|
| quote: | Originally posted by New Wave
Mensen (of het nu amerikanen, turken, afganen of wat anders zijn) die hier naartoe komen om een beter leven willen hebben en die dat doen via criminaliteit mogen van mij weg.
Ik stel wel een duidelijke grens, een Amerikaan die in een gevecht raakt..okee....die hoeft niet terug...maar een amerikaan die een moord pleegt...terug naar je land! een buitenlander die de belasting bedriegt (mijn centen), g amaar weg.
Mijn mening geld dus niet voor de mensen die hier geboren zijn.
Nu gaan mensen altijd zeggen : "ja maar de nederlanders zijn ook geen lieverdjes"
Klopt.....hard aanpakken en lang de cel in...geen voortrekkerij.... |
Ik denk dat dit inderdaad de beste oplossing is, in combinatie met een veel strenger asielbeleid. Alleen nog vluchtelingen toelaten die om politieke redenen niet veilig meer zijn in eigen land.
Ik denk alleen wel dat je dan duidelijke grenzen moet stellen, wanneer wordt een criminele allochtoon teruggestuurd en wanneer niet.. Ik denk dat kleine vergrijpen als winkeldiefstal niet zo erg zijn om deze mensen weer terug te sturen. Maar als het voor de 3e x gebeurd lijkt me dit dan weer wel een reden om ze terug te sturen. Hiermee wil ik dan alleen maar zeggen dat het moeilijk is om te bepalen welke delicten zo erg zijn om deze sanctie erop toe te passen.
Maar ja, ik ben er ook voorstander voor om strenger te straffen.. Net als bij het terugsturen naar eigen land moet dit vooral als afschrikbeleid dienen. Maar dat had ik dus al in de andere thread gezegd 
ltr!
|