|
en ik snap dat van die vooroordelen niet..... hebben ze de indianen niet gedecimeerd??? jawel!! om over de palestijnen maar te zwijgen (laten we de joden een staat geven), afganistan noem ik niet omdat de russen daar ook hebben gespeeld, maar irak is weer een schoolvoorbeeld van koloniaal imperialisme. quantanamo op cuba is verschrikkelijk veel ouder en erger dan die paar vermeende moslimterroristen die er nu zitten.... (en dat vind ik persoonlijk best heel erg, maar is iedereen Castro vergeten?? tha bay of pigs??)
neehoor, amerikanen zijn best aardig, maar ze moeten eens ophouden met: mensen zonder proces 5 jaar vastzetten (was dat niet de reden dat Saddam Hoessein weg moest????), mensen obv hearsay de doodstraf geven, mensen aanzetten tot het geven van valse verklaringen (ohmv: zeg maar dat je het deed, dan krijg je 5 jaar, ontken je, dan krijg je levenslang.) inbreuk maken op privacy. etc......
als amerika nou eerst eens begon met het betalen van de achterstallige contributie aan de vn. (loopt aardig op, mind u) of stoppen met het HERHAALDELIJK EENZIJDIG schenden van het non-proliferatie verdrag etc.
kijk: op school vroeger werd het klootzakje met de grote bek uiteindelijk ook door (desnoods) een grote broer in elkaar geslagen.
kortom: een verschrikkelijk mooi land met lieve mensen... het is toevallig die 0,000001 % die in de politiek komt...
right.