|
Marco v ervoor gezorgd dat marc green ook draait? Hmm denk van niet, mark green draait namelijk altijd al in de spock (graanbeurs)
anyway, hier nog meer info, van de opgeheven spockmania site
Wat is je naam?
Mark Meeuwissen
Wat is je artiestennaam?
DJ Mark Green
Wanneer ben je geboren?
4 juni 1977
Verliefd, verloofd, getrouwd?
Ik hou nog steeds heel veel van m’n vriendin Femke.
Hoe kom je aan de naam Mark Green?
Dat was in het begin toen ik voor het eerst mocht draaien ontstaan. Je had toen DJ Red (Jeroen Polak) die had bij Stadsradio Breda het programma Big-A-Dance, waar lokaal talent te horen was en daar mocht ik toen dus ook eens voor draaien. Toen vroegen ze ineens aan mij wat m’n naam was. Dus moest ik snel iets verzinnen en aangezien er een DJ Red was noemde ik mezelf DJ Green. Daar heb ik dan later DJ Mark Green van gemaakt.
Hoe kan je jou stijl het beste omschrijven?
Ik begin meestal met een beetje funk/club en dat bouw ik op via trance naar meestal een beetje funky/techno aan het einde. Ik draai meestal niet een stijl omdat je jezelf toch 6 uur aan een stuk moet concentreren en dan is het niet zo interessant en ook 6 uur een stijl te draaien.
Hoe lang draai je al?
Ik ben er vanaf m’n 17de echt mee bezig, dus dat is nu zo’n 6-7 jaar.
Hoe ben je in het wereldje terecht gekomen?
Ik ging altijd samen met Martijn (Dazzle) naar de Spock waar destijds Tiësto nog draaide. We werden daar helemaal verliefd op de muziek en we wisten dat Tiësto altijd zijn platen kocht bij Tunesville dus daar gingen we ook wel eens heen. Beetje platen luisteren, praatje maken en zo af en toe es wat kopen. Zo ging dat steeds verder. En zo is dat uitegroeid tot wat het nu is.
Waar draai je voornamelijk?
Voornamelijk in de Spock. Ik heb geen vaste avond, ik wandel er zeg maar een beetje tussendoor. Heb in het begin nog in de Jojo’s gedraaid toen dat net open was en in de Scorpio toen ze daar een discotheek ‘The Swings’ van wilde maken. Daar heb ik ook nog een paar keer gedraaid.
Waar ga je zelf graag uit?
Vroeger ging ik altijd naar de Spock, maar nu heb ik het idee, samen met onze uitgaansgroep dat we een beetje te oud worden voor de zaterdagavond. Dus nu ga ik ook vaak op donderdag- en zaterdagavond naar de Spock en dan op zaterdag lekker in een café zitten ofzo.
Wie is je voorbeeld?
Mijn DJ allertijden is Dave Clark, die heb ik ook al erg vaak gehoord. Ik sta er gewoon iedere keer weer versteld van hoe hij kan mixen. Zo ontzettend vet! En Martijn (Dazzle) vind ik ook erg goed. Maar echt een voorbeeld…..nee, ik volg gewoon lekker m’n eigen weg.
Wat is je favoriete plaat?
Ik moet zeggen dat ik nog steeds die Xpander-plaat van Sacha een hele vette plaat vind.
Heb je een zogenaamde leermeester gehad van wie je het draaien geleerd hebt?
Nou niet echt. Wel veel samen met Dazzle gedaan en een beetje afgekeken enzo. Ook van Tiësto uiteraard. Wat ook heel belangrijk is om heel goed naar cd’s en bandjes van anderen te luisteren en ook naar je eigen bandjes, want de fouten hoor je meestal niet tijdens het mixen maar pas naderhand.
Wat is jou mening over de Spock?
Ik vind de Spock wel heel erg gaaf maar er mag wel iets meer geinvesteerd worden in apparatuur en dat soort dingen. Ik vind ook wel dat we meer mogen verdienen! HAHAHA Tja, je bent ermee getrouwd he.
Wat zijn je ambities?
Ik zou heel graag nog wel es een keer een cd maken. Dat lijkt me echt het ultieme. En draaien in het buitenland. Ik hoef niet zozeer heel bekend te worden, ik vind de kwaliteit van de muziek veel belangrijker.
Produceer je zelf ook?
Nóg niet, hopelijk komt dat nog in de toekomst.
Heb je nog andere muziekvoorkeuren?
Ik heb een hele brede muzieksmaak ja. Ik heb hier cd’s staan van Metellica, The Police, U2, UB40, Bob Marley, noem het maar op. Het is ook heel belangrijk om te blijven luisteren naar allerlei verschillende soorten muziek.
Wat voor studie volg je?
HTS Kunstoftechniek in Tilburg.
Heeft het internet voor jou invloed op bepaalde dingen?
Het heeft niet zozeer invloed op m’n draaien maar via internet kan ik wel naar andere DJ’s luisteren die ik normaal niet live kan zien. Via Napster zijn er veel live-sets te downloaden. En ik heb veel mensen leren kennen via het internet.
Maar wie gaan er allemaal donderdag??
|