Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Wie is nog echt met trance bezig?
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

Ik luister nog dagelijks naar trance. Regelmatig naar oudere trance en nog setjes van M.i.k.e. of Manuel Le Saux. Sporadisch download ik ook nog iets van Jon'O'Bir of Markus Schulz. Ook de setjes van Jasper staan hier regelmatig op repeat.

Old Post Feb-26-2009 07:54  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Bewust bezig met trance ben ik tegenwoordig totaal niet meer. Tot pakweg anderhalf jaar geleden checkte ik nog wel eens regelmatig platen die hier op TA geprezen of gehyped werden, of platen van producers die mij vroeger wel wisten te bekoren. Maar ik werd meer teleurgesteld dan me lief was, dus daar ben ik eigenlijk ook mee gestopt. Heel af en toe zet ik ook nog wel eens oude(re) trance op, meestal lange classics sets, en dan geniet ik daar nog steeds van. Maar dat gebeurt toch ook minder en minder merk ik. Ik probeer nog steeds wel - uit zowel chauvinisme en nostalgie - trouw alle nieuwe platen van M.I.K.E. en L-Vee te checken, maar die doen me ook lang niet meer wat ze vroeger deden. Dus ik vrees gewoon dat mijn liefde voor trance als genre bekoeld is. Het steeds overheersende "ik heb het allemaal al wel eens eerder gehoord" speelt daar een grote rol in.

Ik merk echter wel dat ik nog steeds - meestal onbewust - op zoek blijf naar platen in andere genres met een tranzy touch. En die zijn eigenlijk best makkelijk te vinden. En dan heb ik het niet over die nieuwe golf van progressive trance (genre Mango en Arthur Deep), maar eerder over techno/minimal/techhouse platen waar duidelijke trance invloeden inzitten. Ik heb vaak het gevoel dat die platen terug grijpen naar de echt "soul" van trance, zonder al die nutteloze franjes er rond. Veel meer dan de huidige conventionele trance eigenlijk, en naar mijn mening ook een pak efficiënter en bevredigender. Om een paar toegankelijke voorbeeldjes uit het hoofd te geven:

David Garçet - Ero
Solarity - Codename crimson (Kosmas Epsilon remix)
Guy J - Geko
Marc Romboy & Stephan Bodzin - Callisto

En als ultiem voorbeeld van het moment (waar echter geen video van te vinden is): Marc Romboy - Impact disco (Williams mix)

quote:
Originally posted by djcresto
Ook de setjes van Jasper staan hier regelmatig op repeat.

Old Post Feb-26-2009 12:42  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Solarity - Codename crimson (Kosmas Epsilon remix)

Wow, zeer nice. Thanks!

Old Post Feb-26-2009 13:43  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance

Registered: Nov 2005

Ik ben de laatste tijd ook niet meer met trance bezig, of toch vrij weinig. En als ik dan toch eens naar het te grote aanbod van tracks luister dan kan mij dat over't algemeen niet genoeg overtuigen. Er zijn nog wel redenen voor zoals het ouder worden (zoals reeds gezegd) waardoor de interesses blijkbaar toch wel wat verschuiven. Ik heb vorig jaar ook privé een zware periode achter de rug waarbij trance en alles daarrond dan ook ver van mijn gedachten was.

Ik heb hier bijvoorbeeld ook al lange tijd niet meer gepost, hoewel ik nog altijd zeer regelmatig het forum heb gelezen maar zo druk als enkele jaren geleden is het hier niet meer. Ik luister af en toe nog wel naar de oudere trance en ik kan er zeker nog van genieten, maar het is toch al minder. Maar ik ben blijkbaar zeker niet de enige

Old Post Feb-26-2009 19:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

Registered: May 2006

ik ging een bijna 100% gelijk antwoord geven gelijk jasper hier gedaan heeft, dus voor mijn gemak: +1

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Feb-26-2009 19:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

ik heb het tegenwoordig ook graag wat dieper/trager wat muziek betreft.
nu, het feit dat ik er niet meer zoveel mee bezig ben heeft ook een praktische kant. als ge overdag vooral aan het werken zijt is er gewoonweg een pak minder vrije tijd om op het gemak allerlei nieuwe releases te checken. ik denk dat ik zo al tientallen pareltjes gemist heb in het elektronische genre.
trance als genre zegt me echt niks meer. ik was vroeger een rabiate armin-fan, maar het niveau dat hij ondertussen bereikt heeft is echt triest. het doet zelfs een beetje pijn om iemand die vroeger zoveel goeie platen draaide zo laag te zien vallen. langs de andere kant is het ook zo dat veel tranceplaten die ik vroeger super vond mij tegenwoordig ook niet zoveel meer zeggen. zal denk ik met het afsluiten van een hoofdstuk (studententijd) te maken hebben.

Ik ben nog steeds van mening dat niet Armin, maar wel het internet dé doodsteek is geweest voor trance. internet heeft de drempel tot het sharen van tracks zodanig laag gelegd, dat we de stront vanaf 2006 echt met bŕkken over ons kregen. Nu is het gewoonweg onmogelijk geworden om de pareltjes er nog uit te vissen als je er niet dagelijks wat tijd kan instoppen..

nu, af en toe kom ik toevallig nog eens iets tegen. één van de plaatjes die ik tegenwoordig grijsdraai is:

Paul kalkbrenner - aaron
zalig plaatje imo! 2 jaar geleden vond ik gebrun gebrun al een fantastische plaat, maar dit is ook meer dan OK.

Jasper zijn links hierboven bewijzen daarnaast vooral dat ik gewoon niet meer genoeg kan bezig zijn met muziek om dergelijke pareltjes eruit te halen.

Old Post Feb-26-2009 21:46  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

Enkele leuke uplifters van het moment:

Forenetix - Classic Trance Nights (Retouch Mix)

Dallaz Project - In Motion (Manuel Le Saux Remix)

Super8 & Tab - Delusion (Original Mix)

Er gaat nog steeds niets boven een goed uitgewerkte trancer, maar die zijn inderdaad een zeldzaamheid aan het worden. Ik klaag niet, want er is heel wat moois te vinden in andere genres.

Old Post Feb-26-2009 21:52  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Bertn
internet heeft de drempel tot het sharen en producen van tracks zodanig laag gelegd, dat we de stront vanaf 2006 echt met bŕkken over ons kregen.

Belangrijke nuance

Old Post Feb-26-2009 21:53  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

een aantal leuke tracks die Luc daar aanhaalt . Ook die tracks die Jasper vermeld kan ik wel apprecieren. Die "Paul kalkbrenner - aaron" vind ik dan weer absoluut niks .

Hieronder een aantal tracks die ik zelf vrij goed vind, vooral in het prog psy genre. Die Vibrasphere track is al een jaar oud maar nog steeds het vermelden waard; bovendien is het mijn favo track van 2008

Vibrasphere - Autumn Lights (Oliver Prime Remix)

Ace Ventura vs. Lish - The Light (Zen Mechanics Remix)

Anton Chernikov presents Crystal Verge - Nightmare (Orchestra Club Mix)
(Kerudu is eigenlijk beter maar die vond ik niet op Youtube)

Old Post Feb-26-2009 22:33  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

Ik luister nog wel dagelijks naar trance, maar vooral ook de oudere nummers. Nieuwe kom ik toevallig tegen als ik dan toch eens naar een nieuw setje luister. De oorzaak ligt bij mij vooral in het feit dat ik minder tijd heb om alles op te volgen, maar ook het niveau van de nummers gaan zienderogen achteruit. Ik mis harde bass-lijnen, ik hoor té veel vocals en verneukte subritmes. Veel sounds worden bijeen gesmeten en dan krijg je crap. Sommige "recentere" nummers kunnen me nog wel bekoren zoals Dolphins Cry van Absolute. Verder probeer ik nog enkele legendes te volgen, maar dat lukt niet zo goed. Tijdens vakanties kan ik dan wel genieten: op een zonnig strand met enkele radio-shows op mijn MP3-speler.

Verder moet ik toegeven dat ik ook meer naar house en electro ben beginnen luisteren. Carl Cox gehoord op Tomorrowland en daar heb ik toch nog wel een paar sets van beluisterd. Ook Deadmau5 kan me bekoren en dan links en rechts nog een paar electro nummertjes...

"Vroeger was alles beter..." ik denk dat we allemaal een beetje ouder worden

Old Post Feb-27-2009 09:54  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
De Geert
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006

Ik behoor ook tot het blijkbaar selecte groepje hier dat nog dagelijks naar Trance luistert. Ik heb het genre vrij laat ontdekt, in 2003, maar pas sinds 2006 ben ik echt actief ermee bezig. Vandaag de dag uit zich dat door toch zoveel mogelijk op de hoogte te proberen blijven van wat er zoal uitkomt.

Ik probeer dus bij te blijven door te luisteren naar radioshows als A State Of Trance, Club Life, Intuition Podcast, Gareth Emery Podcast, hier en daar eens een Promosetje of Livesets... De downloadcultuur van vandaag helpt mij daar goed bij. Ik slaag er immers nooit in om een uitzending live te beluisteren, en download dus nagenoeg alles om het te beluisteren wanneer het me uitkomt. Ook de automatische abonnementen op podcasts in iTunes zijn zeer handig. Door tijdsgebrek sta ik echter een beetje achter, maar ik probeer toch zoveel mogelijk bij te benen.

Bij het beluisteren houd ik ook steeds de tracklists bij de hand, en de tunes die ik kan appreciëren komen in een apart txt-bestandje. De echt goede download ik dan legaal, de andere komen in een map "nieuwe muziek", die momenteel zo'n 13gig bedraagt... Het kan dus wel even duren voor ik een track definitief "klasseer", maar dat maakt het ook wel leuk. Bij het beluisteren van die map, ontdek je sommige nummers eigenlijk een tweede keer.

De nieuwe muziek blijft me dus wel boeien. Er komt inderdaad veel van hetzelfde uit, maar ik denk dat er toch nog genoeg variatie te vinden is om het amusant te houden. Voorlopig steeds Trance me dus nog niet tegen. Zeker sinds de tweede helft van 2008 heb ook ik het gevoel dat er een boost gekomen is van goeie tracks, echter niet altijd even bekend. Sommige teren verder op de bestaande sound, anderen zijn vernieuwend, nog anderen lijken terug te keren naar de iets oudere Trance. Alhoewel er ook producers zijn die blijven zweren bij hun (soms afgezaagde) sound, blijft het voor mij toch nog boeiend om op zoek te gaan naar diegenen die zich onderscheiden door originaliteit, kwaliteit of soms gewoon door een steengoede track.

Old Post Feb-28-2009 11:38  Belgium
Click Here to See the Profile for De Geert Click here to Send De Geert a Private Message Add De Geert to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceGenetic
Junior tranceaddict

Registered: Jun 2004

Ik heb hier nooit veel gepost, maar het gebeurt wel eens dat ik het forum hier kom lezen.
Laatst ben ik hier bijvoorbeeld nog te weten gekomen dat black hole in brussel te doen was.

Ik luister nog elke dag naar trance, vaste waarde daarin is de intuition podcast. Maar omdat ik ook recentelijk ben gaan werken ontbreekt het me aan tijd om alle nieuwe dingen mee te pikken.

Kwa uitgaan amuseer ik mij nog het beste op trance feestjes/events, die sfeer/enthousiasme (en die muziek) heb ik nog niet terug gevonden in een discotheek.

Old Post Mar-03-2009 14:06  Belgium
Click Here to See the Profile for TranceGenetic Click here to Send TranceGenetic a Private Message Add TranceGenetic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Wie is nog echt met trance bezig?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat's the name of this song!can [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMenno De Jong feat. Re:Locate - "Solid State" [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:53.

Forum Rules: