|
| quote: | | 'Sinds' verbindt als voorzetsel sowieso twee vergelijkbare fenomenen. In de tekst van Verhofstadt lijkt het er dus op dat de uitbouw van de EU en de gebeurtenissen tussen 1940 en '45 veel gelijkenissen vertonen en beide als een succesvol politiek project kunnen worden beschouwd. |
Ben idd dat akkoord dat 't in feite verkeerd gebruik is van sinds maar volgens mij is wat je hierboven zegt niet noodzakelijk zo.
'Sinds' betekent als vz toch gewoon sedert, vanaf? Dus zegt hier dan gewoon -weliswaar grammaticaal fout- dat het vanaf de eerste WO het eerst succesvol project is, maar daarom niet dat die oorlog een succes was.
Edit
Sinds lijkt me eigenlijk in feite niet eens fout , dacht dat 't alleen met een tijdsperiode erna klopt maar 'k zou niet weten waarom het niet met een zelfstandig naamwoord ook die betekenis kan hebben.
Lijkt me dus geen foute zin maar alleen moesten ze 'het einde' erbij gezet hebben om duidelijk te zijn.
Nuja, 'k kan mis zijn hoor, maar gebaseerd op wat ik erover gezocht heb lijkt dit me correct.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1151/
En ja, ik studeer ook vertaler 
Last edited by The_G0dfather on Jan-02-2007 at 20:18
|