|
@BZRK: Het is dan ook een stijlbreuk met hun gewoonlijke werk. Het is rustiger, meer downtempo, hier en daar wat progressive house-elementen erbij. Maar uiteindelijk acordeert dat allemaal perfect met de prachtige stem van Justine Suissa.
Ze hebben het album zo gemaakt uit commerciële overwegingen: allemaal platen die op hun eentje konden staan, zonder dat het de typische Oceanlab dansvloerknallers waren. De tweede stap zullen idd een serie club mixen zijn die ik zo mogelijks nog beter vind - zij het van een andere orde. Bij Miracle en Breaking Ties is dat trouwens al gebeurd, met een prachtig, euforisch resultaat mag ik wel zeggen (je moet maar eens op youtube kijken).
En idd, het zijn geen toegankelijke plaatjes voor een standaard tranceliefhebber en ik vond er maar een stuk of 4 van goed toen ik het de eerste keer hoorde. Je moet er eventjes in opgaan en je laten meeslepen door de balearische elementen.
@Christina: die lyrics passen nu eenmaal niet bij een jumpplaat. Dat is alsof je Coone een Sinéad O'Connor liedje laat mixen ofzo. De lyrics zijn mede goed omdat ze de muziek becomplimenteren. Ik zou trouwens dat journalistje van u wel eens een betere tekst willen zien schrijven als die van Ashes.
Trouwens, jij hebt ook altijd wel wat last gehad van een lichte bias. Als het album was uitgebracht onder de naam van José Amnesia of Mike Foyle had je er mss nog voor opengestaan, maar die generische, commerciële mannen van Oceanlab? How maar!
|