Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Champions League 05/06
Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Jag förstår ungefär vad du menar med kameran, Fede

Nej, men det ska bli grymt intressant. Ikväll har jag valt att sitta ensam ifall Juventus skulle förlora eller få ett dåligt utgångsläge. Det är lättare att koncentrera sig ensam

FORZA BIANCONERI

Old Post Mar-28-2006 17:15  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric

quote:
Originally posted by zoric
I'm looking at Juventus in dissapointment.

I've got to face the fact, Juventus played like shit today and it doesn't come as a surprise. First of all, We lost the midfield battle to Fabregas after 20 minutes of the first half. You can't win any matches if you lose the midfield after 20 minutes.

Sure, we've lost 4 games out of the last 6 in the UEFA Champions League this season and I can't blame no one else than the Juventus-players and Capello's bad coaching.

I'm truly dissapointed with Juventus and their appereance tonight, and we played even worse than last time in Germany against Werder Bremen where a couple of minutes could've meant that we could've been knocked out of the tournament. Now, when I compare that loss to this one, I can always take it out on bad defending and unlucky players in the last couple of minutes + That we actually played well without scoring on the chances we had. But, when I look at this loss, I only see Juventus-players making shameful appereances and playing one of the worst games this season. This can actually be compared to the Milan-loss which was our very first in 2005/2006.

If I would rate our players tonight, I would clearly give Fabio Cannavaro, Gianluigi Buffon and Emerson good ratings, Not even Emerson deserves this, But he did play well in the first half and tried at least to create something forward.

Buffon saved Juventus from being totally knocked out of this tournament more than thrice, and I'm very thankful. The same goes with Fabio Cannavaro, He also played quite well and saved Juventus from being totally humiliated, result-wise.

Now let's take a look at the really bad things:

Patrick Vieria returns "Home" to London, and Arsenal after leaving the club for Juventus. Everything is good and it looks very good on the paper. But what does Patrick really achieve this game? Nothing at all.

I would rather see Federico play instead of Jonathan Zebina, doesn't really matter when. I still think he's a much better player, and Capello has to get rid off that "favourite-player" thing that he's got since Roma. Zebina isn't good enough to play against those players. I'm sure Federico could do a much better job than Zebina did today. I'm positive.

Looking at Juventus two otehr midfielders who's going to create the offensive stuff forward, How much did Mutu and Camoranesi do? Nothing.

How much help did they get and why is Camoranesi trying to finish off every single pass, why not play simple?

I still don't get why the fuck Zebina got to play, and why Vieria wasn't substituted. I still don't get why Capello doesn't try anything new instead of that shitty cowardly way of playing.

I'm sure Giannichieda would do a much better job than Vieria did today, and why not start with Emerson and Giannichiedda instead of Mutu and Camoranesi?

Zlatan Ibrahimovic, Why is it so fucking hard to pass a ball right? How the hell are you going to start producing goals if you can't kick the ball properly?

Camoranesi got two yellow cards, The first one in frustration because he didn't get a freekick when Fabregas tackled him, then he got back and took revenge on Flamini. Then he continued to play like he did and finally he was given his second yellow card, once again after frustration he kicked down a player. Stupid challenge, I just can't believe that Capello didn't see that he couldn't carry on, He was too angry/mad/frustrated to continue on, Why the hell did he substitute him when Juventus played Livorno at Delle Alpi last time? That's right, He played 9 minutes and got frustrated at Livorno-attacker Lucarelli. He had to leave the pitch, Didn't he learn anything from that?

Why the hell did Capello substitute Mutu when Camoranesi played like shit tonight? He also had a yellow card, and the rest that's written above.

Zebina should be ashamed, after that shameful attack on Henry. I knew Juventus would fuck up in England once again, and we didn't even had a single chance to score a goal. Totally outplayed.

Arsenal played very well, closed our offensive play and we didn't have any for 85 minutes of the game. How can you score a goal on 5 minutes?

Cesc Fabregas clearly Man of The Match together with Thierry Henry, Kolo Touré, Senderos, Flamini and ofcourse Reyes.

The only players who deserves a rating tonight is:

Gianluigi Buffon, Fabio Cannavaro and Emerson deserves a half rating. The rest with Capello can go home and be ashamed of themselves.

I'M DEEPLY DISSAPOINTED.

Grattis till Arsenal.

Old Post Mar-28-2006 21:12  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Joe Nas
Senior tranceaddict

Registered: Jun 2005

shit, inte dåligt med text i den recentionen, är det meningen att man ska läsa allt ?

Old Post Mar-28-2006 21:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Joe Nas Click here to Send Joe Nas a Private Message Add Joe Nas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric

Sorry. Brukar skriva som de i Sports Forumet säger: "Epic Novels"

Old Post Mar-28-2006 21:33  Sweden
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

And its Aaaarseeeenaaal, Arseeenaal FC ! We're by faaar the greatest team, the world have ever seeen !

Samtidigt som Arsenal spelade lysande, så var Juve ooootroligt bleka .. då e ju frågan om arsenal gjorde dom bleka lr tvärsom..

Vad fan tänker Camo & Zebina me ? .. smart å spela så i en kvart i CL .. ba tacka å ta emot.. me all den rutin som juvespelarna besitter är det mer än märkligt.

Men jag klagar inte

ps.

Booring Booring Arsenal !

Last edited by Braxen on Mar-28-2006 at 22:26

Old Post Mar-28-2006 22:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Braxen
And its Aaaarseeeenaaal, Arseeenaal FC ! We're by faaar the greatest team, the world have ever seeen !

Samtidigt som Arsenal spelade lysande, så var Juve ooootroligt bleka .. då e ju frågan om arsenal gjorde dom bleka lr tvärsom..

Vad fan tänker Camo & Zebina me ? .. smart å spela så i en kvart i CL .. ba tacka å ta emot.. me all den rutin som juvespelarna besitter är det mer än märkligt.

Men jag klagar inte

ps.

Booring Booring Arsenal !

Fick gå upp 6 imorse här nere i Aussie för att se den matchen och det var det fan värt. Gillar varken Juve eller Arsenal om sanningen ska fram men Gunners klädde fan av Juve. Rent utav pinsamt emellanåt. Djurgården spelar inte i CL i år så jag är väl inte hyperintresserad men jag är fan så orolig för Zlatans form. Han uppförde sig som en orutinerad b-junior i vissa lägen.

JUVE JUVE VA FAN CULO

Old Post Mar-28-2006 22:48  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric

Det är svårt att komma över förlusten igår mot Arsenal i den första Champions League-kvarten.

Samtidigt så förstår jag fortfarande inte varför Jonathan Zebina spelade istället för Federico Balzaretti som visserligen är en ung spelare, men har enorm potential. Om det är för att Zebina är aningen "snabbare" i Capellos ögon, vet jag inte, Men jag förmodar att Capello resonerat så inför matchen.

Jag har även alltid haft överseende med Capellos val av spelare inför viktiga spelare, trots allt känner han laget bäst eftersom det är hans jobb. Men igårkväll kändes det som om han gjorde flera konstiga/omotiverade val av spelare. Juventus hade bollen mest, men de spelade inte fotboll utan valde att rulla i sidled, likt Real Madrid de senaste åren. Annat var det när Arsenal fick tag på bollen, man fick tag i bollen och gick med full fart framåt.

Thierry Henry, Cesc Fabregas, Kolo Touré, Emmanuel Eboué, Philippe Senderos, Gilberto Silva vann alla sina respektive "matcher i matchen".

Jag har bara sett Juventus såhär dåliga en gång tidigare under säsongen, mot AC Milan i seriefinalen i höstas. Då kom man inte heller någonstans och spelade otroligt slarvigt, uppträdde lojt och hade ingen vilja att skapa något.

Jag vet inte vad som hände igårkväll mer än att Arsenal spelade ut Juventus och att Capello bidrog med några desperata byten som jag inte förstod innebörden av.

Camoranesi skulle ha tagits av planen, eftersom han var tjurig ända sedan han förlorade en duell mot Fabregas som han inte fick frispark på, i situationen därefter drar han på sig ett gult och det helt i onödan mot Flamini. Mauros andra gula var det inget snack om, skulle inte bli förvånad om domaren plockade fram det röda direkt, även om detta skulle vara för hårt i det läget. Det faktum att Adrian Mutu blev utbytt istället för Camoranesi förstår jag inte heller, Visst, Mutu hade inga bra lägen eller chanser, men bör Capello ta ut Mauro pga. han inte fungerar i matchen. Själv tror jag att Capello är rädd för att ta ut honom, och att han vill behålla honom nästa säsong också, men samtidigt kan man inte tänka så och måste tänka på vad som är viktigt just NU.

Jonathan Zebina har jag varit negativ hela tiden sedan han kom till Juventus tillsammans med Capello från Roma. Han är inte i det slaget han var för några år sedan då han och Walter Samuel var världsbackar. Hans gula kort var solklara, och det värsta är att han försökte låtsas som om han inte hade ett gult innan, då han "blev förvånad" över att ha fått ett till gult kort. Istället för honom ville jag se Balzaretti, och om det inte uppfylls ska jag personligen åka ner till Turin och banka in lite vett i Capellos hjärna.

Patrick Vieria gjorde ingen glad igårkväll, och han skulle fan i mig ha blivit utbytt mot Giannichieda eventuellt Blasi. För han var inte bra och har inte varit bra sedan 10e omgången i Serie A!

Kan bara säga att Gianluigi Buffon och Fabio Cannavaro får godkänt för gårdagskvällens match, resten ska tänka igenom, analysera och disskutera igenom vilka fel de gjorde.

Juventus bortastatistik är inte lysande, så en förlust är inte alls förvånande. Man har förlorat 4 av de 6 senaste bortamatcherna i Champions League.

Retur i Turin nästa vecka, och då fan ska man inte se skymten av detta loja och ointresserade spel. Dessutom ska de fan i mig prestera, och faktum kvarstår att vi är mycket starka på Delle Alpi, Förhoppningsvis kan vi slå ut Arsenal då.

Old Post Mar-29-2006 12:20  Sweden
Braxen
Supreme tranceaddict

Jag tror Capello valde att spela Zebina p.g.a den rutinen han ändå besitter, jämfört me Chielini t.ex iaf .. synd att han e avstängd i returen bara

En polare håller på Juve, vilket gör d hela ännu roligare.
Han står inte heller ut me Zebina, han typ hatar honom .. för övrigt tror han att Zebina, Camo å flera kommer säljas i sommar, va tror du Zoric ?

Jag e så jävla glad över att Arsenal visar upp d spel som de besitter på den stora europeiska scenen !

Sen e ja rätt stolt över vår lilla guldklimp också

..en bild säger mer än tusen ord lr ?

Last edited by Braxen on Mar-29-2006 at 12:35

Old Post Mar-29-2006 12:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric

quote:
Originally posted by Braxen
Jag tror Capello valde att spela Zebina p.g.a den rutinen han ändå besitter, jämfört me Chielini t.ex iaf .. synd att han e avstängd i returen bara

En polare håller på Juve, vilket gör d hela ännu roligare.
Han står inte heller ut me Zebina, han typ hatar honom .. för övrigt tror han att Zebina, Camo å flera kommer säljas i sommar, va tror du Zoric ?

Jag e så jävla glad över att Arsenal visar upp d spel som de besitter på den stora europeiska scenen !

Sen e ja rätt stolt över vår lilla guldklimp också

..en bild säger mer än tusen ord lr ?

Jag tror att de allra flesta Juventus-fans alltid varit tveksamma till köpet av Jonathan Zebina och hur Capello verkligen vill se honom spela.

Samtidigt tycker jag att det är mycket bättre att låta unga spelare som antingen Balzaretti eller Chielini spela på den andra kanten för att i värsta fall byta ut någon av dessa mot den rutinerade Pessotto som aldrig gör en dålig match.

Capello gjorde ett par misstag under matchen igårkväll, samtidigt som Arsenal lekte med Juventus försvar och mittfält.

Det kan mycket väl bli så att Camoranesi & Zebina kommer att säljas i sommar, och det skulle inte förvåna mig ärligt talat. Det verkar som om Capello och Camoranesi inte riktigt kommer överens med varandra och därför placerades Mauro ganska mycket på bänken i början av denna säsong och även en del efter Jul.

Jag tror att Juventus kommer att satsa på nya spelare till sommaren och att Jonathan Zebina inte är kvar i klubben inför 2006/2007. Det finns många attraktiva spelare på marknaden, och jag hoppas att Juventus tar och förstärker laget med nya spelare. Camoranesi är jag beredd att hålla kvar, men samtidigt måste han skärpa till sig och uppträda proffesionellt. Det är inte första gången han brister i humör, sist det hände blev han utbytt efter 9 minuter och då tyckte jag att Capello gjorde det enda rätta.

En intressant sak som Hustler nämnde är att Zlatan Ibrahimovic inte presterar som han brukar. Det kommer inte heller som en överraskning. Han har varit mycket blek under 2006 och spelat dåligt i de flesta matcher förutom en bra period där han gjorde mål i 3 matcher i rad, varav en mot Inter i Derby D'Italia.

Jag har en Arsenal-polare som drev mig till vansinne idag, och jag satt ensam och åt mat idag i skolan för att det enda jag hörde var:

"Zoran, ARSENAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2-0!!!!!!!!!!"

Old Post Mar-29-2006 12:48  Sweden
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

quote:
Det är svårt att komma över förlusten igår mot Arsenal i den första Champions League-kvarten.

Samtidigt så förstår jag fortfarande inte varför Jonathan Zebina spelade istället för Federico Balzaretti som visserligen är en ung spelare, men har enorm potential. Om det är för att Zebina är aningen "snabbare" i Capellos ögon, vet jag inte, Men jag förmodar att Capello resonerat så inför matchen.

Jag har även alltid haft överseende med Capellos val av spelare inför viktiga spelare, trots allt känner han laget bäst eftersom det är hans jobb. Men igårkväll kändes det som om han gjorde flera konstiga/omotiverade val av spelare. Juventus hade bollen mest, men de spelade inte fotboll utan valde att rulla i sidled, likt Real Madrid de senaste åren. Annat var det när Arsenal fick tag på bollen, man fick tag i bollen och gick med full fart framåt.

Thierry Henry, Cesc Fabregas, Kolo Touré, Emmanuel Eboué, Philippe Senderos, Gilberto Silva vann alla sina respektive "matcher i matchen".

Jag har bara sett Juventus såhär dåliga en gång tidigare under säsongen, mot AC Milan i seriefinalen i höstas. Då kom man inte heller någonstans och spelade otroligt slarvigt, uppträdde lojt och hade ingen vilja att skapa något.

Jag vet inte vad som hände igårkväll mer än att Arsenal spelade ut Juventus och att Capello bidrog med några desperata byten som jag inte förstod innebörden av.

Camoranesi skulle ha tagits av planen, eftersom han var tjurig ända sedan han förlorade en duell mot Fabregas som han inte fick frispark på, i situationen därefter drar han på sig ett gult och det helt i onödan mot Flamini. Mauros andra gula var det inget snack om, skulle inte bli förvånad om domaren plockade fram det röda direkt, även om detta skulle vara för hårt i det läget. Det faktum att Adrian Mutu blev utbytt istället för Camoranesi förstår jag inte heller, Visst, Mutu hade inga bra lägen eller chanser, men bör Capello ta ut Mauro pga. han inte fungerar i matchen. Själv tror jag att Capello är rädd för att ta ut honom, och att han vill behålla honom nästa säsong också, men samtidigt kan man inte tänka så och måste tänka på vad som är viktigt just NU.

Jonathan Zebina har jag varit negativ hela tiden sedan han kom till Juventus tillsammans med Capello från Roma. Han är inte i det slaget han var för några år sedan då han och Walter Samuel var världsbackar. Hans gula kort var solklara, och det värsta är att han försökte låtsas som om han inte hade ett gult innan, då han "blev förvånad" över att ha fått ett till gult kort. Istället för honom ville jag se Balzaretti, och om det inte uppfylls ska jag personligen åka ner till Turin och banka in lite vett i Capellos hjärna.

Patrick Vieria gjorde ingen glad igårkväll, och han skulle fan i mig ha blivit utbytt mot Giannichieda eventuellt Blasi. För han var inte bra och har inte varit bra sedan 10e omgången i Serie A!

Kan bara säga att Gianluigi Buffon och Fabio Cannavaro får godkänt för gårdagskvällens match, resten ska tänka igenom, analysera och disskutera igenom vilka fel de gjorde.

Juventus bortastatistik är inte lysande, så en förlust är inte alls förvånande. Man har förlorat 4 av de 6 senaste bortamatcherna i Champions League.

Retur i Turin nästa vecka, och då fan ska man inte se skymten av detta loja och ointresserade spel. Dessutom ska de fan i mig prestera, och faktum kvarstår att vi är mycket starka på Delle Alpi, Förhoppningsvis kan vi slå ut Arsenal då.

Vilken jävla doktorsavhandling!

Old Post Mar-29-2006 13:32  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

quote:
"Zoran, ARSENAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2-0!!!!!!!!!!"

Thats ma boy !

http://www.aftonbladet.se/atv/playe...=26&clipID=7207

Old Post Mar-29-2006 13:34  Sweden
zoric

Inte nog med att jag fick utstå att Juventus spelade värre än 8-åringar, och att jag fick höra "Arsenal 2-0" hela dagen i skolan idag, Så kommer ett gäng galna Arsenal-fans och skriker "Arsenal 2-0".

Den där matchen borde kanske kommas ihåg som: "Arsenal 2-0".

Old Post Mar-29-2006 13:46  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Champions League 05/06
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTechy-House Track ID [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAngel Of Death - "Angels Return" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:03.

Forum Rules: