Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Snart val
Valundersökning
You do not have permission to vote on this poll.
V 3 11.54%
S 5 19.23%
Mp 1 3.85%
C 0 0%
Fp 3 11.54%
Kd 1 3.85%
M 10 38.46%
Annat parti 0 0%
Blankt 3 11.54%
Total: 26 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by NordLight

Varför är hon farlig?

Det undrar jag med. Hon är ungefär den enda politikern jag verkligen känner förtroende för.

Jag vet inte om jag ska rösta, men om jag gör det så känns moderaterna som det partiet som mest representerar mina åsikter precis av dom anledningarna som Nordlight listade. Skulle egentligen vilja rösta på Fp, men mycket av deras gamla ideologi har ju blivit beslagtagna av just moderaterna. Nu är dom bara ännu ett populistiskt vågmästarparti...

Socialdemokraterna är för mej överstatlig, trögflytande byråkrati..

Old Post Aug-20-2002 10:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by Xplorer76
Jag tänker som vanligt inte rösta överhuvudtaget...
För jag kan fan inte bry mig mindre vilka som bestämmer.
Vart med om tre val där man själv har fått rösta och det har både vart blått eller rött.
Ingen skillnad vad jag kunde märka....

Men hade jag en pistol mot huvudet och va tvungen att rösta så skulle det bli KPMLR bara för att jävlas.....

Ska du inte rösta!? Det är väldigt dumt! Kom inte och klaga sen att du vill ha lägre skatter, friskolor, bättre vägar osv...

Soundcloud!

Music by me

Old Post Aug-20-2002 18:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

Finns inte kalle anka-partiet *skojar* ... nej men jag tror röstar på moderaterna här. Lite för höga skatter tycker jag dom säger att dom ska sänka skatterna så...d får väl bli moderaterna

Old Post Aug-20-2002 19:24  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Det mesta jag har hört från moderaterna har varit Complete bullshit om ni ursäktar utrycket.

Typ som att bygga en ring runt sthlm med motorväg för att avleda trafiken från innerstan. Det var den enda miljösatsning dom kunde komma på när jag frågade representanter som var i min skola.
Sen snacker om att slopa individuella löner. Suck....om alla har samma lön finns det ingen anledning att jobba hårt längre. så tycker jag iaf. Ärligt talat verkar alla partier vara rätt pucko o kolan
Dom samlades i Aulan i min skola och skulle svara på frågor. Slutade med nåt sorts Ricky lake program där dom bara snackade skit om varandra istället för att säga bra saker om sig själva. Det gjorde att man förstod hur dåliga alla var i grunden
Jo tack nu vet man allt dåligt om alla partier. Ni har min röst: Blank

Old Post Aug-20-2002 21:21 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

quote:
Originally posted by NordLight

Tja Vitryss!

Nu blev jag lite förvånad. Du har ju alltid gått i klinsch för mer självbestämmande & individualism... inte ett apatiskt kollektiv, planekonomi & diktatur .

Varför är hon farlig?

Greetz
NordLight

haha,
Jo visst tror jag mycket på självstämmade och individualism, men Moderaterna är så grymma dubbelmoralister...
Seriöst, M vill alltså höja straffen för naroktika brott (grovt innehav ger redan nu ungefär 3 gånger så högt straff som om man kör ihjäl nån full.) Samtidigt vill dem låta alkohol, som är en betydligt farligare drog än många andra, vara tillåtet att sälja dygnet runt.

Hörde Bo Lundgren debattera rätt bra för varför alkhol ska kunna säljas dygnet runt, höll med om det mesta.
För att han sedan i nästa sekund förklarar hur hemskt och farligt allt knark är.

M vill mer eller mindre avveckla arbetsrätten. Dem öppnar för ett samhälle med fler klyftor.

Sen är jag iof ingen jätte sosse/vpk:are, jag är nog snarare en slags (till-vänster-om-mitten-liberal)

Men min kärnfråga är just narkotika och hur det ska behandlas, därför kan jag inte rösta på M.

Kristina Axén Olin tycker t.ex att man inte ska ge pengar till tiggare, att det ska vara tillåtet för polisen att tvångstesta 12-åringar för narkotika utan föräldrarnas tillstånd, samt vill inhandla vattenkanoner för att peppra demonstranter med _fast_ polisstyrelesen i STHLM inte vill ha några och förstår att det leder till en upptrappning av våldet.

Jaja, tycker jag iaf, . Men men, om 4 år finns mitt parti, inget hyckleri där iaf, jag ska se över narkotikalagarna, sänka arbetsgivaragiften, höja biståndet, gratis kollektivtrafik, avveckla försvaret... jag har massa saker på min dagordning,

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Aug-20-2002 21:45  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

ryssen jag ser fram emot att röta på det partiet

om du lyckas med allt det där har du iaf en given väljare här

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-20-2002 22:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

JAg röstar alltid på vänster men jag vill endast att dom ska vara med i ett hörn, INTE styra. Någon som inte glömmer dom svaga i samhället helt enkelt.

Old Post Aug-21-2002 11:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002
Smiling Frog

M eller KDS, får se hur de båda partierna artar sig i slutspurten
är inget större fan av lundgren :\ saknar bilt

Old Post Aug-21-2002 15:46  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-scream
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2002

Moderaterna har gjort bort sig, blir blankt i år...

http://psynyheter.net/

Old Post Aug-21-2002 18:27  Sweden
Click Here to See the Profile for X-scream Click here to Send X-scream a Private Message Add X-scream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by X-scream
Moderaterna har gjort bort sig, blir blankt i år...

Moderaterna är inte det ända partiet... Går att rösta på andra med

Soundcloud!

Music by me

Old Post Aug-21-2002 19:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Ju mer insatt jag blir, desto mer vill jag skita i att rösta. Politik är bara tom retorik.

Old Post Aug-26-2002 13:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Själv funtar jag på Vänstern i Stockholm och Landstinget men Göran för Sverige,

Visst är politik bara skit och valfläsk, men om man inte röstar vinner Axén Olin, hemska tanke,

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Aug-26-2002 13:37  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Snart val
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrance Energy 2003 Track [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThree Drives - Signs from the universe [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:12.

Forum Rules: