|
even over dat gezeur dat 'als je niet stemt, moet je ook niet zeuren'
dat vind ik dus kant en klare bullshit.
dit komt namelijk omdat als je ergens op stemt, je nog niet weet welke grapjas waar komt te zitten. en ondanks dat niet iedereen dat direct toegeeft: elke minister vindt dat zijn of haar ideeen helemaal master zijn en DRUKT ZE GEWOON DOOR!
en weet meestal de rest ook om te praten..
dus als jij denkt dat als je op een bepaalde partij stemt 'want die denken daar(specifiek gedefinieerd) zus en zo over', terwijl er op de essentiele plekken ministers van andere partijen komen te zitten die daar anders over denken, dan heb je daar dus weer h-e-l-m-a-a-l niets aan.
plus dat de politiek (algemeen) over een aantal dingen anders denken dan het gewone volk (vb. (heel simpel) het nederlandse volk wil in een meerderheid dat het wegennet uitgebreid wordt, terwijl in denhaag men daar dus anders over denkt)(vb. 2: men wil massaal af van testen van pilletjes (hier bekend ) op feesten terwijl ik het wel goed geregeld vind als het mogelijk is).
nog een aantal dingen die mij in het algemeen niet boeien, maar voor sommige partijen van heeeel groot belang zijn (ben nu toch bezig)
gekozen burgemeester ==> boeiuh, weeeer een keer naar de bus toe, ken ze toch niet, plus bakken met geld die die campagnes kosten kan ik weer gaan lappen
referendum: bo-ring. misschien heus wel goed hoor, maar hoe vaak krijg je daar nou mee te maken
liberalisering van allerlei staatsdingetjes: kijk naar de NS, kijk naar Enron (VS)==> need to say more??
dingetjes die mij WEL boeien, maar af en toe ondersneeuwen:
afschaffing BPM op auto's....(dingETJES):
volgens mij beseft niet iedereen wat voor een gevolgen dit gaat hebben... als je dit namelijk doet gaat er zomaar een procentje of 30 van de nieuwwaarde van de auto af... gunstig zou je zeggen... ALLEEN, ...theoretisch worden niet alleen nieuwe auto's 30% goedkoper..gebruikte ook (ja, ook die van jou en van mij )
kilometerheffing: ook zoiets, HOEVEEL KILOMETERHEFFING LAP JE NOU WEL NIET DOOR DIE GIGABRANDSTOFPRIJZEN!!!
idd, me is nogal ontevreden over de huidige stand in de politiek....
(me gaat maar es wat programma's doorploegen van kleinere partijen...)
mocht ik pro autominded overkomen... dat kan wel kloppen ja..
massol
greetz kolkiewolkie