Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Waar is de tijd toch gebleven????
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Devilex
Think About The Way



Registered: Dec 2005
Location: Aalst, Belgium

Awel ik moet zeggen, sinds dak de trance sinds kort weer wa begin te volgen moet ik zeggen da er enorm goeie schijven uitkomen.
Jammer genoeg kunt ge die hier bijna nergens horen.

Old Post Apr-15-2006 17:42  Belgium
Click Here to See the Profile for Devilex Click here to Send Devilex a Private Message Add Devilex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Belgium

quote:
Originally posted by CygnusX
Ik vind nu eigenlijk beter dan vroeger

Ik moet me daarbij aansluiten, de releases hebben een interessantere sound dan vroeger. Pas op, ik apprecieer het verleden enorm; er zijn tracks die een invloed hebben gehad op de huidige trance, tracks zoals Out Of The Blue, Airwave, Field Of Joy die instaan voor een tak van de trance, en die waren fantastisch, en die blijven overeind, maar de tracks van nu zijn doorgaans interessanter. Zo luisterde ik gisteren naar Woody Van Eyden - Unfinished Symphony (Funaki Remix) (een geweldige track van pakweg 2003) en, hoewel die geweldig is, het is toch ietsje gedateerd; Trance is geëvolueerd, en wel in de goeie richting.

Last edited by Belgian Bonzai on Jan-06-2009 at 15:56

Old Post Apr-15-2006 21:52  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance



Registered: Nov 2005
Location: Hemiksem, Belgium

Daar kan ik mij wel bij aansluiten. Het is imo niet zo dat het vroeger beter was dan nu. Vroeger was het goed en nu is het ook goed, maar dan anders . Vandaag de dag komen er meer dan voldoende goede nummers uit en trance blijft mij dan ook boeien.


___________________

Old Post Apr-16-2006 08:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Icone
In Dreams...



Registered: Nov 2001
Location: Leuven, Belgium

Indeed it was, ik kan dat enkel maar beamen... Geef mij gerust nog veel meer tracks zoals rond de eeuwwisseling, ipv al die naar mijn mening flauw afkooksels en 'halve' (half échte trance, half house/progressive) trance tunes van tegenwoordig

Ik vrees dat GEEN ENKELE track van de laatste vijf jaar ooit de geschiedenis zal ingaan als een 'classic'.

Tracks zoals "Fridge - Paradise", "Veracocha - Carte Vlanche", "Push - Universal Nation", "Fire & Ice - Lost Emotion", "System F - Out Of The Blue", "Aquaplex - Brightness", "Energy 52 - Cafe Del Mar", etc komt ge niet meer tegen, alles lijkt zo sterk op elkaar en de diversiteit in trance die ik altijd zo beaamde is verloren gegaan

Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog écht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand.

Eén ding is er wel op verbeterd: de kwaliteit van de productie. Da's dan ook het enige in mijn ogen, en dat zou ge dan nog kunnen toeschrijven aan de evolutie van de technologie. Voor velen maakt dit misschien het verschil uit, maar voor mij dus geen jota. Ik ben een melodie-en-climax-man, da's waar trance voor mij eigenlijk om draait

Nu ja, in mijn buurt zelf is er op zich ni zoveel veranderd... Leuven heeft altijd ENORM gezogen op gebied van trance-aangelegenheden en uitgesproken liefhebbers


___________________
Icone / Van Gelder / Blue Manta / The Elemental

Icone Home
Icone Store -> New Percussion SAMPLE CD here!
Icone MySpace

Old Post Apr-20-2006 15:02  Belgium
Click Here to See the Profile for Icone Click here to Send Icone a Private Message Visit Icone's homepage! Add Icone to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Icone
Tracks zoals "Fridge - Paradise", "Veracocha - Carte Vlanche", "Push - Universal Nation", "Fire & Ice - Lost Emotion", "System F - Out Of The Blue", "Aquaplex - Brightness", "Energy 52 - Cafe Del Mar", etc komt ge niet meer tegen, alles lijkt zo sterk op elkaar en de diversiteit in trance die ik altijd zo beaamde is verloren gegaan

Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog écht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand.


Nochtans zijn bijna al die artiesten die je opsomt nog actief...
Ik ben ook altijd enorme fan geweest van bvb Dumonde; maar als ik die tracks nu terug hoor (bvb Hi-Gate - Saxuality (Dumonde Remix)) dan klinkt dat toch wel outdated.

Er moet toch een reden zijn dat ze allemaal hun sound hebben aangepast hé... Luister nu naar Mike/Airwave/Rank 1; het is allemaal anders. Ze zullen daar wel bewust voor gekozen hebben denk ik. Of is het allemaal een gebrek aan inspiratie?

Ik vind die oude tunes ook wel cool; maar ik kan alleen maar vaststellen dat geen enkele producer nog de moeite doet om zoiets na te streven...

Old Post Apr-20-2006 15:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !



Registered: Jun 2004
Location: Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by Icone
Indeed it was, ik kan dat enkel maar beamen... Geef mij gerust nog veel meer tracks zoals rond de eeuwwisseling, ipv al die naar mijn mening flauw afkooksels en 'halve' (half échte trance, half house/progressive) trance tunes van tegenwoordig

Ik vrees dat GEEN ENKELE track van de laatste vijf jaar ooit de geschiedenis zal ingaan als een 'classic'.

Tracks zoals "Fridge - Paradise", "Veracocha - Carte Vlanche", "Push - Universal Nation", "Fire & Ice - Lost Emotion", "System F - Out Of The Blue", "Aquaplex - Brightness", "Energy 52 - Cafe Del Mar", etc komt ge niet meer tegen, alles lijkt zo sterk op elkaar en de diversiteit in trance die ik altijd zo beaamde is verloren gegaan

Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog écht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand.

Eén ding is er wel op verbeterd: de kwaliteit van de productie. Da's dan ook het enige in mijn ogen, en dat zou ge dan nog kunnen toeschrijven aan de evolutie van de technologie. Voor velen maakt dit misschien het verschil uit, maar voor mij dus geen jota. Ik ben een melodie-en-climax-man, da's waar trance voor mij eigenlijk om draait

Nu ja, in mijn buurt zelf is er op zich ni zoveel veranderd... Leuven heeft altijd ENORM gezogen op gebied van trance-aangelegenheden en uitgesproken liefhebbers



well-said icone, 100% akkoord.


___________________
Albums of the year:
1. Hybrid - I Choose Noise
2. Liberto - Lullaby
3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Apr-20-2006 16:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion



Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium

Niet akkoord. Wat met platen als Whiteroom - Whiteroom, Randy Katana - In Silence (Txitxarro Remix), Tranquility Base - Razorfish... Dat zijn toch platen die bij op het lijstje van 'classics' komen, ook al hebben ze niet dezelfde sound als vroeger.


___________________
https://soundcloud.com/xilvr

Old Post Apr-20-2006 16:11  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance



Registered: Nov 2005
Location: Hemiksem, Belgium

quote:
Originally posted by Push2005
Ik vind die oude tunes ook wel cool; maar ik kan alleen maar vaststellen dat geen enkele producer nog de moeite doet om zoiets na te streven...

Misschien omdat die oudere sound "passé" is en ze het niet meer getekend zouden krijgen bij een label?


___________________

Old Post Apr-20-2006 16:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind



Registered: Jun 2005
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Icone
Ik ben een melodie-en-climax-man, da's waar trance voor mij eigenlijk om draait


Ik ook, en toch vind ik dat er de laatste jaren zo veel prachtige nieuwe melodische platen zijn uitgekomen. Der zijn vele tracks die persoonlijke klassiekers zullen zijn onder velen onder ons maar die misschien niet door iedereen als een classic zouden bestempeld worden, in mijn geval als ik wat recentere platen mag noemen,

2004: Nu NRG - Free Fall, Yamakasi – In My Mind, Above & Beyond – No One On Earth (Gabriel & Dresden Remix), Tilt - The World Doesn't Know
2005: First State - First State, Ayu - Appears (Armin Van Buuren's Sunset Dub Mix), Perasma - Swing 2 Harmony
2006: Kuffdam & Plant - The Dream Makers


Zou der bij velen niet gewoon een nostalgie zijn naar vroegere tijden, ook al waren die daarom niet beter. Het is wel een feit in de psychologie van de mens dat men altijd mooier terug blikt over aagenaame gebeurtenissen in het verleden dan dat ze toen ook in de realiteit waren. En als ge constant alleen maar hunkert naar het verleden en het niet meer ziet zitten in de toekomst dan zul je u ook niet meer zo amuseren op hedendaagse gebeurtenissen.

