Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Lumpen
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Glorie
finns d nå snyggare än killar i uniform?

tja... tjejer tex?

Old Post Nov-21-2002 18:04 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Glorie
finns d nå snyggare än killar i uniform?

Möjligtvis tjejer i vit tenniskjol med tillhörande tennisskjorta a´la Lacoste... eller tjejer i boxertrosor och sport-behå... sen kommer nog män i uniform...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-21-2002 18:05  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
HappyHappy

aendy, sportbh? hohohoho... ja alla har vi olika smak

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-21-2002 18:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by reveal
som anden säger, det lättaste är att helt enkelt säga att du inte vill göra lumpen

Det står i katalogen dom skickat hem till oss att det inte längre är frivilligt..alla som är friska att klara av lumpen ska göra den, om dom blir utvalda förståss. Det går inte att säga att man inte vill. Sen om detta dom skriver är bullshit vet inte jag förstås.

Själv ska jag nog inte göra lumpen, finns mycket annat jag kan göra med den tiden. Förstår att jag säkert skulle få ut mycket av det, men fan. Hellre jobbar jag och skaffar mig ordentligt med arbetserfarenhet och stålar.

Old Post Nov-21-2002 18:30 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

lumpen?....näh, synd att lära sig att döda!

Old Post Nov-21-2002 18:32 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by mindshooter
Det står i katalogen dom skickat hem till oss att det inte längre är frivilligt..

har aldrig varit frivilligt

men i princip är det så nu, eftersom alla fortfarande ska mönstra, men de bara tar in ca 15 000 per år... och då väljer de nog de som vill och är motiverade före de som öppet säger att dom inte vill... borde vara så iaf

Old Post Nov-21-2002 18:33 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jag hade då samma problem som tjejen i >denna< artikel.

Nä men jag gjorde lumpen nångång -95 typ... 11 Månader i F21 Luleå...

11 första veckorna var jag förbannat förkyld men det fick gå ändå. När jag väl blev frisk nån gång där i mitten då var det dags att sticka ut på fältövning och eftersom det "bara" var -20 grader så blev jag dyngsjuk igen. Jag har många minnen från Lumpen... bra men mest dåliga.
Jag har vart med om otrolig kyla också och hur det äratt försöka starta en bil i den kylan... Kallaste var under två dagar som vi hade -35 grader... då satt man mest inne kan jag lova.
Under min lumpar tid lyckades jag och 3 andra polare köra sönder tre bilar... typ växel låda som pajja osv. så ni vet vart skattepengarna går Vi hade fri tillgån till bil, snöskoter, bandvagn, hjullastare. Kan säga att vi körde skiten ur våran bil typ köra i 90 blås och testa hur fort man kunde stanna med full broms, eller hur långt man kunde spinna med backen.

En gång vurpa jag med skotern, flög typ 5 meter... då tänkte jag att nu jävlar får jag skäll av chefen för kåpan hade spruckit också, när han kom ut och såg skotern så bara skratta han och sa "Jävla Stockholmare..."

Nåt som var bra också var att tackvare att jag låg i lumpen så hade man rabatt på det mesta... Så jag började på en fallskärms utbildning... var jäkligt kul men FAN så läskigt... han aldrig ta mitt fallskärms certifikat men jag har hoppat 11 gånger i alla fall.

Nä nu rokar jag inte mer för denna gång...

(Nån som vill ha filmen "Repmånad" så har jag den på DVD rip )

Last edited by SteveTranz4ever on Nov-21-2002 at 21:02

Old Post Nov-21-2002 18:52  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

vet inte.. kanske man ska.. alla säger att dom hade askul där o fina "lumpar minnen" osv. men, ja menar... de låter lite.. jobbigt. ni som har gjort de, va de värt det?

Old Post Nov-21-2002 19:03  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by [nils]
vet inte.. kanske man ska.. alla säger att dom hade askul där o fina "lumpar minnen" osv. men, ja menar... de låter lite.. jobbigt. ni som har gjort de, va de värt det?
Det som är bra är väl att man blir man... när riktigt så är det ju inte men man mognar faktiskt till mer... förhoppningsvis blir man stabilare som person. Sen har det sina goda stunder och dåliga stunder...

Men igentligen tycker jag det är slöseri med tid och rent ekonomiskt är det heller inte så bra... men har man inget jobb och inte mycke koll på livet så kanske man borde ta och göra det där för att få lite "stake" is sig vilket faktsikt många tjejer av just den anledningen gör lumpen... ja i dubbel bemärkelse också tyvär...

Old Post Nov-21-2002 19:29  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Aendy
Varför krångla till det?

för att det är förbannat kul att äga folk...om man dessutom lyckas äga en psykolog så e man fan kung....fast de bör inte bli några problem, gäller å va på alerten bara

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-21-2002 20:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000

Gjorde lumpen på P4 i skövde....Inte så speciellt rolig tjänst hade man....Dela ut post i 10 månader...

När jag mönstra så sa jag att jag inte ville göra lumpen å så....Men det gick inte hem alls.....

Men man lärde ju känna nytt folk å det var ju nice.....

Old Post Nov-21-2002 20:07  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by Vizay
för att det är förbannat kul att äga folk...om man dessutom lyckas äga en psykolog så e man fan kung....fast de bör inte bli några problem, gäller å va på alerten bara

nåt speciellt tillvägagångssätt? tänkt ut nåt "bra" att säga/göra?

Old Post Nov-21-2002 20:08 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Lumpen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack played by Sander K at Moscow (8.11.02) [2003] [10]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSilent Harmony - Save The Whales (Vincent De Moor Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:58.

Forum Rules: