|
Ja inte fan kan det bli sämre iaf. Jag är så jävla trött på att sverige ska vara enda landet i världen som har skatter på skatter på skatter, avgifter på avgifterna och en jävla massa lagar som endast tjänar någon sorts syfte som skrämseltaktik.
Det kan inte bli sämre iaf. Jag är beredd att rösta höger för att se om vi kan få en förändring, jag tänker inte sitta som vanliga medelsvensson har gjort senaste 50 åren och säga "men det har ju fungerat hittills" för det har det tamej fan inte gjort!
Det enda som håller sossarna vid makten år efter år är den svenska fegheten, folket är bara så jävla rädda för förändring, enda skälet!
Jag tror ett optimalt styre vore om det bollades fram och tillbaka mellan höger och vänster från val till val. Säger sig självt att systemet kommer bli utnyttjat om samma parti får sitta och styra period efter period.
| quote: | Originally posted by SMC
En icke-knapp resurs är en sådan som oändligt många personer kan använda samtidigt utan att det uppstår en konklikt. En knapp resurs är en sådan som flera personer inte kan använda samtidigt och som det därför kan uppstå konflikt kring. Äganderätt är en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de är de enda konflikt kan uppstå kring. |
du får ursäkta men det där resonemanget håller inte i min skalle. Särskillt inte med dagens teknik. Titta bara på en sådan sak som distribution av musik via formatet mp3.
Blir så trött när folk tror att man kan leva i någon sorts utopi där byteshandel och ekonomi är fula saker man inte håller på med.
Återigen får ni ursäkta mig men jag vill kunna tjäna ihop pengar för att kunna leva ett enklare liv och jag tänker fan inte skämmas för det!
- dave |
Last edited by Vizay on Aug-09-2006 at 06:36
|