Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > return of the gamezzzzz
Pages (12): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
benjamin
I love humppa

Registered: Dec 2002

quote:
Originally posted by JLP
Faudra qu'on joue alors

LBA 2, j'l'ai croisé par hasard sur internet l'autre jour, mais toujours ces problemes de compatibilité avec windows qui empechent de jouer a tous ces bons vieux jeux

tuerie ce jeu! je suis presque sur qu'il y avait un site proposant un patch pour LBA2 pour les new windows...

Old Post Jan-22-2007 21:53  France
Click Here to See the Profile for benjamin Click here to Send benjamin a Private Message Add benjamin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cottcott44
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

Ahahaha moktar c'était anthologique !

Et puis les Blue Brothers avec la musique mythique ou fallait chercher les instruments de musique des 2 gars tout au long de la mission en s'envolant avec des ballons etc ... mythique ca aussi !

Un autre jeu que j'avais adoré, j'avais 7 ans a l'époque c'était Flashback

C'était vachement bien fait pour l'époque et les mouvements étaient super réalistes.

Y a plein d'autres vieux jeux auquel j'ai joué genre :

- colonization (super moche, mais durée de vie infinie ou il fallait comme son nom l'indique colniser le nouvo monde avec sa nation et détruire les autres nations en formant une armée)

- theme park (cultissime)

- crusader : no remorse (le jeu auquel j'ai le plus joué, graphisme énorme et durée de vie énorme).

L'histoire se passait dans le futur et on conduisait un justicier a travers des missions donées par un groupe de rebelles. Superbe !!

- might & magic (2 & 3 & 4 & 5) cultissime

- raptor : call of the shadow (jeux de shoot em up bien bourrin !!)

Et bien j'ai tout les originaux de ces jeux

Tim Fishbeck - React
D Nox & Beckers - Jet Lag Slave
Johan Gielen - Physical Overdrive

Most awaited tune atm
The Digital Blonde - Synthology [Album]

Old Post Jan-22-2007 22:35  France
Click Here to See the Profile for cottcott44 Click here to Send cottcott44 a Private Message Add cottcott44 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by cottcott44

Enormissime, que de bons moments la dessus!

Old Post Jan-22-2007 22:45  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

Theme Hospital powaaaaaa !!!

Old Post Jan-22-2007 23:09  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NeoWave
ahah

Registered: Jan 2004

ahh ouais flashback, trop la classe ce jeu, et dire qu'il me faisait peur par moment.. (oui oui je sais pas pk )

sinon Dune, c'etait mortel, dune 2 aussi pfiuuu que de souvenir

Dommage, je ne me souviens plus vraiment des autres

ps: lolo, et mon disque dur alors ?

Old Post Jan-22-2007 23:09  France
Click Here to See the Profile for NeoWave Click here to Send NeoWave a Private Message Visit NeoWave's homepage! Add NeoWave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by NeoWave
sinon Dune, c'etait mortel, dune 2 aussi pfiuuu que de souvenir

yaisse...
me souviens y avoir joué avec un 80286... 16 MHz... 1 Mo de RAM...
et ça tournait bien en plus...

Old Post Jan-22-2007 23:34  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lolo
I play Trance no Dance

les reconnaissez-vous??

Old Post Jan-23-2007 05:54  Belgium
Click Here to See the Profile for Lolo Click here to Send Lolo a Private Message Visit Lolo's homepage! Add Lolo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004
Le 2eme screenshot c'est lemmings mais pas le 1. Moi j'ai commencé avec le 1. Les lemmings cétait 20 pixels bleus, 3 pixels verts, 2 pixels rose

Pareil pour le screen shot de Monkey Island 2. Moi j'ai joué qu'au 1 et qu'est ce qu'on pouvait se marrer avec les batailles à l'épée où il fallait s'insuler.

Le screenshot de Wing Commander... que de détails !!! L'espace c'est un truc tout bleu

Sinon test qui connaissait ça:

Old Post Jan-23-2007 07:38  France
Click Here to See the Profile for BlackHole Click here to Send BlackHole a Private Message Add BlackHole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lolo
I play Trance no Dance

Rholalalalalala, Operation Stealth.

Rien que ce nom m'évoque une ribambelle d'autres jeux de la même époque.

Quand le jeu d'aventure point and click était roi!!

L.

un chti au hasard:

Old Post Jan-23-2007 08:27  Belgium
Click Here to See the Profile for Lolo Click here to Send Lolo a Private Message Visit Lolo's homepage! Add Lolo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NeoWave
ahah

Registered: Jan 2004

Golbins !!! ouahou c t génial

et POD, que dire !! j'ai acheté une 3DFX a l'epoque presque que pour ce jeu !

Old Post Jan-23-2007 08:58  France
Click Here to See the Profile for NeoWave Click here to Send NeoWave a Private Message Visit NeoWave's homepage! Add NeoWave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benjamin
I love humppa

je me demande si on peut encore jouer à Pod avec un émulateur Glide

Old Post Jan-23-2007 09:33  France
Click Here to See the Profile for benjamin Click here to Send benjamin a Private Message Add benjamin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lolo
I play Trance no Dance

pod est compatible direct 3D non??

Old Post Jan-23-2007 09:38  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > return of the gamezzzzz
Post New Thread    Post A Reply

Pages (12): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack from Stadium, Jakarta. #6 [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackM&S presents the Girl Next Door - Salsoul Nugget (If You Wanna) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:52.

Forum Rules: