|
Ik was het tot nu toe niet altijd helemaal eens met het selectiebeleid van de heer van Basten, zo waren bobson en Dennenboom geen goede vondsten maar daar in tegen Boularouz en enkele AZ spelers wel. Maar wat die nu doet begrijp ik helemaal niks van.
Ik snap het argument, ik kan maar 3 spitsen meenemen wel, maar waarom neemt die INGODSNAAM Vennegoor mee. Hij heeft het hele jaar amper wat gepresteerd. 11 goals maar, tegen ruim 30 van Klaas-Jan. Neem de laatste beker finale, een duidelijkere beslissing in het duel Klaas-Jan vs Jan bestaat er niet. Ik zie nog hoe Jan onhandig en stuntelig de 16 in loopt en een 2 tegen 1 situatie verprutst waarmee hij de wedstrijd op slot had kunnen doen, en ik zie voor me hoe Klaas-Jan 2 prachtige treffers maakt en er uiteindelijk met de cup vandoor gaat.
De statistieken spreken voor zichzelf. Klaas-Jan heeft bijna 3 keer zoveel goals gemaakt. Het argument van breekijzer begrijp ik ook niet helemaal. Klaas-Jan is wat mij betreft sterker in kopduels, timed beter en is veel slimmer in de 16. Bovendien zie ik Klaas-Jan sneller iets forceren in de laatste minuten, hij heeft immers al vaker met dat bijltje gehakt (Roda thuis, psv in de finale, Vitesse uit). Bovendien zou Klaas-Jan een perfecte directe stand-in zijn mocht v. Nistelrooij niet kunnen spelen door een schorsing of een blessure. Voor Voh zie ik die rol niet weggelegd.
Gelukkig hebben we het EK voor jong oranje in Portugal nog, want daar zal Klaas-Jan wel spelen, en hopelijk het ongelijk van de heer van Basten bewijzen.
Last edited by Yarnie on May-14-2006 at 14:08
|