|
Ik behoor ook tot het blijkbaar selecte groepje hier dat nog dagelijks naar Trance luistert. Ik heb het genre vrij laat ontdekt, in 2003, maar pas sinds 2006 ben ik echt actief ermee bezig. Vandaag de dag uit zich dat door toch zoveel mogelijk op de hoogte te proberen blijven van wat er zoal uitkomt.
Ik probeer dus bij te blijven door te luisteren naar radioshows als A State Of Trance, Club Life, Intuition Podcast, Gareth Emery Podcast, hier en daar eens een Promosetje of Livesets... De downloadcultuur van vandaag helpt mij daar goed bij. Ik slaag er immers nooit in om een uitzending live te beluisteren, en download dus nagenoeg alles om het te beluisteren wanneer het me uitkomt. Ook de automatische abonnementen op podcasts in iTunes zijn zeer handig. Door tijdsgebrek sta ik echter een beetje achter, maar ik probeer toch zoveel mogelijk bij te benen.
Bij het beluisteren houd ik ook steeds de tracklists bij de hand, en de tunes die ik kan appreciëren komen in een apart txt-bestandje. De echt goede download ik dan legaal, de andere komen in een map "nieuwe muziek", die momenteel zo'n 13gig bedraagt... Het kan dus wel even duren voor ik een track definitief "klasseer", maar dat maakt het ook wel leuk. Bij het beluisteren van die map, ontdek je sommige nummers eigenlijk een tweede keer.
De nieuwe muziek blijft me dus wel boeien. Er komt inderdaad veel van hetzelfde uit, maar ik denk dat er toch nog genoeg variatie te vinden is om het amusant te houden. Voorlopig steeds Trance me dus nog niet tegen. Zeker sinds de tweede helft van 2008 heb ook ik het gevoel dat er een boost gekomen is van goeie tracks, echter niet altijd even bekend. Sommige teren verder op de bestaande sound, anderen zijn vernieuwend, nog anderen lijken terug te keren naar de iets oudere Trance. Alhoewel er ook producers zijn die blijven zweren bij hun (soms afgezaagde) sound, blijft het voor mij toch nog boeiend om op zoek te gaan naar diegenen die zich onderscheiden door originaliteit, kwaliteit of soms gewoon door een steengoede track. 
|