiste que j'affectionne pas mal actuellement sur la scène prog c'est Andre Absolut avec ses sons orrientés Dark Prog j'adore

+1 pour tout (même si j'ai moins accorché sur les dernières sorties de Absolut)

Old Post Mar-13-2006 12:15  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

Yes c'est du super son ça les gars, Nick Warren avait joué le Dnox en Nov. dans son set en Ecosse, c'est super comme titre!

J'adore ce type de titres qui d'un coté sont assez simpliste, mais qui sont incroyablement novateur et efficace. Comme quoi la musique ça sert à rien de la compliquer!

Une petite selection de titres avec des extraits qui reprendraient bien ce que vous avez posté et ce que je viens de dire:

D-Nox & Beckers - Jet Lag Slave
Morgan Page - Landline
Ballroom - Remember Me
Narek and Danny Bullo - I Need Somebody (Matt Rowan and Jaytech Rmx)
Criss Source - Hugs N' Kisses
Chab - You & Me
Luke Chable - Skyline Road
Rock & Ash - Searching For Nena
New Order - Waiting For The Sirens Call (Planet Funk Rmx)

Bon biensur il y a du plus tout jeune et connus, mais ça fait toujours du bien!

Old Post Mar-13-2006 13:05  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by _IDS_
J'adore ce type de titres qui d'un coté sont assez simpliste, mais qui sont incroyablement novateur et efficace. Comme quoi la musique ça sert à rien de la compliquer!

C'est quand même costaud niveau production, l'art du détail est superbe, c'est ça la richesse de la progelectro.

Un titre comme ça est aussi long à produire que du Shiloh par ex.

Old Post Mar-13-2006 16:53 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

PorterHouse EP (liens)

Tres different de Square Dancing, Definite Form, toussa toussa.

Un style bien different qui me plait moins malheureusement.

Old Post Mar-13-2006 17:50  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by JLP
PorterHouse EP (liens)

Tres different de Square Dancing, Definite Form, toussa toussa.

Un style bien different qui me plait moins malheureusement.

ne t'approche pas d'objets contondants ou d'une fenêtre! J'ai peur pour toi!

Old Post Mar-13-2006 18:15 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
plouf02
Opencloud!

Registered: Nov 2002

J'etais fou ce matin en entendant En pleine Emission de Cauet :
Yoshimoto - Du What U Do (Trentemoller Remix)

Old Post Mar-13-2006 18:45  France
Click Here to See the Profile for plouf02 Click here to Send plouf02 a Private Message Visit plouf02's homepage! Add plouf02 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Mars 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackplease ID #4 [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHysterie - You're The One (Instrumental) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:14.

Forum Rules: