Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Black & White Cruise 30 maj - 1 juni
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Olov
tranceaddict

Registered: Nov 2006

Åh jag ser ut att få jobba denna helg, yäy...
Nåja det blir nog kul för er alla som har lyckan att få åka.
Får hoppas på någe kul på nästa kryss.

Old Post May-26-2008 16:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Olov Click here to Send Olov a Private Message Add Olov to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag är där som vanligt
Hoppas på samma drag som förra året, Sundeck var grymt!!
BTW, pass ska inte längre behövas då Estland numera (sedan 21 december 2007) är med i Schengen.

kollat upp det där noga nu och man måste ha ett leg då som kan bevisa vilket land man är ifrån.. typ EU leg =)

Old Post May-26-2008 23:05  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by MiB
kollat upp det där noga nu och man måste ha ett leg då som kan bevisa vilket land man är ifrån.. typ EU leg =)

Yes, stämmer. Dock behöver man sällan visa det i ett annat Schengen-land, men det är fortfarande det enda som gäller som fullständig identifikation. De flesta länder i Schengen kan dock använda sina vanliga körkort, men det kan tydligen inte vi.. svenska körkort suger uppenbarligen

Old Post May-27-2008 17:08  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-

VIKTIGT - LÄS DETTA!

På fredag kommer det att vara en kaotisk trafiksituation i Stockholm pga flera orsaker:

1) Den stora Irakkonferensen med massor av avstängda gator och VIP-transporter runt omkring och i stan
2) 40 gymnasieskolor firar avslutning på lastbilar runt om i innerstan.
3) KISS-kosert på Stadion (nära terminalen).

Vi har tagit detta på fullaste allvar och kommer att gå ut med information om läget med ett utskick i kväll. Vi vore jättetacksamma om ni kan hjälpa oss att få ut detta till så många som möjligt.

Vi rekommenderar följande:

- Undvik att ta bil eller taxi till terminalen på fredag om du inte har mycket gott om tid på dig. Risken är mycket stor att du kan bli fast i timmar i och i närheten av Stockholms innerstad.

- Om du måste ta bil, försök att parkera den utanför stan och ta kommunala spårvägar som tunnelbana, pendeltåg och Arlandabanan i stället. Försök även att undvika bussar i Stockholms innerstad.

- Vi rekommenderar att komma så tidigt som möjligt till terminalen och därför öppnar vi incheckning en timme tidigare, redan kl 15.00 fredag eftermiddag.

Vi kommer även att hyra egna bussar som går från Gärdets t-bana (norra uppgången - i tågets färdriktning) då vi inte vet om det blir störningar i trafiken för buss nr 1 som normalt går förbi och hämtar upp vid Gärdet till Frihamnen. I värsta fall får man gå därifrån, ca 10-15 minuters gångtid.
Dom kommer att gå i skytteltrafik mellan kl 15.00-17.45. Skulle tro att det blir ca var 10e minut. Inget tidsschema.

Som grädde på moset så kommer båten inte att kunna vänta på försenade gäster utan avgår prick 18.00. Detta pga av en just pågående hamnstrejk.

Så.. om har du möjlighet.. tidigarelägg dina planer och ha ambition att vara i terminalen senast kl 15-16, annars finns det risk att du missar kryssningen pga fredagens trafikkaos.

Mvh,
Staffan & Johnny
Monday Bar

Tallink-Silja Line

Old Post May-28-2008 19:44  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Tjena boys and girls!

Det var ju ett jävla tag sen man skrev här på TA... fy fy på mig!
Men ja de flesta ser man ju ändå på TC...

Har ju vart på alla 17 kryssar, 18 med denna
Spelat på 4 varav denna kryss blir min 5e kryssspelning (6 för MB)...
Ska bli sjukt kul... Sundeck är så kul verkligen! Ska också ta med mig filmkamera och även blitt ombedd att filma lite extra för Monday Bar...

Vill återigen påpeka det MiB redan nämnt.

VIKTIG INFO ANG FREDAG KLICKA HÄR OCH SPRID LÄNKEN!!!!

.

Old Post May-29-2008 06:24  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

hoppas ni får en trevlig resa.
jag hade längtats att dra på en extra-stor kryss redan sen början.. speciellt en till estland. tyvärr så gick det inte förra året för det krockade med jobbet och i år går det inte får jag har ett bråk med 2 artister som finns med på skepet. de har hotat mig tidigare och tanken att sitta fast på ett skep där det finns inga utväger ger mig ångest. så det är troligtvis det smartaste att inte leta efter faran.

