Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Vem tänker du rösta på?
This poll is closed.
Centern 0 0%
Feministiskt initiativ 0 0%
Folkpartiet 5 11.36%
Junilistan 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.27%
Miljöpartiet 5 11.36%
Moderaterna 15 34.09%
Piratpartiet 3 6.82%
Socialdemokraterna 4 9.09%
Vänsterpartiet 4 9.09%
Övrigt parti 1 2.27%
Blankt/röstar ej 2 4.55%
Får ej lov att rösta 4 9.09%
Total: 44 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (18): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

quote:
Originally posted by reveal
Vad menar du?

Jag menar att ingen grupp människor, oavsett hur stor, har rätt att bestämma över mig. Varje person som röstar ger sitt stöd åt staten.

Old Post Aug-07-2006 22:51 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by SMC
Jag menar att ingen grupp människor, oavsett hur stor, har rätt att bestämma över mig. Varje person som röstar ger sitt stöd åt staten.

Man är alltså en omoralisk och icke-god människa om man röstar? Det omvända är alltså att en anarkist är det mest moraliska och goda man kan vara?

Old Post Aug-07-2006 22:58 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

quote:
Man är alltså en omoralisk och icke-god människa om man röstar?

Det stämmer, alternativt har man inte en aning om vad man sysslar med, vilket är det allra vanligaste.

quote:
Det omvända är alltså att

Det omvända vet jag inte om det är. Att inte rösta eller vara anti-demokrat är inte synonymt med att vara en anarkist.

quote:
en anarkist är det mest moraliska och goda man kan vara?

Det beror på vad du lägger för innebörd bakom ordet anarkist.

Old Post Aug-08-2006 01:15 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004

Ah! Jag vill ta tillbaks min röst
Missade Piratpartiet

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post Aug-08-2006 15:46  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

Inte fan är det omoraliskt att rösta, ifall man anser att ett parti har malsättningar som passar ens asikter om ett förbättrat samhälle. Det är EXTREMT viktigt att inte bara tänka pa vilket parti som gynnar en själv, utan vilket parti man anser gynnar samhället i allmänhet! Vi har alla vara egna syner, därför är det bra med VALmöjlighet. Tyvärr har vi alla märkt hur lite vallöften uppnas i verkligheten.

Moderaterna för min del

Old Post Aug-08-2006 20:36  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

Moderaterna för min del. Tyvärr blir det väl ungefär samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas på förbättring.
Att bedriva någon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte på iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak istället för dess följder.

Nu gled jag lite men jag är bara så innerligt trött på sossarna.

Och förövrigt, de som ger sitt stöd till Piratpartiet borde läsa på vad de tycker om copyright. Jag stödjer dom inte eftersom jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig rätt att göra vad jag vill med mina artistiska verk.

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-08-2006 20:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

quote:
Originally posted by Vizay
jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig rätt att göra vad jag vill med mina artistiska verk.

Ingen hindrar dig. Däremot kan du aldrig äga en icke-knapp resurs. Du kan låtsas äga den och med statens hjälp försöka få det att kännas verkligt.

Piratpartiet har förövrigt inget etiskt argument att backa upp sin kritik av IP med, de vill ju inte ens avskaffa IP. Piratpartiet lär komma bättre överens med thomas bodström än med någon som på allvar motsätter sig IP, jag t.ex.

Old Post Aug-08-2006 21:47 
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by SMC
Ingen hindrar dig. Däremot kan du aldrig äga en icke-knapp resurs. Du kan låtsas äga den och med statens hjälp försöka få det att kännas verkligt.

Jag är inte riktigt säker på vad du menar men om jag tolkar saken rätt så undrar jag vart man kan dra en tydlig gärns för vad som är icke-knapp resurs och inte...

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-08-2006 21:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

quote:
Jag är inte riktigt säker på vad du menar men om jag tolkar saken rätt så undrar jag vart man kan dra en tydlig gärns för vad som är icke-knapp resurs och inte...

En icke-knapp resurs är en sådan som oändligt många personer kan använda samtidigt utan att det uppstår en konklikt. En knapp resurs är en sådan som flera personer inte kan använda samtidigt och som det därför kan uppstå konflikt kring. Äganderätt är en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de är de enda konflikt kan uppstå kring.

Old Post Aug-08-2006 22:14 
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

Folk som tror att det blir förbättringar bara för att högern vinner lurar sig själva bara.

Old Post Aug-09-2006 00:25  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Moderaterna för min del. Tyvärr blir det väl ungefär samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas på förbättring.
Att bedriva någon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte på iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak istället för dess följder.

Vizay, kolla på sossarnas politik de senaste 10 åren så ser du att det är en mer och mer moderat partilinje nu.

Visst.. omväxling förnöjer.. men är det verkligen till det bättre?

Allt jag hoppas på är att miljöpartiet åker ur riksdagen, sen får det gå hur fan som helst!

Old Post Aug-09-2006 06:28  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Ja inte fan kan det bli sämre iaf. Jag är så jävla trött på att sverige ska vara enda landet i världen som har skatter på skatter på skatter, avgifter på avgifterna och en jävla massa lagar som endast tjänar någon sorts syfte som skrämseltaktik.
Det kan inte bli sämre iaf. Jag är beredd att rösta höger för att se om vi kan få en förändring, jag tänker inte sitta som vanliga medelsvensson har gjort senaste 50 åren och säga "men det har ju fungerat hittills" för det har det tamej fan inte gjort!
Det enda som håller sossarna vid makten år efter år är den svenska fegheten, folket är bara så jävla rädda för förändring, enda skälet!

Jag tror ett optimalt styre vore om det bollades fram och tillbaka mellan höger och vänster från val till val. Säger sig självt att systemet kommer bli utnyttjat om samma parti får sitta och styra period efter period.

quote:
Originally posted by SMC
En icke-knapp resurs är en sådan som oändligt många personer kan använda samtidigt utan att det uppstår en konklikt. En knapp resurs är en sådan som flera personer inte kan använda samtidigt och som det därför kan uppstå konflikt kring. Äganderätt är en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de är de enda konflikt kan uppstå kring.

du får ursäkta men det där resonemanget håller inte i min skalle. Särskillt inte med dagens teknik. Titta bara på en sådan sak som distribution av musik via formatet mp3.
Blir så trött när folk tror att man kan leva i någon sorts utopi där byteshandel och ekonomi är fula saker man inte håller på med.
Återigen får ni ursäkta mig men jag vill kunna tjäna ihop pengar för att kunna leva ett enklare liv och jag tänker fan inte skämmas för det!

batteries not included.

- dave

Last edited by Vizay on Aug-09-2006 at 06:36

Old Post Aug-09-2006 06:30  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (18): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSlammin electro/tech tune ! [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPhunk Investigation - "Pease" (Instrumental Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:14.

Forum Rules: