Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > je wilt gaan draaien: wat hebbie allemaal nodig??
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by DJ Bazz
Daardoor kan ik mijn spullen tegen iets boven de 'groothandelprijs' kopen en ik koop ik mijn platen nu zonder BTW! Dus zorg dat je vriendjes wordt met zo'n iemand! Dat scheelt je veel geld!

Grtz, DJ Bazz (a.k.a. DJ Nightdude)

Dus gewoon iemand zijn ass likken.......hielen......

latah

Old Post Feb-06-2002 22:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Little Theseus
Addicted Myth

Registered: Jun 2001

quote:
wat heb je nodig om dj te zijn?

SKILLS!
En dat kun je met geen miljoen eypo kopen.

www.balticbastian.com/

Old Post Feb-06-2002 23:10  Tokelau
Click Here to See the Profile for Little Theseus Click here to Send Little Theseus a Private Message Visit Little Theseus's homepage! Add Little Theseus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
aphex
Het luie zakje mens, enzo

www.richersounds.nl

Bij die winkel hebben ze 1210's voor ongeveer 1200.-
en ook versterkers van topmerken voor een prikkie, ze stunten gewoon met oudere modellen, maar dat maakt niet uit want zijn de djs dit jaar beter dan 2 jaar geleden? lijkt me nie iig....

Je kunt ook altijd nog proberen op een veiligs site een complete set the scoren.. bij www.ebay.nl hebben ze vaak de wat goedekopere draaitafels, soundlab, reloop etc etc en op www.ricardo.nl verkopen ze onder electronica sectie vaak de complete mik mak in eens.. mocht je daar interesse in hebben heb je meestal een goede kans om de hoogste bieder te zijn aangezien de meeste aanbieding zonder enkel bod na een week (of 2) weer weg zijn..

Mja en skills.. zoals ons menneke zonet al zei.. oefenen oefenen en oefenen is de key.

Old Post Feb-07-2002 08:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for aphex Click here to Send aphex a Private Message Visit aphex's homepage! Add aphex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
aphex
Het luie zakje mens, enzo

quote:
Originally posted by DJ Bazz
ik koop ik mijn platen nu zonder BTW! Dus zorg dat je vriendjes wordt met zo'n iemand! Dat scheelt je veel geld!

Hmm volgens mij bedoel je dit niet zo, want als dit wel zo is dan betaald de gene die inkoopt voor jou de btw wel en jij niet, lekker lullig voor die gene :P

Hij lijkt me logischer als je bedoelt dat je nu voor een prijs die vergelijkbaar aan een normale verkoop prijs zonder btw platen kan aanschaffen :P

Old Post Feb-07-2002 08:57  Netherlands
Click Here to See the Profile for aphex Click here to Send aphex a Private Message Visit aphex's homepage! Add aphex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by aphex

Hmm volgens mij bedoel je dit niet zo, want als dit wel zo is dan betaald de gene die inkoopt voor jou de btw wel en jij niet, lekker lullig voor die gene :P

Hij lijkt me logischer als je bedoelt dat je nu voor een prijs die vergelijkbaar aan een normale verkoop prijs zonder btw platen kan aanschaffen :P

het zit dus zo:
Ik koop platen ergens, ik geef mijn bonnetje aan die gozer die dat bedrijf runt en ik krijg het btw bedrag van hem. Ik koop dus platen "voor zijn bedrijf" en hij kan zo de btw weer innen.

Last edited by DJ Bazz on Feb-07-2002 at 20:23

Old Post Feb-07-2002 10:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

Platen kopen op et internet is een stuk goedkoper.
Op www.only-djs.com en www.dancegrooves.com liggen de meeste platen gemiddeld (!) tussen de 8 en 10 euro, betaal je met een creditcard kost bezorgen je maar 5 euro.
Over apparatuur zal ik nog wel wat posten wat ik ervan denk dan. Alleen heb ik nu ff geen tijd, nogal druk met school

Old Post Feb-07-2002 15:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

ik denk niet dat platen op internet kopen zoveel goedkoper is, bij mij in de platenzaak zijn ze net zo duur. Op het internet komen alleen nog bezorgkostenen dat soort gedoe er overheen, maar het grote voordeel is wel dat de platen op voorraad zijn, vaak tenminste.

Old Post Feb-07-2002 20:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ruben_Dubbink
Rally Addict

Registered: Oct 2001

Kolkie en ik hebben fftjes een beetje rondgeneuzeld,
hieronder wat technics, maar wat vinden jullie ervan?

Type Technics SL-BD22: semiautomatisch model
Met:
antivibratiebasis
servo gestuurde motor
verlichte stroboscooprand
33/45 tpm.
Hxbxd: 9.3x43x37.5 cm.

GreetZ RubDub

Old Post Feb-08-2002 06:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ruben_Dubbink Click here to Send Ruben_Dubbink a Private Message Add Ruben_Dubbink to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

quote:
Originally posted by Ruben_Dubbink
Kolkie en ik hebben fftjes een beetje rondgeneuzeld,
hieronder wat technics, maar wat vinden jullie ervan?

Type Technics SL-BD22: semiautomatisch model
Met:
antivibratiebasis
servo gestuurde motor
verlichte stroboscooprand
33/45 tpm.
Hxbxd: 9.3x43x37.5 cm.

GreetZ RubDub

dit vond ik der over

FG Servo Belt-Drive Semi-Automatic Turntable
T4P P-Mount cartridge connector system
Highly sensitive gimbal suspension tonearm
FG servo control DC motor for accurate platter rotation
Pitch control with illuminated stroboscope
Front panel, semi-automatic operation
Hinged, detachable dust cover
45 rpm (singles) adaptor
Anti-resonant TNRC base

en dat is dus een belt aangedreven tt.. ik zou toch zeker wel met direct drive gaan beginnen!!

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Feb-08-2002 07:30  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Lex
Respect the Lex

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by TimeportE

en dat is dus een belt aangedreven tt.. ik zou toch zeker wel met direct drive gaan beginnen!!

Ik volg deze thread ook omdat ik wil gaan beginnen met draaien, maar nu komt er een beetje jargon bij kijken en dan haak ik af.
Wat is belt en wat is direct drive? Dan volg ik het weer

Old Post Feb-08-2002 10:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Lex Click here to Send Dj Lex a Private Message Add Dj Lex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

als ik het vrij vertaal zou ik denken dat bij een belt (=riem) de as vd. platenspeler indirect aangedreven wordt. dit levert dan (theoretisch) altijd een minuscule extra onzekerheid/afwijking op..)

direct drive is dat de as direct aan de as vastzit (ga ik tenminste vanuit, correct me if I'm wrong

greetz kW

Hard = goed

Old Post Feb-08-2002 11:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

hoe het precies zit met de aandrijving weet ik ook niet, direct drive is geloof ik met behulp van magneten en belt-drive met een riem. (iemand betere uitleg?).

maar iig je moet GEEN belt-drive kopen want de riem gaat na een tijd wat losser worden, waardoor je draaitafel een stuk instabieler wordt.
dan moet je je riem dus (weer) vervangen voor een nieuwe. verder kan je met een belt-drive niet (of nauwelijks scratchen). daarvoor is de aandrijving gewoon te slap en gaat de riem bovendien te snel kapot.

Dus koop iig een direct-drive. ik zou niet gelijk de Technics SL 1200 kopen, je hebt immers nog lang niet de vaardigheden om een technics optimaal te benutten. en bovendien kan je het beste leren fietsen op een oude fiets. daardoor wordt je techniek veel beter. en als het draaien je tegenvalt heb je iig minder geld aan je apparatuur uitgegeven. Maar als je heel zeker bent dat je echt wil gaan DJen en je hebt het geld voor een Technics, dan kopen dus. Ook een voordeel is dat de Technics heel waardevast is en niemand doet em weg. En als ze 2ehands te koop staan, dan zijn ze vaak niet in een al te beste staat (degene die em verkoopt doet dat niet voor niets!).

dus koop een draaitafel met iig Direct-drive en deze hoeft niet meteen de SL 1200 te zijn.

owja je zou ook ff een thread openen op het duitse forum voor een goede audiozaak daar. ik heb gehoord dat ze daar goedkoper zijn dan in Ned.

verder nog ff een handige link, waar ik ook heel veel info vandaan heb: Dj Paradise

Old Post Feb-08-2002 12:26  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > je wilt gaan draaien: wat hebbie allemaal nodig??
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackGabriel and Dresden track? [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAirwave - "When Things Go Wrong" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:18.

Forum Rules: