|
| quote: | Originally posted by Vizay
hehe.....de e nog en av mina favoritövergångar....lyckades få det att låta rätt bra.....men jag har kommit på att jag kanske har lite för mycket energi låtar å för lite lugnare låtar....måste ju låta publiken vila lite ....eller? 
va tycker ni andra....ska man blaffa på för allt va man e värd eller slänga in inte all för energiska låtar emellanåt? 
|
jag gillar sk. "rollercoaster" mixar: t.ex. börja lugnt, jobba progressivt hårdare/mer energiskt, klimax, ner igen, upp till toppen igen... den brukar funka..
eller som Johan Gielen at Trance Energy 2002: fett med energi hela tiden!! älskar det set:et! himmel vilka låtar.
eller så kan man ta PvD at Knebworth 2001, at Mayday 2002 o Rosenmontagsrave 2001 liknande: grymt energiska trance låtar o mixa in till tung electro/techno/trance med jämna mellanrum. där pausar vissa i publiken medans andra stannar för att atmosfären är jävligt skön. de blir vissas klimax... 
IMO så funkar inte "energi låt - lugn låt - enrgi låt - lugn låt -lite snabbare - lugn - enrgi låt etc."
och ifall man går direkt från hårt till lugn så ÄGER ett fett breakdown tex. backspinn, bashöjnings metoder etc.

|