|
Så här ligger det till:
Alla kan vi beatmixa, det lär man sig själv. sen blir du bättre och bättre och får gig här och där. Du gör samma mixar hela tiden. Sen tar det stopp!
ALLA världkända DJs har kommit på något ingen annan har, skapa eller hitta egna låtar med annan touch på dem. Inte för att du ska börja lira nån skit, utan nåt som du representerar... annars kommer du aldrig bli stor-stor!!! (inte för jag e det, jag e bara smart och analytisk)
Kolla på Chemical Brothers, de erkänner att det inte kan beatmixa!!! Ingen av dem båda kan få 2 låtar att gå i takt, men ändå e dom grymma som DJs (inte på att göra låtar (det oxå iofs)). Så hitta på egna grejjer och sluta härma kändisar!
Som Herbie (i popstars) sa: Why do you immitate Whitney Huston? No-one wants to hear another Whitney, they want something new!
PS. bli känd lokalt är inte svårt, det e senare det behövs det där extra!!
|