|
| quote: | Originally posted by Johan (DJ Irish)
Ja det där är ju fan nästan en naturlag i musikindustrin. Man blir alltid blåst på de första kontrakten. Har sett otals exempel på det början av 90-talet.
Kommer ihåg när Axwell fick sitt första skivsläpp som OXL nånstans i mitten av 90-talet. Har för mig att han fick i princip inget trots att vinylen gick att hitta både i London och Berlin plus inkluderades i en samling mixad av Carl Cox.
Sedan har man hört skivbolag som envisas med att signa kontrakt med artistens riktiga namn (inte på artistnamnet) och sedan slutat ge ut deras låtar och hindrat dem för att ge ut dem nån annanstans vilket gjort att dom skitit i alltihop och slutat helt.
Finns massor med exempel. |
inte hört Axwells trancegrejer från 90-talet. Värt att leta upp?
___________________
My new oldskool TRANCE mix!
|