Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Böcker
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Akia
Just nu läser jag Dan Browns - The Da Vinci code, vill gärna läsa boken innan jag ser filmen men jag har svårt att komma in i den.

När jag började läsa Da Vinci Koden för evigheter sedan, då trodde jag att den skulle handla om Da Vinci själv. Något jag länge velat utveckla mina kunskaper om. Ack så var det ju inte, men ja jävlar vilken fängslande bok! Filmen däremot är bortkastade biopengar om jag får säga det själv... ångrar att jag ens gick och såg den!!!

Någon som läst andra Dan Brown böcker? Har inte vågat mig på dom... än...

Old Post Sep-01-2006 15:43  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by CJ InterCity
När jag började läsa Da Vinci Koden för evigheter sedan, då trodde jag att den skulle handla om Da Vinci själv. Något jag länge velat utveckla mina kunskaper om. Ack så var det ju inte, men ja jävlar vilken fängslande bok! Filmen däremot är bortkastade biopengar om jag får säga det själv... ångrar att jag ens gick och såg den!!!

Någon som läst andra Dan Brown böcker? Har inte vågat mig på dom... än...

Jag laste Angel and Demons innan Da Vinci Code. Bra bok, aven fast jag kommer halla mig borta fran hans ovriga bocker! Med facit i hand kan jag saga att efter det forsta hundra sidorna i Da vici Code kandes det som jag kunde forutspa resten av historen. Senast lasta bocker ar f.o. 2 klassiker, The Celestine Prophecy-James Redfield och
1984-George Orwell.

Last edited by lonne on Sep-05-2006 at 02:35

Old Post Sep-05-2006 01:23  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

Tycker filmen da vinci-koden hade betydligt bättre berättarteknik än vad dan brown har själv, men mannen kan få ihop en spännande historia, även om det stundtals är förutsägbart och karaktärerna är lite ytliga så är det spännande, vilket är en bra recension på i cirkelns mitt som är den enda bok av dan brown jag läst förutom da vinci koden...

Old Post Sep-06-2006 10:40  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cham
tranceaddict

Registered: Oct 2004

Intressant tråd! Alltid bra att få tips från andra För jag köpte nyligen en bok som låg högt uppe i "bocket toppen" den va helt kass!

Tips på bra böcker:
Hela serien om "Arn" skirven av Jan Guillou. Sjukt bra, har läst alla dem 2 ggr Sen är hans bok tjuvarnas marknad ganska hyffsad den med. Lasermannen av Gellert Tamas, väldigt intressant bok som man bör läsa.

Old Post Sep-07-2006 12:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Cham Click here to Send Cham a Private Message Add Cham to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2006

Ja, böckerna om Arns rike är jätte bra! Jag gillar Jan Guillous språk, men det finns dem som tycker att det är för komplicerat. Har en kompis som knappt lyckades ta sig igenom första boken, hon tyckte att hon gick misste om storyn för att hon trasslade in sig i orden. Så kanske inget för förstagångs läsaren... Men jag tycker i alla fall att man ska prova, det är en både spännande och vacker berättelse!

Old Post Sep-07-2006 13:04  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Och om man gillar Arns Rike (förlåt att jag spammar i den här tråden !) tror jag nog att man gillar Lian Hearns triologi - Sagan om klanen Otori (Över näktergalens golv, På kudde av gräs och Under lysande måne) också. Det är en berättelse som utspelar sig i det medeltida Japan och handlar om pojken Takeo som lärs upp i det legendariska släktets märkliga och magiska förmågor. Långsamt upptäcker han sanningen om sig själv och det öde som väntar honom. En storslagen saga om maktkamp, intriger, mod och kärlek.

Old Post Sep-07-2006 15:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lacksesepsotygh
;B

Registered: Jan 2005

för dem som inte intresserar sig för dussindeckare, utan vill ha nåt lite mer tankekraftigt kan jag rekommendera chuck palahniuks böcker. det var denna homosexuelle man som skrev fight club, och står även bakom ett flertal sjukt bra titlar. läs allt han skrivit, gärna på engelska.

Old Post Sep-07-2006 16:40  Sweden
Click Here to See the Profile for lacksesepsotygh Click here to Send lacksesepsotygh a Private Message Visit lacksesepsotygh's homepage! Add lacksesepsotygh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Nu när det är jullov har man äntligen tid att läsa ! Håller på med en bok av Torey Hayden - Ghost Girl, som är en verklig berättelse om ett barn med allvarliga problem. Kan inte säga så mycket om den än eftersom jag bara läst knappt halvvägs, men den är gripande!

Här ett utdrag: ""So, will you show me that you can stand up stright?" She shook her head. "why? Does it hurt?" "NO." "Well, why then?" "Because I need to bend over." "Why?" "Because I need too." "But why?" "To keep my insides from falling out."".

Old Post Dec-28-2006 16:09  Sweden
avh
Junior tranceaddict

Registered: Jan 2006

Jag måste ta och tipsa om en författare jag är helt fast i nu. Paulo Coelho, mest känd för Alkemisten men det är framförallt hans andra böcker som fångadr mig.
Djävulen och Fröken Prym är nog min favorit av de jag betat av. En fantastisk historia om ondhet och godhet.
Paulo har ett helt makalöst språk och skriver enkelt och otroligt tänkvärt.
Jag är kär

Old Post Dec-28-2006 17:29  Sweden
Click Here to See the Profile for avh Click here to Send avh a Private Message Add avh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by avh
Jag måste ta och tipsa om en författare jag är helt fast i nu. Paulo Coelho, mest känd för Alkemisten men det är framförallt hans andra böcker som fångadr mig.
Djävulen och Fröken Prym är nog min favorit av de jag betat av. En fantastisk historia om ondhet och godhet.
Paulo har ett helt makalöst språk och skriver enkelt och otroligt tänkvärt.
Jag är kär

"Veronica decides to die" är min favoritbok med Coelho. Dock gillade jag inte "Alkemisten", tyckte den inte lämnade något mellan raderna att själv klura på, kändes som att han idiotförklarade en med att förklara vad precis allt innebar.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-28-2006 19:04  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
avh
Junior tranceaddict

Registered: Jan 2006

quote:
Originally posted by Aendy
"Veronica decides to die" är min favoritbok med Coelho. Dock gillade jag inte "Alkemisten", tyckte den inte lämnade något mellan raderna att själv klura på, kändes som att han idiotförklarade en med att förklara vad precis allt innebar.

Jag fick "Veronica bestämmer sig för att dö" i julklapp så ska hugga in på den så fort jag har tid.
Nej Alkemisten var ingen höjdare, var dessutom aldeles för mycket guda-grejs och övernaturlighet för min smak.
Har "Veronica..." och "11timmar" kvar att läsa.
Zahiren är nog den av böckerna som gett mig allra mest, full med tänkvärda saker..

Old Post Dec-28-2006 19:39  Sweden
Click Here to See the Profile for avh Click here to Send avh a Private Message Add avh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by avh
"11timmar"

Pure erotica...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-28-2006 20:40  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Böcker
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID from Carl Cox set [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLowriders (Matthew Dekay) - Part 1 [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:53.

Forum Rules: