Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > vart framme och mixat igen
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Myplay.com kanske?

går det att direktlänka därifrån?

Old Post Oct-31-2002 00:53  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
Activated: Ja, det har jag för mig? Kolla..

One of the few ones left

Old Post Oct-31-2002 00:57  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

det gick inte

Old Post Oct-31-2002 01:03  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Activated: Ja, det har jag för mig? Kolla..

nope..fett me inte....går ej att göra....då skulle jag lallat fett med deras webspace

Old Post Oct-31-2002 01:03 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
skumt? sett nåra göra det på t.nu?

One of the few ones left

Old Post Oct-31-2002 01:15  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

fan, helt klart en fin mix. låtvalet var mycket intressant. fast, jag är inte säker på att den här mixen är bättre än den första.. lr ja vet inte.. men iaf.. det var en riktigt skön "atmo höjare" i växlingen emellan apoptygma berzek och signum låtarna. det lät riktigt fräckt, tyckte jag. energi kicker. tummen upp. mycket härligt med brooklyn bounce tracken. minnen

fortsätt så! (EQ va lite konstig som sagt... )

Old Post Nov-01-2002 13:47  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

hehe.....de e nog en av mina favoritövergångar....lyckades få det att låta rätt bra.....men jag har kommit på att jag kanske har lite för mycket energi låtar å för lite lugnare låtar....måste ju låta publiken vila lite ....eller?

va tycker ni andra....ska man blaffa på för allt va man e värd eller slänga in inte all för energiska låtar emellanåt?

[edit]

första mixen mellan desire och definetly vart keff hörde jag just

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-01-2002 14:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Vizay
hehe.....de e nog en av mina favoritövergångar....lyckades få det att låta rätt bra.....men jag har kommit på att jag kanske har lite för mycket energi låtar å för lite lugnare låtar....måste ju låta publiken vila lite ....eller?

va tycker ni andra....ska man blaffa på för allt va man e värd eller slänga in inte all för energiska låtar emellanåt?

jag gillar sk. "rollercoaster" mixar: t.ex. börja lugnt, jobba progressivt hårdare/mer energiskt, klimax, ner igen, upp till toppen igen... den brukar funka..

eller som Johan Gielen at Trance Energy 2002: fett med energi hela tiden!! älskar det set:et! himmel vilka låtar.

eller så kan man ta PvD at Knebworth 2001, at Mayday 2002 o Rosenmontagsrave 2001 liknande: grymt energiska trance låtar o mixa in till tung electro/techno/trance med jämna mellanrum. där pausar vissa i publiken medans andra stannar för att atmosfären är jävligt skön. de blir vissas klimax...

IMO så funkar inte "energi låt - lugn låt - enrgi låt - lugn låt -lite snabbare - lugn - enrgi låt etc."

och ifall man går direkt från hårt till lugn så ÄGER ett fett breakdown tex. backspinn, bashöjnings metoder etc.

Old Post Nov-01-2002 14:20  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

men jag töänkte mig inte lugn snabb lugn snabb varannan om utan snarare slänga in nån rätt soft låt i settet som inte e totalt vild...ja menar vem kan stå still till coming on strong lixom....jag kan ju medela att jag hoppade runt som en galning här hemma till den

men på det hela så gillar jag mer energistilen...slänga ut så mycket energi man bara kan i ett set...problemet e bara att om man börjar dra iväg energiska låtar så måste man antingen fortsätta så hela setet eller trappa ner försiktigt.....va därför första de vart lite keff mellan definetly och desire....lite för olika helt enkelt

[edit]

just ja ska passa på att fråga.....tycker ni att det gör nått om en dj slänger ut en gammal men bra låt mitt i ett set?

batteries not included.

- dave

Last edited by Vizay on Nov-01-2002 at 14:31

Old Post Nov-01-2002 14:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > vart framme och mixat igen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAnother hard to find track... please help [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAyla - Brainchild [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:06.

Forum Rules: