|
| quote: | Originally posted by reveal
för att inte tala om pois |
Tell me about it
AC. sa att i stockholm måste man se ut som alla andra. DEt vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag tycker att stockholm i allmänhet är en stad full av olika typer av människor och kulturer. Om jag går inne i stan ser jag udda människor överallt. Givetvis är det normalt att folk kollar lite snett, behöver inte betyda att dom inte tycker om personen i fråga. Det handlar juh om nyfikenhet. Man vill kolla vad det är för underliga kläder personen bär utan att stirra.
En sak jag tycker e lite synd inom rave-kulturen är att det ofta känns som att många tycker att det är ett "måste" att bära neon-kläder och dylikt. Att det är en del av kulturen. Det var det inte från starten, och jag ser det fortfarande bara som en kul grej.
Man ska bära det man tycker e skönt när man går och dansar. Man ska accepteras för den man e. Just av denna anledning vet jag många som är oerhört trötta på rejvare i neon-kläder och glowstix. Brorsan berättade häromdan att jag måste vara lite försiktig vart jag drar upp Glowstix-poi:arna eftersom vissa total-ratar dom. Detta är givetvis minst lika fjantigt tycker jag, att man inte ska få ha på sig eller ha med sig vad som hellst till en fest bara för att några andra wannabe-rejvare har hoppat runt i Neonbyxor och haft allmänt dålig attityd. Men jag säger så här, jag kommer ALLTID att bära dom kläder jag tycker om och representerar. No matter what. Om folk kollar snett så är det helt deras grej. Jag tar inte illa upp så länge jag har kläder som JAG tycker e bra. Om alla följer detta exempel så har vi kanske helt plötsligt ett bättre Sverige att leva i