|
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
hur ska man då få uttrycka sin konst? |
Det finns skitmånga konstnärer som målar utan att andra behöver se det, musiker som gör musik utan att andra hör den m.m. Många gör det därför att de inte har något behov av att behöva exponera sina verk utan gör dessa för sin egen skull, andra har ingen möjlighet att exponera den för att det inte finns utställningslokaler. En del konstnärer och musiker m.m. finansierar sina egna utställningar ocg föreställningar för att de tror folk vill se/höra det. Varför ska ni gå en genväg framför dessa, ni får väl precis som alla andra slita lite för att göra er "upptäckta". Jag har inte sett en enda konstnär som lackat ur för att gallerierna inte vill ställa ut hans verk istället gå och måla sina målningar på allmän egendom. Oki, visst finns det gatumusikanter men de kostar inga miljardbelopp för att bli av med, det räcker att nåt vaktbolag dyker upp så försvinner de. Ordna utställningar och annat och skapa ett allmänehetens intresse det hållet. Eller det är för mycket jobb och för lite underground.
Jag hatar alla typer som försöker pracka på mig sina konstnärliga yttringar, jag vill välja själv. Dessutom föraktar jag klottrare (och det innefattar "graffitimålare" i min vokabulär) då jag under en av mina arbeten varit tvungen att sanera efter dem och ådragit mig mysiga skador från lösningsmedel. GODAMN!

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?
|