Old Post Apr-20-2006 17:24 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

Afgelopen zondag deed me beseffen dat mijn favoriete sound nog steeds de dream trance is van een paar jaar terug.

Twice As Nice - Overture (Rocking With)

Hét voorbeeld bij uitstek.
Op zich een vrij eenvoudige plaat, maar o zo smooth en warm. Prachtig.


___________________
quote:
Originally texted by Jakhira
Out with the dog at the moment. Chicks love him, and I love chicks... The world is in harmony

Old Post Apr-20-2006 17:26  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shadowkid
hitokiri



Registered: Apr 2005
Location: Ternat,Belgium

quote:
Originally posted by Synthesia
Ik ook, en toch vind ik dat er de laatste jaren zo veel prachtige nieuwe melodische platen zijn uitgekomen. Der zijn vele tracks die persoonlijke klassiekers zullen zijn onder velen onder ons maar die misschien niet door iedereen als een classic zouden bestempeld worden, in mijn geval als ik wat recentere platen mag noemen,

2004: Nu NRG - Free Fall, Yamakasi – In My Mind, Above & Beyond – No One On Earth (Gabriel & Dresden Remix), Tilt - The World Doesn't Know
2005: First State - First State, Ayu - Appears (Armin Van Buuren's Sunset Dub Mix), Perasma - Swing 2 Harmony
2006: Kuffdam & Plant - The Dream Makers


Zou der bij velen niet gewoon een nostalgie zijn naar vroegere tijden, ook al waren die daarom niet beter. Het is wel een feit in de psychologie van de mens dat men altijd mooier terug blikt over aagenaame gebeurtenissen in het verleden dan dat ze toen ook in de realiteit waren. En als ge constant alleen maar hunkert naar het verleden en het niet meer ziet zitten in de toekomst dan zul je u ook niet meer zo amuseren op hedendaagse gebeurtenissen.


Klopt, tschijnt dat mensen de neiging hebben om dingen uit het verleden te verheerlijken en beter voorstellen dan het eigelijk was. In beperkte mate mss, maar het heeft toch ook een invloed op het 'vroeger was het beter'. En een andere zaak is natuurlijk dat je zelf ook evolueert, en bijgevolg u smaak ook. En dan nog het feit dat de sound van trance zelf idd ook veranderd is. Tel al die dingen bij elkaar op en je hebt een groot deel van de verklaring waarom trance vroeger beter was.

Persoonlijk vind ik niet dat trance nu slechter of beter is, maar gewoon anders. En iig niet in de negatieve zin. Ik ben ook iemand die van trance houdt vanwege de melodie, sfeer en/of climax. En toch vind ik ook dat er de laatste jaren nog echte pareltjes zijn uitgekomen. Geen platen die het tot classic zullen schoppen in algemene zin (al blijft zoiets moeilijk te voorspellen), maar wel platen die ik persoonlijk als klassieker zal beschouwen omdat ik enorm van bepaalde platen geniet en al genoten heb.

En net als bij veel andere genres komen classics grotendeels uit de 'rise' (kan niet op het nederlands woord komen) en het hoogtepunt van een bepaald genre, en dat ligt idd achter ons voor het moment (toch in België zeker), maar een heropleving kan altijd). Ale, ik vind dat toch

Old Post Apr-20-2006 17:41  Belgium
Click Here to See the Profile for Shadowkid Click here to Send Shadowkid a Private Message Add Shadowkid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict



Registered: Dec 2002
Location: Ternat

Ik moet me ook bij icone aansluiten...

Algemeen en objectief gezien klopt het denk ik niet dat trance vroeger beter was als vandaag, maar trance heeft mijn zieltje wel verloren: Door inderdaad het stillekes minder belangrijk worden van breaks en melodietjes. In't begin toen er nog maar net een beta forum was liep er een thread "trance om een traantje bij weg te pinken". Ik zou op deze moment niks van de laatste paar jaar kunnen bedenken dat hierin past

Pure uplifting trance zit nu echt op een doodlopend spoor zoals ik het nu aanvoel. Trance heeft een radicale verandering ondergaan en is(naja 'is'...) kleurlozer en emotie-armer geworden, door allerlei invloeden van andere genres.

quote:
Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog écht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand.

En DAT is écht de kern van de zaak.


___________________

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Apr-20-2006 18:00  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Waar is de tijd toch gebleven????
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:02.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!