Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Sarah McLachlan Contest
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jdat
Jay Van Dat

Registered: Oct 2001

C'est un album de noel c'est pour ça que les lyrics sont ainsi

Qui veux la tracks original

ok aprés écoute des samples à mon avis ça a un potentiel énorme pour un remix house ou bien downtempo

Last edited by jdat on Oct-16-2006 at 12:56

Old Post Oct-16-2006 12:48 
Click Here to See the Profile for jdat Click here to Send jdat a Private Message Add jdat to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SL-K
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2004

C'est vraiment domage pour les vocal qui sont certe très belle, mais le sens est un peu nul, un vieux slow sur noel et le cadeau en effet. Pas besoin d'avoir un supr level en anglais pour capter. Maintenant les samples sont sympa, une version dub est au programme...

www.eternal-music.fr

"A dj set is more than just playing hit after hit. Dance means being hypnotized and being drawn in by the music. Perhaps nowadays that takes more effort. In the sixties and seventies we didn't have mobile phones and there was much stress.
There was probably more room to be open for new music. I'd like to challenge the crowd nevertheless.
With Armin Only I'd like to show that people are open for new and good music."

Armin Van Buuren - Armin Only 12/11/2005

S-Kape every Wednesday on TotaalFM 10h - 11h CET : The Prog Sessions
S-Kape every 4th Friday on TotaalFM : 14h - 16h CET : Trance in France Show

Old Post Oct-16-2006 13:14  France
Click Here to See the Profile for SL-K Click here to Send SL-K a Private Message Visit SL-K's homepage! Add SL-K to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

Registered: Jan 2002
Dunno

hum en fait y'a 4 samples gratuits et le reste est payant

pas trop inspiré par le theme de noel
si quelqu'un a le morceau original par contre...

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Old Post Oct-16-2006 13:20  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

Ceci explique donc celà :

01. Happy Xmas (War Is Over)
02. What Child Is This? (Greensleeves)
03. River
04. Wintersong
05. I'll Be Home For Christmas
06. O Little Town Of Bethlehem
07. The First Noel/Mary Mary
08. Silent Night
09. Song For A Winter's Night
10. Have Yourself A Merry Little Christmas
11. In A Bleak Mid-Winter
12. Christmas Time Is Here

Old Post Oct-16-2006 13:36  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RTR
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2005

on es vraiment obligé de reutilise tous les samples?

Old Post Oct-16-2006 16:22 
Click Here to See the Profile for RTR Click here to Send RTR a Private Message Add RTR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
low-R
Only banging and melodic

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by mastergb
on es vraiment obligé de reutilise tous les samples?

Pourquoi ??? Tu veux juste utiliser les percus

Plus sérieusement, je vais utiliser les vocals, les strings et peut etre la guitare. Je ne pense pas utiliser les percus.

Mais bon, c'est un peu prise de tête ce morceau vu les vocals très "douce nuit" j'ai du mal à partir sur un truc sérieux. Je crois que je vais faire un truc pour le fun on verra bien ce que ça donne.

Au fait, merci pour le BPM, ça m'évitera de le calculer

Old Post Oct-16-2006 16:27  France
Click Here to See the Profile for low-R Click here to Send low-R a Private Message Visit low-R's homepage! Add low-R to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RTR
Supreme tranceaddict

Même chose pour moi jvé reprendre quelque sample mais pas tout
faut deja tout decouper
Tiens au passage si yen a qui ont commencé a faire du decoupage je su preneur car la je suis sous soundforge mais bon c assez long ...

Old Post Oct-16-2006 19:10 
Click Here to See the Profile for RTR Click here to Send RTR a Private Message Add RTR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
low-R
Only banging and melodic

Registered: Oct 2004

j'abandonne, vraiment pas inspiré sur ce coup la....

Old Post Oct-16-2006 19:31  France
Click Here to See the Profile for low-R Click here to Send low-R a Private Message Visit low-R's homepage! Add low-R to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RTR
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by low-R
j'abandonne, vraiment pas inspiré sur ce coup la....

Bah moi ca viens l'inpiration
Le probleme est le calage des vocaux... J'y arrive pas :/
quelqu'un peut m'aider ????? (j'arrive a voir ce que ca donne en lancant ma piste reason et winamp derriere)
Comment je fais pour la calé nickel dans reason sachant que je les ai decoupé et que je tourne a 137 bpm...

J'en ai trop besoin!!!

Old Post Oct-16-2006 22:07 
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

Ah... le vocal et reason... toute une histoire !
A moins de découper chaques phrases et les allouer à une note je ne vois pas d'autre solution si ce n'est d'utiliser un autre soft…

Old Post Oct-16-2006 22:41  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Koris
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2003

quote:
Originally posted by mastergb
Bah moi ca viens l'inpiration
Le probleme est le calage des vocaux... J'y arrive pas :/
quelqu'un peut m'aider ????? (j'arrive a voir ce que ca donne en lancant ma piste reason et winamp derriere)
Comment je fais pour la calé nickel dans reason sachant que je les ai decoupé et que je tourne a 137 bpm...

J'en ai trop besoin!!!

tu rex ton vocal en coupant les slices au debut de chaque mot et tu recales comme ca avec le dr rex dans reason...

il arrive desfois que la meuf chante pas en rythme aussi lol

Retired cheese producer.

Old Post Oct-17-2006 08:45  Switzerland
Click Here to See the Profile for Koris Click here to Send Koris a Private Message Visit Koris's homepage! Add Koris to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djsunn
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

bon moi je suis pas bon en composition mais j'ai recupéré les samples, on vera bien ce que ca peut donner

Old Post Oct-17-2006 11:23  France
Click Here to See the Profile for djsunn Click here to Send djsunn a Private Message Add djsunn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Sarah McLachlan Contest
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPLZ ID this track [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPhatjak - Dirty Monday (Bart van Wissen Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:39.

Forum Rules: