Maaruh 1 ding snap ik niet en dat is de eerste alinea. Ik heb 2 Stanton STR8-60 tafels. Daarbij zaten al de elementen en de naalden. En ik kon mijn element met naald alleen maar aandraaien op mn toonarm, gewoon erin draaien en nix afstellen (volgens mij).....alleen het gewicht dan natuurlijk Staat bij mij op 4 gram en volgens mij werkt alles goed, volgens mijn gevoel iig wel, maaruhm is er misschien toch iets wat ik heb fout gedaan dan??
Als je een element op een headshell schroeft kan je deze naar voren en naar achteren afstellen. Als je dat doet moet je ervoor zorgen dat het puntje van naald op 52 mm afstand zit van het einde van de arm. Het kan zijn dat een ander type tafel een andere afstand aanraad, vanwege de vorm van de toonarm (TranceFool, ik heb gezien dat de toonarm bij jouw type draaitafel helemaal recht is, in tegenstelling tot de meeste draaitafels, dus daar zou het weleens anders kunnen zijn). Als het niet staat aangegeven of als je het niet weet kan je rustig uitgaan van 52 mm. De meeste "banana" elementen, met die aparte vorm zijn ook op 52 mm gemaakt, en deze kan je immers niet afstellen.
Ik hoop dat dit de boel een beetje verduidelijkt...
May-15-2002 16:46
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
Hmmm dan moet ik toch maar es goed gaan checken......nooit geweten dit, stond ook niet in de gebruiksaanwijzing . Maar als die afstand niet goed is kan je dat gewicht dan niet gewoon compeseren met het gewicht van je toonarm???? Of zeg ik nu iets heel stoms .....want ik heb het idee dat mn tafel gewoon goed werkt
Ja, het gewicht is wel te compenseren, maar het gaat er hier om dat de naald altijd zo haaks mogelijk op de groef staat, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit heeft een aantal voordelen: Betere geluidskwaliteit, hogere stabiliteit, en vooral minder slijtage van zowel de naald als de plaat.
May-15-2002 17:20
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by eieregooie
Ja, het gewicht is wel te compenseren, maar het gaat er hier om dat de naald altijd zo haaks mogelijk op de groef staat, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit heeft een aantal voordelen: Betere geluidskwaliteit, hogere stabiliteit, en vooral minder slijtage van zowel de naald als de plaat.
Ahh ok tis me weer een stukkie duidelijker geworden......echt nooit geweten van die afstand . Ik zal eens gaan meten....Thanx