't Wordt wel vaker gedaan hoor, het is geen broodje aap verhaal.
Kijk, het gemak is gewoon dat je dus meer bereik hebt. Vooral handig als je verschillende stijlen draait, maar het wel aan elkaar wilt kunnen mixen. Ik heb bijvoorbeeld best wat platen die ik eigenlijk graag in een snellere set wil passen dan goed voor ze is, maar dan wel eens problemen krijg met de pitch. (Neem oude nrs uit begin jaren 90, die zijn soms bijna niet meer te draaien omdat over het algmeen mijn pitch een stuk hoger ligt, terwijl ik ze wel heel graag zou willen draaien)
Apr-24-2002 16:53
Pjotr G
Mindcrawler
Registered: Aug 2001
ja precies...als je een redelijk snelle set aan t draaien bent...en je wil een keertje basement jaxx ertussen gooien, dan heb je aan +-8 niet genoeg.
Dat openhalen en bereik veranderen is niet zo gevaarlijk, er zijn alleen 2 dingen. Als je iets sloopt ben je de lul, geen garantie, en het schijnt dat als je er eenmaal aan hebt gezeten, dat je hem nooit meer "precies" origineel krijgt (maar dat is die van jou toch al niet). Rustig openschroeven en turugzetten zou ik zeggen. Het makkelijkst draaien is natuurlijk datgene dat je gewend bent. Als je iets anders moet, zal je niet gelijk op je bek gaan, beatmatchen is beatmatchen, maar t kan wel wat langer duren voordat je ze gesynced hebt (ander bereik betekent dat je intuitief de pitch niet ver genoeg opschroeft terwijl dat bij je eigen tafels wel zou zijn...dus gaat ie weer scheef lopen en moet ie nog een stukje omhoog...wat dus zorgt dat je beatmatchen iets langer duurt voordat je gewend bent)
Apr-24-2002 17:00
Eye-Riz
Koekiemonster Addict
Registered: May 2001
inderdaad, maar aan de andere kant zou dat ook weer niet boeien: kom soms op plaatsen waar de pitches zo vernaggeld zijn dat ik me afvraag hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Dus dan maakt het ook geen ene flikker uit hoe je eigen tafels zijn afgesteld, draaien is draaien, en soms duurt het even voordat je die specifieke tafels onder de knie hebt.
Je zult niet op je bek gaan omdat jouw tafles anders zijn afgesteld, je zult op je bek gaan als je daar niet mee om kunt gaan (met andere tafels dus)
en zelfs dan: iedereen gaat wel eens op zijn bek, dus zo erg is dat niet
Apr-24-2002 17:13
mido
God is a DJ, So am I
Registered: Jun 2001
quote:
Originally posted by Eye-Riz
't Wordt wel vaker gedaan hoor, het is geen broodje aap verhaal.
Dat er al mensen zijn die denken dat ik een onzin verhaal aan het ophangen vind ik eigenlijk wel erg hoor!
Dat ik de broer van Remy-D ben wil dus nog niet zeggen dat ik me ook zo gedraag! whahaha
Thx Eye-riz en Pjotr G voor de info!
Apr-24-2002 17:25
aphex
Het luie zakje mens, enzo
Mijn TT's hebben een digitale pitch, ik heb nu een bereik van 12, instellbaar op 3 6 of 12% met een simpele druk op de knop
(Wanneer kom je langs om je oude platen te draaien Eye? )
[EDIT]
Btw i denk dat ze ze beter terug kan zetten.. gewoon ff iemand met een 8% pitch tafel vinden (en 2 dezelfde platen) en afvoeren (inplaats van op..)
[/EDIT]
Apr-24-2002 18:42
Pjotr G
Mindcrawler
mijn numarkjes zijn standaard +-10%
(daar heb je t gezeik al!)
Apr-24-2002 18:52
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by Pjotr G
mijn numarkjes zijn standaard +-10%
(daar heb je t gezeik al!)
Ik heb me tafels nooit op deze manier opgevoerd... In het gabbertijdperk heb ik wel me pitch aangepast zodat -8% 0 werd, 0 werd +8% en +8% werd dus +16% zeg maar... zo kon ik ook langzame platen in me snelle setjes draaien... sja, zo ging dat met gabber...
Het grootste nadeel van de manier van opvoeren die hier genoemd wordt vind ik dat je dan de gevoeligheid van je pitch kwijtraakt waar de sletjes juist bekend om staan. Je kan dus met die opgevoerde dingen minder precies beatmatchen... Dat is de reden dat ik ze niet heb opgevoerd...
Apr-24-2002 19:07
DjRV
DaleCooperAddict
Registered: May 2001
Veel Dj's hebben het zelfs standaard in hun contract staan dat die krengen opgevoerd moeten zijn(montana bv).Was een keer met cor mee naar een vage tent,moest een gozer draaien en die voerde ze zelf ff op.Best wel vaag gezicht,terplekke die 1210 uit elkaar
Het word voornamelijk gebruikt in de techno scene...
Het lijkt mij niet veel uitmaken...beatmatchen blijft beatmatchen,zolang de pitch maar stabiel blijft...
[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]
Apr-24-2002 19:10
Siesta
In praise of the sun
quote:
Originally posted by DjRV
beatmatchen blijft beatmatchen,zolang de pitch maar stabiel blijft...
yupz, dat kl0pt helemaal
Apr-24-2002 19:11
Pjotr G
Mindcrawler
quote:
Originally posted by TranceFool
welke platen mix jij dan met elkaar?
met gezeik bedoelde ik dat je alleen al tussen verschillende tafels verschillen in bereik hebt
en wat mix ik...ehh techno?