Originally posted by jeronimo_jd
Die overkill aan producties stoort mij niet echt. Het is de taak van producers om te producen dus laat ze dat dan ook doen. Ik pik er zelf wel uit wat ik goed vind of niet.
jup, dikke +1 hier.
Over et goeie wat over l-vee verteld wordt; ik ga daar 99% mee akkoord. L-vee's trilogique is na AL die producties van vroeger zelfs nog een verademing. Prachtig gewoon. Wat ik wel spijtig vind is dat L-vee soms tracks van vroeger 'herwerkt' en ze dan gewoon released als een volledig nieuwe.. Ik heb dat gevoel met een zeker Fire & Ice track en Airwave track van 'I want to believe'.. naam ontbreekt me effe.. maar die 2 tracks lijken nu echt ZOO op elkaar.. die 'chorus' is echt zo goed als compleet etzelfde. Kheb dat zelfde deja vu gevoel ook met nog een Lolo track..
Buiten dat: L-vee is gewoon geniaal, zijn producties spreken gewoon altijd aan, of ze nu progressive zijn of wat meer uplifting, ze zijn gewoon goed geproduced en er zit altijd wel zoon goeie airwave vibe in
Wat er over M.I.K.E. gezegd is ga ik ook mee akkoord.. Vroeger TOP. Nu is dat echter wat verwaterd.. Kvind zijn sets ook ni meer zo goed als vroeger
Ik denk dat er niemand zo hard producet als Laurent/Airwave. Begin dit jaar een album van 3 cd's, een aantal releases tussendoor en voor het eind van dit jaar zou hij nog met een nieuw album van Planisphere en Nova komen. Als er iemand overproducet, dan is het Lolo wel. Is dat een slechte zaak? Ik vind van niet. Tis zoals sommige anderen zeggen: Ik pik er zelf wel uit wat ik goed vind.
Wat "uitmelken van sounds" betreft, ik denk dat dat allemaal erg subjectief is. Ik heb nog bij geen enkele Belgische producer het gevoel gehad dat ze echt te ver gingen.
Last edited by CygnusX on Aug-20-2006 at 14:31
Aug-20-2006 14:13
FenixStyle
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2006
quote:
Originally posted by CygnusX
Ik pik er zelf wel uit wat ik goed vind.
Voila, hoe meer producties we krijgen voorgeschoteld, hoe meer kans dat er sterk werk tussen zit...
Aug-20-2006 14:24
Phortastic
It's Majik !
Registered: Jun 2004
quote:
Originally posted by FenixStyle
Voila, hoe meer producties we krijgen voorgeschoteld, hoe meer kans dat er sterk werk tussen zit...
Dat is de kwaal van deze tijd. Veel labels gooien maar zoveel mogelijk op de markt en verlangen dat ook van hun producers. Zelfde met albums: zoveel mogelijk cd's (bijna alle albums zijn tegenwoordig al 2 cd's of zelfs meer) want anders verkoopt het niet genoeg denken ze dan (zal ook zo wel zijn i guess).
Maar dat komt de kwaliteit echt niet ten goede IMO, en op het laatste zie je door het bos de bomen niet meer door de overflow aan releases.
Tot daar mijn 2 eurocent.
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Aug-20-2006 14:30
Soliplex
tranceaddict
Registered: Nov 2003
Mja zeer heikele kwestie hé.
Ik ben altijd grote MIKE-fan geweest, maar laatste tijd maakt hij nog zelden tracks die mij echt raken. Onderschat ook de invloed van forums als deze (en nog andere) niet. Ik herinner mij dat hij rond '02-'03 massa's Push remixes uitbracht en dat hij overal het verwijt kreeg dat hij die sound echt aan het uitpersen was. Sindsdien komen er bijna geen Pushkes meer uit, want dieje mens is daar volgens mij ook ni ongevoelig voor. MIKE's creatieve hoogtepunt lag imo tss 98-00 toen hij massaal veel producete & toch was het allemaal top. Het album "From beyond" is echt een pareltje, waar hij echt zijn tijd voor genomen heeft (1,5 jaar geloof ik). Het is zo jammer om iemand me zoveel talent dan gedrochten als "fuego caliente" te zien uitbrengen. Hij is natuurlijk ook al verdomd lang bezig ('92) dus dan is het ergens wel normaal dat het wat op is.
Hetzelfde geldt voor Fred Baker: is ook al wreed lang bezig ("eisbaer" dateert alweer uit '97) & mss is de tank ook wat leeg aan het raken.
Wat Airwave betreft: is idd constanter & verdient wrsch het meest respect van allemaal.
Jonas Steur is ni zo echt mijn ding (alhoewel ik die Fable-tracks wel kan appreciëren), dus daar ga ik geen oordeel over vellen.
Aug-20-2006 16:16
TOR
Traveller
Registered: Aug 2001
De boosdoener is het internet, niet de producer.
Door de grote toegankelijkheid van muziek wordt je dezer dagen snel vergeten als je niet op regelmatige basis een plaat uitbrengt.
Aug-20-2006 17:28
Phortastic
It's Majik !
Registered: Jun 2004
En zonder het internet had je van de helft van de hedendaagse trance producers niet eens gehoord... Dus dat brengt mekaar redelijk in evenwicht
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Aug-20-2006 17:48
Estuera
Senior tranceaddict
Registered: Dec 2004
quote:
Originally posted by TOR
De boosdoener is het internet, niet de producer.
Door de grote toegankelijkheid van muziek wordt je dezer dagen snel vergeten als je niet op regelmatige basis een plaat uitbrengt.
Dit is een heel goed punt ja... Voor het internettijdperk kon je als producer een heel jaar of langer op een plaat teren omdat mensen toen nog geen livesets konden downloaden en zo niet elke track al helemaal van buiten kennen maanden voor de release...
Een release in die tijd bracht trouwens net zoveel op als 10 releases nu...
Dj's draaiden tracks ook veel langer, nu moet je echt constant de playlist updaten om niet 'achter te lopen'.
Originally posted by Phortastic
Dat is de kwaal van deze tijd. Veel labels gooien maar zoveel mogelijk op de markt en verlangen dat ook van hun producers. Zelfde met albums: zoveel mogelijk cd's (bijna alle albums zijn tegenwoordig al 2 cd's of zelfs meer) want anders verkoopt het niet genoeg denken ze dan (zal ook zo wel zijn i guess). Maar dat komt de kwaliteit echt niet ten goede IMO, en op het laatste zie je door het bos de bomen niet meer door de overflow aan releases.
Ik heb die massa tekst niet gelezen, maar ik deel dat gevoel eigenlijk wel...
Aug-20-2006 17:58
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
quote:
Originally posted by Estuera
Dit is een heel goed punt ja... Voor het internettijdperk kon je als producer een heel jaar of langer op een plaat teren omdat mensen toen nog geen livesets konden downloaden en zo niet elke track al helemaal van buiten kennen maanden voor de release...
Een release in die tijd bracht trouwens net zoveel op als 10 releases nu...
Dj's draaiden tracks ook veel langer, nu moet je echt constant de playlist updaten om niet 'achter te lopen'.
Aan de andere kant gebruik je internet ook ten goede hé. Ik denk dat je het internet niet kunt blameren want het heeft z'n voor en nadelen. Zonder internet zou je nooit al zo bekend zijn als nu: Doordat je zelfs actief deelneemt in dit board verwerf je sympathie omdat je niet zo'n producer op een hoge sokkel bent zoals er velen waren in de jaren '90
Zonder internet zouden vele producers zelfs nooit ontdekt worden denk ik
Aug-20-2006 18:08
RadiantB
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2006
quote:
Originally posted by Estuera
Dat is extreem kl*te!
Als elke DJ het beste laatste van het laatste moet draaien, dan gaan ze allemaal dezelfde platen draaien, is iedereen die platen meteen beu en binnen 2 maand hoor je er niks meer van.
Er wordt geëist dat ze een bepaald genre draaien van een bepaalde periode, dan is het maar normaal dat er weinig creativiteit in hun sets zit. (bij Tiesto kan je dat gemakkelijk zien, zeker de voorbije jaren)
Waar is de tijd dat je nog goa of acid trance in een gewone set kon steken, zonder dat het volk het afbolde. (op Sensation moet je het alleszins niet proberen )
Aug-20-2006 18:12
TOR
Traveller
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by Push2005
Aan de andere kant gebruik je internet ook ten goede hé. Ik denk dat je het internet niet kunt blameren want het heeft z'n voor en nadelen. Zonder internet zou je nooit al zo bekend zijn als nu: Doordat je zelfs actief deelneemt in dit board verwerf je sympathie omdat je niet zo'n producer op een hoge sokkel bent zoals er velen waren in de jaren '90
Zonder internet zouden vele producers zelfs nooit ontdekt worden denk ik
Hoe die bekendheid is verworven, doet weinig ter zake.
Deze thread zoekt naar de oorzaak van een toch wel duidelijke stagnerende evolutie en dan mag het internet zeker niet uit het oog verloren worden.