Old Post May-29-2008 21:41  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-

quote:
Originally posted by ScuL
hoppas ni får en trevlig resa.
jag hade längtats att dra på en extra-stor kryss redan sen början.. speciellt en till estland. tyvärr så gick det inte förra året för det krockade med jobbet och i år går det inte får jag har ett bråk med 2 artister som finns med på skepet. de har hotat mig tidigare och tanken att sitta fast på ett skep där det finns inga utväger ger mig ångest. så det är troligtvis det smartaste att inte leta efter faran.

utveckla gärna.. va e det för "mogna" artister som håller på med sånt? trodde det va 14-is fasoner

Old Post May-30-2008 05:21  Sweden
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

boah.. det finns 2 olika historier som handlar om samma sak; artister som inte kan ta kritik.
som några vet driver jag ett hardstyle forum som liknar TA väldigt mycket (vi når 13.000 medlemmar)
som på varje sida finns det positiva och negativa svar som handlar om låtar, fester, osv.
technoboy har läst en del på sidan genom ett hemligt konto och blev sur när folk skrev något dåligt.
därför fixade han sin holländska kk att bli medlem så hon kunde försvara honom och hans arbete.
efter stora konflikter så bannade vi henne liksom en vanlig person skulle bli bannat bara för att hon förstörde atmosfären rejält.
sedan dess har hon gjort allt för att ljuga mot honom så att han blev satans arg på mig.
hälften av sakerna som hon sa till honom är inte ens sanna. jag brukade gilla hans arbete väldigt mycket
och bytade ut några mejls då och då. men efter detta skedde så vill han bara ge mig stryk.

andra problemet är killen som kallas headhunterz, vi kom redan i konflikt med varandra i 03 då han skrev en massa bajs om mitt första skivsläpp och gjorde allt möjligt för att driva med mig, mina produktionskolleger, sidan och skivbolaget som jag startades.
eftersom han är ostkungen, liksom scooter, men i hardstyle, får han en massa negativa betyg i hardstyle världen.
inget som jag kan ändra, folk får väl skriva vad de tror och anser. jag fick hotmejl från honom; om jag inte skulle radera dessa negativa posts skulle jag träffa hans näva.
jag har ignorerat honom sen länge tills han skrev att jag borde få cancer och dö (allt detta för jag driver sidan och inte tar honom på allvar).
för drygt en månad sen skulle han spela på festen In Qontrol men kunde inte för han hamnade i sjukhuset pga en blindtarminflammation.
jag skojade lite på forumet för jag tänkte det var väl rättvisst att en artist som beter sig så här får "gudens straff" som det heter här
efter det så fick jag ännu mer hotmejl av honom, hans produktionskolleg wildstylez och några av hans kompissar.

bokstavligt sa de: du borde hitta några kompissar för att skrapa dig av golvet på nästa festen när du ligger där lamt i en sjö av blod.

efter detta undviker jag att dra på fester där dessa 3 artister lirar och jag övervägar att sluta med att dra på fester i holland i sin allmänhet där jag anser det är inte värt min hälsa. de flesta fester i utlandet är mycket skönare (stämningen är bättre), tyvärr så finns dessa 3 idioter med på kryssningen nu så jag orkar inte dra med på den pga de.

Old Post May-30-2008 11:41  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

quote:
Originally posted by MiB
utveckla gärna.. va e det för "mogna" artister som håller på med sånt? trodde det va 14-is fasoner

Hardstyle gangsters?

Old Post May-30-2008 11:59 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akia
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2006

Ja, hur gamla är dem undrar man..?

Old Post May-31-2008 10:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Akia Click here to Send Akia a Private Message Visit Akia's homepage! Add Akia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snowave
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

Hmm blev det några bilder från kryssen ????

såg ifs endel på tranceclubber.com

=)

Old Post Jun-04-2008 20:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Snowave Click here to Send Snowave a Private Message Add Snowave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

quote:
Originally posted by Snowave
Hmm blev det några bilder från kryssen ????

såg ifs endel på tranceclubber.com

=)

Det finns ju alltid bilder på http://www.bejbi.se

Old Post Jun-14-2008 07:06  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Black & White Cruise 30 maj - 1 juni
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackwestbam track unknow [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRichard F - Down And Dirty [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:09.

Forum Rules: