|
|
|
|
 |
Config
Elaba!

Registered: May 2006
|
|
|
Jan-05-2007 15:08
|
|
|
 |
 |
Real
hi!

Registered: Feb 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by djcresto
+1 |
+2 
| quote: | Originally posted by Push2005
neo-trance |
Dat is geen genre, dat bestáát niet. 
You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".
|
|
Jan-05-2007 15:52
|
|
|
 |
 |
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001
|
|
|
Daar zit een deel van het kwaad. (Vooral amateur) producers moeten stoppen met produceren vanuit het idee om een plaat te signen. Het verkrampt alle spontane ingevingen en ze creëren een melodie conform aan de huidige ASOT-norm. |
Een bijkomend probleem is dat heel wat labels dergelijke platen blijven tekenen, in het bijzonder digitale labels. Bij de gevestigde waarden is er doorgaans meer quality control, al hebben sommigen de gewoonte om een contract op te stellen voor meerdere platen. Zo zet je bij Armada al snel je handtekening voor een plaat met twee opvolgers die in dezelfde lijn liggen in plaats van per plaat te bekijken of die wel geschikt genoeg is. Op die manier zit je als producer wat gevangen en bepaal je niet volledig zelf hoe je uiteindelijke product moet klinken. Remixen is eveneens een opdracht met een welomlijnd einddoel, waardoor je creativiteit enigszins beperkt wordt. Meteen ook de reden waarom ik zelf geen nauwe samenwerking met een label wil aangaan, ik wil mijn eigen ding kunnen doen (voor Le Royaume des Cieux is er een rechtlijnig contract getekend, zonder verdere verplichtingen naast die plaat). Er wordt in algemenere kringen vaak over de muziekindustrie en de muziekbusiness gesproken, maar die termen zijn nu ook voor trance heel toepasselijk. Het genre is niet meer dan een vraag-en-aanbodspel geworden (waarbij we momenteel met een saturatie van de markt te kampen hebben).
Waarom herwerkt hij verdorie zelf Moonman - Galaxia naar technische perfectie dit jaar ? |
De rework zat eigenlijk bijzonder eenvoudig in elkaar, de plaat moest het volledig hebben van de melodie en harmonie, weinig hedendaagse software-effectjes.
Ik ga trouwens niet akkoord dat trance weer moet klinken zoals vroeger; want ik erger me mateloos aan die slechte, niet doorklinkende basslines. Er moest technisch vooruitgang geboekt worden. |
Technische vooruitgang is onvermijdelijk. Alleen zou de technische kant van muziek in mijn ogen niet de bovenhand mogen halen. Liever een kippenvelmelodie vergezeld van een zwakke baslijn dan een feilloze productie met een holle en doorzichtige melodieuze kant.
| quote: | Originally posted by Progrez
Op slinkse wijze werden we als het ware geconditioneerd om naar zaligmakende, zonnige en kinderlijk toegankelijke muziek te luisteren. Slechts een enkeling met een sterk karakter en voldoende trancekennis van vroeger laat zich hier niet door misleiden. |
Hoe oorvriendelijk de Intuition-sound ook moge zijn, het was een verfrissing tussen al dat nutteloos filtergeweld van Discover en aanverwante labels. We zaten tenminste opnieuw met een melodie.
|
|
Jan-05-2007 16:34
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 20:15.
Forum Rules: