Lever, samma musiksmak fortfarande (så gott som all elektronisk), osv. Läser sällan Music Discussion mera, vet inte varför, det blir alltid bara Chill Out Room.
Jul-31-2011 16:25
anuga
Cuesheet Biatch
Registered: Jul 2004
Var är LiquidSunset? (Sunrise? kommer inte ihåg längre...)
Alla bilderna där skulle man ju kunna ladda upp någonstans.
Det finns ju precis ingen precis snyggare sidan än idag med party bilder...
Var är LiquidSunset? (Sunrise? kommer inte ihåg längre...)
Alla bilderna där skulle man ju kunna ladda upp någonstans.
Det finns ju precis ingen precis snyggare sidan än idag med party bilder...
Är det Lazlo näst längst till vänster nederst på bilden? Har för mig att han hängde mycket på tranceclubber, trance.nu för många år sedan. Nu hänger där mest folk som klär sig i fula övervuxna ravekläder och glowsticks, eller jag det har det ju alltid gjort.
quote:
Originally posted by RebeL9
Jag lever fortfarande. Om någon är intresserad brukar jag skriva om utvalda trancelåtar på www.trance.se
Najs! Trodde vid första anblicken du syftade på trance.nu men aja...
Last edited by klappa on Sep-22-2011 at 18:23
Sep-22-2011 18:15
anuga
Cuesheet Biatch
Registered: Jul 2004
quote:
Originally posted by dj christian
Är det Lazlo näst längst till vänster nederst på bilden? Har för mig att han hängde mycket på tranceclubber, trance.nu för många år sedan. Nu hänger där mest folk som klär sig i fula övervuxna ravekläder och glowsticks, eller jag det har det ju alltid gjort.
Yes it is, han slaktar fortfarande minimal i Växsjö och fotar mycket runt om i världen
Och ja, det är fortfarande sånt, men det är typ exakt samma peeps, bara något äldre.
Originally posted by anuga
Yes it is, han slaktar fortfarande minimal i Växsjö och fotar mycket runt om i världen
Och ja, det är fortfarande sånt, men det är typ exakt samma peeps, bara något äldre.
trance.nu är ju lagd på is, tyvärr
Jasså så det var han.
Känner honom inte personligen. Visserligen hade man honom på msn men känner honom mest för att han filmade diverse trance-events runt om i världen. Nu bor han i LA om jag inte tar miste eller gjorde?
Trevligt! Har han lagt upp några mixar man kan lyssna på?
Följa Trance genren slutade jag för mer än ett halvt decennium sedan. Lyssnar fortfarande på Trance men då mest 90-tals o lite post 00´ Trance. Runt 2004 slutade det vara bra och då tröttnade man helt enkelt och började istället lyssna på Prog Breaks/House.
Last edited by klappa on Sep-27-2011 at 09:35
Sep-27-2011 09:28
CJ InterCity
Peter South
Registered: Jan 2004
Kul att se att folk fortfarande letar sig hit. Som någon sa tidigare har Facebook tagit kål på de klassiska forumen...
Själv tillhör jag skaran som tycker att dagens trance inte har samma wow-känsla som tidigare. Då och då hör man en skön låt, men det finns för mycket skräp för att jag ska ha ork att aktivt hänga med i svängarna.
Jag var på Energy i februari det här året. Jag kunde knappt bärga mig, efter alla dessa år fick man äntligen vara där på plats! Men det blev ett fiasko, då trancen (som ju varit fokus alla dessa år) trycktes åt sidan. Då bestämde jag mig att det räckte för min del.
Originally posted by CJ InterCity
Kul att se att folk fortfarande letar sig hit. Som någon sa tidigare har Facebook tagit kål på de klassiska forumen...
Själv tillhör jag skaran som tycker att dagens trance inte har samma wow-känsla som tidigare. Då och då hör man en skön låt, men det finns för mycket skräp för att jag ska ha ork att aktivt hänga med i svängarna.
Jag var på Energy i februari det här året. Jag kunde knappt bärga mig, efter alla dessa år fick man äntligen vara där på plats! Men det blev ett fiasko, då trancen (som ju varit fokus alla dessa år) trycktes åt sidan. Då bestämde jag mig att det räckte för min del.
Känner igen mig!
Jag slutade lyssna aktivt på trance runt 2003-2004. Jag gick in i period efter det då jag började lyssna lite på äldre trance, sent 90-tal. Hade ju missat lite där. Men som sagt när man väl upptäckt allt där så började lyssna på Progressive House/Breaks då det tydligen var inne igen just i samma veva.
Fortsatte i några år tills jag började lyssna på House och sedan dess har man breddat smaken till flera genrer.
Men tyvärr så har man börjat tröttna lite men jag antar att det hör till åldern lite.
Feb-04-2012 05:02
November
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2005
Hej igen!
Saknar faktiskt TA. Känner mig lite vilse i trance träsket just nu.
Ni alla har alltid hjälpt till att öppna upp ögonen för nya tracks och nya dj's.
Finner mig själv lyssna på de gamla "goa" låtarna men upptäcker inte mycket nytt jag gillar längre :'(
Kanske en TA FB sida kunde funka?
Vore kul om andra också tyckte det vore en fin idé <3
Kraam!
Feb-23-2012 22:38
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
Jag gör mitt bästa för att hålla trancen vid liv.
Det är tungt, men det funkar!