Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Mondiale politiek en geschiedenis
Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ZZandirt
Checkmate

Registered: Jun 2005

quote:

'Vergeet niet dat geweld in een koloniale natie als de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld is. We verliezen al gauw uit het oog, dat de Amerikanen een heel volk hebben uitgemoord om hun land te veroveren en dat ze onmiddelijk bereid zijn hetzelfde te doen in om het even wel ander deel van de wereld. Een mengsel van Ondernemingslust, barbarendom [belgisch.. ik zou kiezen voor barbaarsheid (sh)], rauwheid, padvinderij, zucht naar avontuur, machismo, cowbowmentaliteit, gek zijn op vuurwapens, enzovoort.'

Old Post Mar-15-2006 11:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by ZZandirt
'Vergeet niet dat geweld in een koloniale natie als de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld is. We verliezen al gauw uit het oog, dat de Amerikanen een heel volk hebben uitgemoord om hun land te veroveren en dat ze onmiddelijk bereid zijn hetzelfde te doen in om het even wel ander deel van de wereld. Een mengsel van Ondernemingslust, barbarendom [belgisch.. ik zou kiezen voor barbaarsheid (sh)], rauwheid, padvinderij, zucht naar avontuur, machismo, cowbowmentaliteit, gek zijn op vuurwapens, enzovoort.'

pfffff heb je dat uit het grote vooroordeel boek ofzo?

heb eigenlijk weinig amerikanen ontmoet die echt zo waren. over het algemeen zijn ze aardige gastvrije mensen.

Old Post Mar-15-2006 12:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate

quote:
Originally posted by basvh
pfffff heb je dat uit het grote vooroordeel boek ofzo?

heb eigenlijk weinig amerikanen ontmoet die echt zo waren. over het algemeen zijn ze aardige gastvrije mensen.

ghehe.... ik snap je punt... het was een roman... een belgische nb.

ik ken een heleboel amerikanen, goed en slecht. jaren voor ze gewerkt. (oakley, hjheinz, etc.)ik generaliseer bewust. individuen moet je individueel beoordelen.

lees " arrogantie van de macht" van (sjit hoe-heet-ie-ookalweer) Fullbright. een amerikaanse (ex-)senator. het is een oud boekje, maar oh, zo actueel.

persoonlijk vindt ik amerikanen best aardig, zolang ze maar niet patriotistisch gaan doen.

Old Post Mar-15-2006 12:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

quote:

persoonlijk vindt ik amerikanen best aardig, zolang ze maar niet patriotistisch gaan doen.

ben naar een baseball wedstrijd geweest en om het moment dat ze het volkslied gingen spelen viel alles stil. De security stopte met mensen visiteren. Alle snack verkopers stopte ermee, de ticket sales stopte ermee. iedereen staan, petje af en hand op de borst. best indrukwekkend.

Ik was daar ook in een steak restaurant, enorme porterhouse steak besteld, medium rare please. dus onze ober komt met de steak aan, blijft staan en zegt: Wilt u hem alsjeblieft open snijden en proeven. Als hij nog te rare is of te well done dan gaat ie terug en krijgt u een nieuwe. Damn in nederland wordt je bord door een vmbo scholiere op je tafel gekwakt en als dan iets niet goed is dan kijken ze je aan of je de grootste mongool op deze aarde bent.

Old Post Mar-15-2006 12:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate

en ik snap dat van die vooroordelen niet..... hebben ze de indianen niet gedecimeerd??? jawel!! om over de palestijnen maar te zwijgen (laten we de joden een staat geven), afganistan noem ik niet omdat de russen daar ook hebben gespeeld, maar irak is weer een schoolvoorbeeld van koloniaal imperialisme. quantanamo op cuba is verschrikkelijk veel ouder en erger dan die paar vermeende moslimterroristen die er nu zitten.... (en dat vind ik persoonlijk best heel erg, maar is iedereen Castro vergeten?? tha bay of pigs??)

neehoor, amerikanen zijn best aardig, maar ze moeten eens ophouden met: mensen zonder proces 5 jaar vastzetten (was dat niet de reden dat Saddam Hoessein weg moest????), mensen obv hearsay de doodstraf geven, mensen aanzetten tot het geven van valse verklaringen (ohmv: zeg maar dat je het deed, dan krijg je 5 jaar, ontken je, dan krijg je levenslang.) inbreuk maken op privacy. etc......

als amerika nou eerst eens begon met het betalen van de achterstallige contributie aan de vn. (loopt aardig op, mind u) of stoppen met het HERHAALDELIJK EENZIJDIG schenden van het non-proliferatie verdrag etc.

kijk: op school vroeger werd het klootzakje met de grote bek uiteindelijk ook door (desnoods) een grote broer in elkaar geslagen.

kortom: een verschrikkelijk mooi land met lieve mensen... het is toevallig die 0,000001 % die in de politiek komt...

right.

Old Post Mar-15-2006 12:28  Netherlands
ZZandirt
Checkmate

quote:
ben naar een baseball wedstrijd geweest en om het moment dat ze het volkslied gingen spelen viel alles stil. De security stopte met mensen visiteren. Alle snack verkopers stopte ermee, de ticket sales stopte ermee. iedereen staan, petje af en hand op de borst. best indrukwekkend.

Ik was daar ook in een steak restaurant, enorme porterhouse steak besteld, medium rare please. dus onze ober komt met de steak aan, blijft staan en zegt: Wilt u hem alsjeblieft open snijden en proeven. Als hij nog te rare is of te well done dan gaat ie terug en krijgt u een nieuwe. Damn in nederland wordt je bord door een vmbo scholiere op je tafel gekwakt en als dan iets niet goed is dan kijken ze je aan of je de grootste mongool op deze aarde bent.

heb je goed naar de text geluisterd....??? bombs in the air enzo.... foeifoeifoei en dat noemt zich beschaafd??/ barf (om maar amerikaans te schrijven)

secondly: hoe lang bezetten ze daar dat stukkie land nu? wanneer was de civil war afgelopen (usa begon toen)

dat moordt en steelt land en resources van de native inhabitants, verkracht hun vrouwen, en castreert hun mannen en roepen doodleuk "AMERICA OUR GREAT NATION" daar is NIETS van hen bij!!! gestolen!! geef terug. BAH!!!!

verdiep je eens in de geschiedenis van dat land.... vraag je eens af, welk LAND (natie) je kan kopen met hun jaarlijkse defensie-budget.

en dat nog een beetje eenzijdig een heffing (uit mijn hoofd 20%) op non amerikaans staal gaan heffen en dan niet snappen dat de rest van de wereld dat niet pikt.

de vrienden van de CIA hebben zelfs MIJN antecedenten onderzocht, omdat men zeker wilde zijn (ik plande bij (edit: NL-)defensie) dat ik "veilig voor amerika was" ik vraag u: mag dat?

kennelijk

edit2: bas je hebt gelijkhoor.. de mensen lijken (en zijn) daar beter opgevoed. minder rotzooi, beleefder etc... maar vergeet niet dat justitie daar LAW-ENFORCEMENT heet... maw: desnoods met geweld afdwingen.

dan woon ik liever hier met de tokkies.

Last edited by ZZandirt on Mar-15-2006 at 12:44

Old Post Mar-15-2006 12:36  Netherlands
basvh

quote:
heb je goed naar de text geluisterd....??? bombs in the air enzo.... foeifoeifoei en dat noemt zich beschaafd??/ barf (om maar amerikaans te schrijven)

secondly: hoe lang bezetten ze daar dat stukkie land nu? wanneer was de civil war afgelopen (usa begon toen)

dat moordt en steelt land en resources van de native inhabitants, verkracht hun vrouwen, en castreert hun mannen en roepen doodleuk "AMERICA OUR GREAT NATION" daar is NIETS van hen bij!!! gestolen!! geef terug. BAH!!!!

verdiep je eens in de geschiedenis van dat land.... vraag je eens af, welk LAND (natie) je kan kopen met hun jaarlijkse defensie-budget.

en dat nog een beetje eenzijdig een heffing (uit mijn hoofd 20%) op non amerikaans staal gaan heffen en dan niet snappen dat de rest van de wereld dat niet pikt.

de vrienden van de CIA hebben zelfs MIJN antecedenten onderzocht, omdat men zeker wilde zijn (ik plande bij defensie) dat ik "veilig voor amerika was" ik vraag u: mag dat?

kennelijk

net of wij zo eerlijk en schoon zijn. ik noem een voc en al die slaven die wij verhandeld hebben.

en over die heffingen: volgens mij heeft de EU heffingen op groente en fruit van buitenaf. Afrika zou heel rijk kunnen worden als ze onze groente en fruit zouden kunnen verbouwen alleen zijn daar ook import heffingen op.

so whats the difference?

Old Post Mar-15-2006 12:43  Netherlands
ZZandirt
Checkmate

quote:
net of wij zo eerlijk en schoon zijn. ik noem een voc en al die slaven die wij verhandeld hebben.

en over die heffingen: volgens mij heeft de EU heffingen op groente en fruit van buitenaf. Afrika zou heel rijk kunnen worden als ze onze groente en fruit zouden kunnen verbouwen alleen zijn daar ook import heffingen op.

so whats the difference?

waar gingen die slaven heen? resting my case.
\
en over dat fruit (en melk ftm) uit centraal afrika: wij (het westen) controleren graag of men geen DDT (etc) gebruikt om onkruid te bestrijden. zolang dat oncontroleerbaar is, komt er geen fruit in bij ons, en terecht.

(vraag eens naar onze rol nederlands indie ghehe)
politiek (vooral buitenlandpolitiek) is zoooooooo moeilijk.

stelling: kinderarbeid in china is goed. anyone?

Old Post Mar-15-2006 12:48  Netherlands
basvh

quote:
waar gingen die slaven heen? resting my case.
\
en over dat fruit (en melk ftm) uit centraal afrika: wij (het westen) controleren graag of men geen DDT (etc) gebruikt om onkruid te bestrijden. zolang dat oncontroleerbaar is, komt er geen fruit in bij ons, en terecht.

(vraag eens naar onze rol nederlands indie ghehe)
politiek (vooral buitenlandpolitiek) is zoooooooo moeilijk.

stelling: kinderarbeid in china is goed. anyone?

waar die slaven heen gingen is duidelijk maar wat ik er mee bedoelde is dat wij echt niet zo politiek correct zijn als we zelf denken.

waar kwamen trouwens de meeste collaborateurs vandaan ten tijde van WO2? juist

Old Post Mar-15-2006 12:59  Netherlands
ZZandirt
Checkmate

quote:
waar die slaven heen gingen is duidelijk maar wat ik er mee bedoelde is dat wij echt niet zo politiek correct zijn als we zelf denken.

eens, maar dat is lang geleden, en we hebben onze excuses aangeboden (politiek gezien dan)

quote:

waar kwamen trouwens de meeste collaborateurs vandaan ten tijde van WO2? juist

i know for a fact that's Russia..... denk maar eens aan het "niet aanvalsverdrag" dat stalin en Hitler hadden gesloten (in 1938 (?))(en later met voeten getreden door hitler, waarvoor ie (net als napoleon ovg) zwaar gestraft is... resulting in losing that particular front.

Old Post Mar-15-2006 13:06  Netherlands
Unique2701
in deep space

Registered: Apr 2005

zooooooo wat een discussie hier!

over Amerikanen kan je veel zeggen, maar samengevat imo: Nice, but ignorant.

If I am the storm, if I am the wonder..
Will I have flashlights, nightmares and sudden explosions?

Old Post Mar-15-2006 13:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Unique2701 Click here to Send Unique2701 a Private Message Visit Unique2701's homepage! Add Unique2701 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

quote:
eens, maar dat is lang geleden, en we hebben onze excuses aangeboden (politiek gezien dan)

i know for a fact that's Russia..... denk maar eens aan het "niet aanvalsverdrag" dat stalin en Hitler hadden gesloten (in 1938 (?))(en later met voeten getreden door hitler, waarvoor ie (net als napoleon ovg) zwaar gestraft is... resulting in losing that particular front.

ach 15 000 verzets helden en 300 000 nsb'ers toch niet erg een gezellige ratio.

quote:
zooooooo wat een discussie hier!

ach je moet wat doen, heb immers alweer weekend!

Old Post Mar-15-2006 13:28  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Mondiale politiek en geschiedenis
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp ID this Kosmonova Song [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEric Prydz - "Human Behaviour" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:16.

Forum Rules: