Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ's die 'groot' zijn geworden door Internet/mp3
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by magrec

Laat ik nou nog steeds niet geloven dat het er meer dan 10.000 zijn (ok ik voer het op tot 10.000)

Dit is voor de rest een eindeloze discussie wat uit mond op welles/nietes

en daar heb ik geen zin aan.

neej klopt idd
tis ook moeilijk te schatten, maar ik ga denkik mee met het getal van aphex

Old Post Jul-24-2002 18:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:

vertel me maar waar er meer zitten...

clubcharts
earth
id-t forum
q-dance
kremlin
steeffie?
trance.nu (klein gedeelte nederlanders
tiesto.com forum
fok
tweakers
awakenings

Oke, gaan we dan:
Hollandse TA's: stuk of 300?
Tweakers: 50245 gebruikers
Fok: 32788 gebruikers
Raremusicfinder: 5000 mensen
Partyflock: 4007 leden

Wat ik hier al tel dan is het iets van 100.000

quote:

Laat ik nou nog steeds niet geloven dat het er meer dan 10.000 zijn (ok ik voer het op tot 10.000)

Dit is voor de rest een eindeloze discussie wat uit mond op welles/nietes

en daar heb ik geen zin aan.

Geen zinloze discussie, het zijn er ZEKER meer dan 10.000, als er alleen op Partyflock al 4000 zitten. Point made (ook door de info hierboven..)

Greetz,
SnuggLe

Old Post Jul-24-2002 18:58 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ampburner
progressive trancEaddict

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by SnuggLe
Tweakers: 50245 gebruikers
Fok: 32788 gebruikers

euh kan ik het mis hebben, maar sinds wanneer zijn fok en tweakers house-msg boards?

Old Post Jul-24-2002 19:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for ampburner Click here to Send ampburner a Private Message Add ampburner to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

Zonder internet & mp3z zou ik zeer waarschijnlijk alleen nog maar die trance verzamel cd's zoals Trance Files, Club Delicious kopen, zou ik geen CDM's kopen en zou ik niet eens weten wie Laurent Veronnez of Ralph Barendse nou precies zijn Door mp3's heb ik Tiesto, Armin, Ferry & co leren kennen en ook de cd's gaan kopen

Zonder internet & mp3z onze nederlandse dj's nooit zo populair zouden zijn in de USA, Canada, Australie, etc... mede door al die livesets die van hun op internet verschijnen.

En trouwens je doet niemand kwaad door het downloaden van Vinyl rips! Deze zijn toch bestemd voor Dj's en de echte vinyl-collecters.. en als de non-dj's zoals ik iets downen.. maakt het toch geen zak uit voor de vinyl-omzet

quote:
Originally posted by TimeportE !
wat wel een nadeel is lijkt me als dj is dat veel sets van bv tiesto worden uitgezonden veel mensen denken dan iedere keer als ze weer een bekend nummertje tegen komen wat ze vorige set ook al hoorde dat hij nooit nieuwe platen krijgt!! dat terwijl er maar misschien 2 weken tussen deze 2 sets zitten.. je kan niet verwachten van een dj dat hij elke set totaal anders platen neergooit!!

En daarom krijg je ook zoveel "kritiek" van peepz... Tiesto draait altijd hetzelfde, oude tracks, etc (is dit o.a. de kritiek die Tiesto heeft op messageboards???) Wat wil je als er elke maand wel +/- 2 sets van hem op internet staan.. elke Dj heeft een redelijk vaste platenkeuze voor een bepaalde periode. En over cd's hetzelfde.. als Armin of tiesto een nieuwe cd uitbrengt... is het vaak.. hhmmm allemaal oude tracks! Ja wat wil je als Armin elke week de nieuwste top tracks in zijn show draait, terwijl deze pas een halfjaar later op cd verschijnen.

Het lijkt me sterk dat Progressive en Techno goden als Sasha of Carl Cox wel altijd elke set maar weer veel nieuwe tracks draaien? Van hun verschijnen er (volgens mij) maar zelden wat sets op internet per jaar, terwijl er van Tiesto dit jaar al een stuk of 10 zijn...

quote:
Originally posted by aphex

Leuk grapje :P Ik denk dat dat er wel ff heel wat meer zijn.
eerder 160.000, wat betekend dat 1 op de 100 en dat is nog vrij weinig .

dan heb je het eerder over de "commerciele" dance downers, dus alleen bekende tracks uit de top 40, dus ook Lethal Industry en Simulated... van die echt freaks zoals wij zij er lang niet zoveel... je denkt toch echt niet dat 160.000 Nederlanders bijvoorbeeld Midway - Monkey Forrest kennen, laat staan downen.

En over die zinloze discussie over aantallen... geregistreerd is heel wat anders als actief.. en wat heeft tweakers met trance te maken?

Old Post Jul-24-2002 19:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Spinnin Jack
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by SnuggLe
.....Je hoeft eigenlijk de deur niet meer uit , en cd's koop je bijna niet. Toch is het makkelijk om eerst de mp3 te luisteren alvorens te kijken of je een cd wel/niet koopt. Ik vond bv ISOS3 zo goed dat ik hierna dacht om hem zeker te gaan kopen (moet ik overigens nog doen ).

Ik was eest ook zeer nieuwsgierig ofdat MP3's behoorlijk wat invloed hebben op de verkoop van CD's en Vinyl.
Had dat dus een een keer toen ik in de platenzaak was eens gevraagd.
De verkoper zei dat het echt super veel invloed heeft gehad op de verkoop van cd's. Van een simple verzamel CDtje kon hij er een paar jaar geleden zonder er over te hoeven nadenken 25 bestellen. En dan was de kans groot dat ie ze allemaal binnen een week of 2 had verkocht als het een beetje een goed cd'tje was. Maar nu besteld hij er 2 a 3 en dan mag hij heel blij zijn als ie ze alle 3 kan verkopen.
Maar hoe zit dat dan met vinyl vroeg in toen, want ik koop veel tranceplaten aan de hand van mp3tjes en livesets die ik heb gehoord.
Hij zei dat internet bijna geen invloed heeft op de verkoop van vinyl, hij had toch het gevoel dat het een klein beetje positieve invloed heeft gehad. Maar dat konden ze niet nagaan omdat iedereen te maken heeft met de koopkrachtdaling van de pleuro.
Door die Pleuro hadden ze omzetdaling van ongeveer 7% t.o.v. vorig jaar. Tja vinyl behoort toch bij de luxe goederen, ookal voelt dat niet zo voor een groot aantal mensnen. Maar bij veel mensen werkt het dan toch ook zo van, minder geld dan toch maar wat minder platen kopen.

Voor diegene die denkt, dit heb ik toch net ook al gelezen>> Klopt. Heb ff m'n reply tussen dat geouwehoer over die hoeveelheden uitgehaald.

Old Post Jul-24-2002 20:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Spinnin Jack Click here to Send Spinnin Jack a Private Message Add Spinnin Jack to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

ben ik gedeeltelijk mee eens
er zullen altijd wel een paar djs zijn die (zeer) bekend zijn geworden door internet, maar het merendeel denk ik niet. en bovendien de echte goede djs denk ik ook niet door het internet ontdekt worden, maar gewoon in de clubs zelf. ik denk dat je dat een beetje met voetballers kunt vergelijken.

Old Post Jul-24-2002 20:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cosmic
4-8-15-16-23-42

Registered: Jan 2002

Volgens mij zitten er op het id-t foum best veel mensen, wel meer dan 10.000 denk ik.

Maar inderdaad, weinigen zullen ECHT veel verstand van trance hebben in de zin van de nieuwste tracks en al helemaal de groep die ze dan nog download, dat zijn er enkele duizenden in Nederland.

Old Post Jul-24-2002 20:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Cosmic Click here to Send Cosmic a Private Message Add Cosmic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Spinnin Jack
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by TimeportE
wat wel een nadeel is lijkt me als dj is dat veel sets van bv tiesto worden uitgezonden veel mensen denken dan iedere keer als ze weer een bekend nummertje tegen komen wat ze vorige set ook al hoorde dat hij nooit nieuwe platen krijgt!!

Als je hier als DJ/Artiest problemen mee hebt dan kan je de radiozenders makkelijk verbieden om je liveset te laten horen. Scheelt al een heel stuk, je houd dan alleen de piraten over die illegaal wat opnemen wat eigenlijk heel vaak bout qualiteit is.
Kijk bijvoorbeeld nou naar Rammsteinop afgelopen Pinkpop(wist even geen trance/house voorbeeld). Bij Nederland 3 waren ze er helemaal vanuit gegaan dat ze dat mochten uitzenden, in Tv-gidsen stond het ook dat ze zouden optreden. Maar die duitse knakkers zeiden op het laatste moment, Je mag het niet uitzenden en dat gebeurde dus dan ook niet. Je kreeg dus een hele ander artiest te zien i.p.v. Rammstein.

quote:
Originally posted by TimeportE
....dat terwijl er maar misschien 2 weken tussen deze 2 sets zitten, je kan niet verwachten van een dj dat hij elke set totaal anders platen neergooit!!

Nou ik heb in de laatste 2 weken 17 nieuwe platen gekocht en dan heb ik niet eens de connecties van een grote DJ. Dus ik vind wel dat ze meer hun best kunnen doen elke keer toch weer andere platen in hun set te draaien.
Stel nou dat je tijdens een mix 4 minuten doet over het mixen van 1 plaat, meestal is dat wel wat langer. simpel reken sommetje>>4 maal 17 is 68, stel dat je toch niet al je nieuwe platen draaid heb je toch een uur aan nieuwe muziek staan draaien.

Old Post Jul-24-2002 20:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for Spinnin Jack Click here to Send Spinnin Jack a Private Message Add Spinnin Jack to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Ik denk dat er zeker wel een aantal wat minder bekende DJ's en producers door Internet (en mp3 in het bijzonder) onder de aandacht zijn gekomen van 'de mensen'.

Voor de echt grote DJ's maakt het waarschijnlijk helemaal niet uit, die waren / zijn toch al bekend bij een veel breder publiek, en dan doet radio / TV / etc. toch wel zijn werk..

Maar voor minder bekende DJ's is het juist een goede manier om wat meer naamsbekendheid te vragen.. Er zijn genoeg DJ's (en dan niet alleen de bedroom-DJ's, maar ook gasten die al wel ergens een residency hebben, misschien niet bij een grote club maar toch) die nog steeds graag hun sets via Internet verspreiden, of demo-CD's de deur uitgooien naar de geinteresseerden die even hun adres achterlaten...

Door mp3 heb ik in ieder geval wel veel DJ's leren kennen waar ik anders waarschijnlijk nu nog nooit van gehoord had.. En ik denk dat dat niet voor mij alleen geldt.

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Jul-24-2002 21:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Ik heb een soort van verslaving voor het compleet maken van CD's... vandaag weer 161 euro naar de Magik store in Breda gebracht omdat ik weer zonodig blackholetjes spaar

Ik luister eerst de mp3 zodat ik zeker weet dat het mijn stijl is, daarna koop ik hem. Dit was het geval met Steve Lawler - Lights Out (CD2, track 7 roelt enorm als een stevige beer). Als ik er geen bal aan vind delete ik de mp3 (serieus). Ik heb heel weinig mp3-albums omdat ik de gene die ik echt mooi vind toch origineel koop. Op dit moment heb ik geen flauw idee hoeveel cd's ik bezit, maar het zijn en meer dan 200 in ieder geval

Old Post Jul-24-2002 21:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
quote:
Originally posted by Chicane
Ik heb een soort van verslaving voor het compleet maken van CD's... vandaag weer 161 euro naar de Magik store in Breda gebracht omdat ik weer zonodig blackholetjes spaar

Ik luister eerst de mp3 zodat ik zeker weet dat het mijn stijl is, daarna koop ik hem. Dit was het geval met Steve Lawler - Lights Out (CD2, track 7 roelt enorm als een stevige beer). Als ik er geen bal aan vind delete ik de mp3 (serieus). Ik heb heel weinig mp3-albums omdat ik de gene die ik echt mooi vind toch origineel koop. Op dit moment heb ik geen flauw idee hoeveel cd's ik bezit, maar het zijn en meer dan 200 in ieder geval

ik ben dr ook zo een die alles origineel wilt hebben Kost me (te)veel geld ghehehe

Old Post Jul-24-2002 23:20 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

Registered: May 2001

Internet heeft heel veel betekent voor mij als dj...ok,ik ben alles behalve een grote dj,maar heb er wel al veel leuke dingen door meegemaakt.
Ben begonnen met Virtual Turntables en een externe mixer..live mixen voor het eerste radiostation waar ik bij zat..Overdose

Na een tijdje eerste draaitafels gekregen en daarmee verder gegaan..
Nu,Anderhalf jaar later,al in verschillende clubs gedraait en in duitsland en noorwegen gedraaid. En veel naamsbekenheid (als ik daar al van mag spreken) heb ik dankzij internet.

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Jul-25-2002 00:05 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ's die 'groot' zijn geworden door Internet/mp3
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack from n CD called Schranz Mix presents Adam Bayer, Umek,... [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAirwave - "Ladyblue" (Original Beat Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:44.

Forum Rules: