quote: | Originally posted by basvh
Sneakerz is al een tijdje rete populair. Kijk ook eens naar die electrohousesound hype. Nopeisdope kan binnen 8! feesten het hele klokgebouw uitverkopen. 6000!! mensen binnen. Populariteit is gewoon zeer hoog dus daar komen mensen af die geen echte dance die-hards zijn.
Geen nieuw verschijnsel want dit gebeurde eerder al bij de hardcroe, hardstyle, trance etc.
Hier heeft hij een punt. De echte house feeling is weg, het is vaak in clubs een staande receptie en je mag blij zijn dat een paar keer op een avond de handjes omhoog gaan. DJ's draaien steeds vaker maar korte sets waarin ze alle hitjes moeten uitpoepen. Uiteindelijk wordt je ook nog eens om 4u uit een club geschopt.
Ik val in herhaling maar vorige maand op timewarp ging iedereen bij elke plaat los. Handjes de lucht in en gewoon tot 2 smiddags doordansen met sets die minimaal 2 uur duren. |
echte house is niet zo erg meer in. tuurlijk zijn er bv altijd de kandi feestjes in NL, maar dat is (hoewel k zekers van kandi houd) geen echte house. of dat gedoe in bloomingdale/bloemendaal, met alle hockey-sletjes opn stokje ... maar dat is niks. de kakkers die hoge oogjes willen scoren bij de hapgrage trutjes op pumps verprutsen gewoon de 'scene'. geef ze een petje, kapotte spijkerbroek en sneakers en je hebt n club zonder muziek-liefhebbers met soms aardige muziek .
wat betreft die electrohousesound, dit is denk ik n nieuwe sound die alleen nog maar hogere ogen zal gaan gooien. die electro-sound is persoonlijk niet mijn ding, maar spreekt veel mensen aan. mij is t allemaal t minimaal. maar kijk maar ns op hyves; hoeveel breezah-sletjes hebben housequake wel niet als een van hun 'favos' toegevoegd ? (niet dat HQ 100% electro is, maar ter illustratie)
over die echte house sound kan ik niet veel zeggen. ben, als Tukker, niet n echte Clubber , en heb weinig ervaring in grote clubs. waat voor de meesten hier normaal is om ns te zijn geweest, zal voor mij waarschijnlijk wel nooit aan bod komen . je mag hier in Twenthe al blij zijn als FLG in E'de komt ... maar dat boeit me niet. zou liver n keer n Voorntje zien 
wat je wel merkt is (hoewel ik t nooit heb ervaren), dat al die verhalen over de echte house-sound, dat algehele feeling, t complete plaatje, je in NL niet zo 1-2-3 meer vindt. waar op i'net je ook de verhalen leest, op forums, op discogs ... het komt niet echt meer voor. een collega-dj/kennis van me met wie ik laatst draaide, heeft nog tieteveel IT-plaatjes, platen van outland records, enzovoorts die hij vroeger draaide in de gouden house Era, in de donkere holletjes van clubs e.d.... als je zijn verhalen over 'vroegah' hoort, kan je je niet voorstellen hoe dat geweest, zo'n verschil met nu
House was ooit house. Een gevoel, een scene, een stroming die recalcitrant was. Waar je 's middags in Outland Records, Basic Beat, Hotsound of Kareltje netjes op je beurt wachtte om platen te scoren die je in de nacht ging horen. Waar als Roderick & Anne Fleur gingen hockeyen, Jack stoer verklaarde: “Laat er house zijn en housemuziek werd geboren”. Waar ongelovigen toch predikten “God made me funky, and I’m glad He blessed me this way”. |
|