Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Elva gripna efter rejvfest
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
303
mdmaddict

Registered: Sep 2001

geeez...lite dansande har väl aldrig skadat någon annan än sig själv..errr

vill man knapra får man väl göra det. det är ju inget våldsbrott som begåtts...

Old Post Apr-15-2002 17:39  Sweden
Click Here to See the Profile for 303 Click here to Send 303 a Private Message Add 303 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by Aendy

Ledsen, men jag måste instämma. Tycker oxå det är gott när de åker fast. Lika gott som när Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller när någon kör rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan glädjas åt att de som bryter mot reglerna åker dit. Det är minst lika stor risk att man blir våldsbenägen av knark som alkohol. Egentligen borde båda förbjudas bara av den anledningen, sen finns det en drös anledningar till varför sådana här substanser borde förbjudas men det känns som jag predikat om detta förr.

Det finns olika former av regler. Muhlegg fuskade i en idrottstävling, så det exemplet tycker jag är helt irrelevant. Drogmissbruk går inte att jämföra med OS. Det är ingen form av tävling och ingen annan än dej själv som drabbas.
När man är rattonykter så riskerar man att utsätta andra än en själv för väldigt stor kroppslig skada. Här, bara sig själv.
Och jag tror inte för fem öre på att folk blir lika våldsbenägna av "knark" som av alkohol. Men, självklart händer det och framförallt om man blandar. Som när dumdristiga ungdomar blandar Rohypnol med alkohol. Jag kan inte säga så mycket mer här eftersom jag inte vet vad begreppet "knark" syftar på.
Jag vet att du är mot alkohol också, så jag tänker inte försöka dra några paralleller.

Jag tycker det är vidrigt att glädjas åt andras misslycka på det här sättet. Ser ni inget problem med att moralisera över andras liv så här? Hur kan det väcka glädjekänslor att folk som valt att ta droger, inte gjort er något ont på nåt sätt åker dit? Det här är rent förakt och inte bättre än rascism i mina ögon.

Aendy, du säger att du kör väldans fort. Ska jag stå vid trottoaren och skratta när du förlorar körkortet bara för att du bryter mot en regel?? Argumentet är inkonsekvent.

Old Post Apr-15-2002 20:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000

Du kunde inte ha sagt det bättre Kungen.....Håller med dig där till 100%.....

Old Post Apr-15-2002 20:25  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by King of Clubs

Aendy, du säger att du kör väldans fort. Ska jag stå vid trottoaren och skratta när du förlorar körkortet bara för att du bryter mot en regel?? Argumentet är inkonsekvent.

Det är en risk jag tar, jag bryter mot lagen och skulle jag åka fast får jag stå mitt kast. Och ja, jag är säker på att det är många som blir glada när det är en fartdåre mindre på vägarna. Jag glädjs inte åt andras misslyckande, då hade jag varit nöjd redan när jag såg att de var drogpåverkade. Jag glädjs åt när någon tar tag i situationen och ser till att folk håller sig till de regler samhället är byggda på. Vare sig det är trafikregler eller "drogregler". Men man får vara beredd att ta konsekvenserna för sitt handlande om man åker fast eller blir angiven (vilket händer om man är notorisk felparkerare).

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Apr-15-2002 21:03  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Stämmer in i hyllningskören till Kungen, *bows down*

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Apr-15-2002 21:15  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

ok jag kan hålla med om det ni säger om att man inte blir så våldsam, va bara en slutsats jag drog då jag va väldigt trött (bara gud vet varför)

håller också med om att alkohol är lika illa som t.ex E vad gäller folk runtomkring, ja tom. värre (alkoholen alltså)

men de e väl upp till var och en att välja om de vill ta drogerna (och risken), jag personligen håller mig borta från både alkohol och droger ganska mycket eftersom jag vet vad det kan få för effekter.

dessutom ere ju inge kul å dra på en riktigt fet fest å sen inte komma ihåg ett skit av den (alkoholeffekten á la minneslucka)

batteries not included.

- dave

Old Post Apr-16-2002 00:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Roligt att se att en del håller med mej iaf

quote:

Jag glädjs inte åt andras misslyckande, då hade jag varit nöjd redan när jag såg att de var drogpåverkade. Jag glädjs åt när någon tar tag i situationen och ser till att folk håller sig till de regler samhället är byggda på. Vare sig det är trafikregler eller "drogregler".

Är de regler som samhället är byggda på alltid pålitliga? Är dessa det allsmäktiga omdömet vi kan förlita oss på eller ska man följa sitt egna sunda förnuft? Jag väljer i 10 fall av 10 det sistnämnda, även om alla kanske inte skulle kalla mitt förnuft sunt.

Självklart får man ta konsekvenserna av sitt agerande. Den som ger sej in i leken får leken tåla. Däremot måste man få ifrågasätta konsekvenserna som tas när ett tillslag av ovan nämnda slag inträffar. Jag tycker det är fel, men kan inte göra min röst hörd i detta naiva land. Det är tabu därför att droger är djävulen personifierad. Det lär vi ju oss i skolan..

quote:

Jag glädjs inte åt andras misslyckande, då hade jag varit nöjd redan när jag såg att de var drogpåverkade.

Jag respekterar ditt IOGT ställningstagande, jag önskar att du respekterar mitt (och andras) även om du inte håller med. Att kalla drognyttjare (nyttjare, inte missbrukare) för misslyckande är inte rätt. Tycker inte man ska sänka nivån på diskussionen till smutskastning.

Jag försöker inte på något sätt påverka folk att ta droger om det nu låter så. Bara visa den andra sidan av myntet. Tycker att var människa själv ska ta det valet.

Old Post Apr-16-2002 00:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Elva gripna efter rejvfest
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktricky 1 from 93-94 [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDj Sequenza - I'm Gone [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:40.

Forum Rules: