|
| quote: | Originally posted by Unis
Har för mig att jag hört att vid aktivt idrottande, så är det ca 2dl var 15min som är det optimala, ungefär, kan iof variera från preson till preson. Å det där med att man kan dö av vatten... Jag har en bekant som hade en väninna som hade en son som dog av vatten, han hade varit i holland tror jag det var, å tagit E.. å därefter druckit så mkt vatten att han dog, han drunkande. fick höra detta vid en middag i vintras när vi var å åkte skidor i tänndalen, vi sattå skojade om att vi drack så mkt vatten så att det kändes som om man skulle dö, hon tog väldigt illa upp. Men som sagt, 2dl/15min är en tumregel | Aj aj då, jobbig situation där
Själv idag har jag druckit vatten i lagom mängder för att hindra huvudvärk.. men nu märker jag att det inte hjälper så det blir nog en alvedon om det blir värre 
___________________
www.Steveheden.se
|