|
|
|
|
 |
|
 |
 |
kolkiewolkie
muziekjunk
Registered: Sep 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by TimeportE
ben wel gelovig.. ik geloof in God .. de bijbel is min of meer een richt lijn, maar natuurlijk is niet alles waar.. |
hier ook, dat niet elke zondag naar de kerk heb ik er opzettelijk uitgeknipt, want dat doek wel zo ongeveer
(sommige mensen zullen zich nu achter het oor krabben en denken: hoe doet ie DAT nou weer dan , met al z'n feesten-waar-ie-naar-kerktijd-van-weer-komt, maar gelukkig is d'r 's avonds ook kerk, hoewel ik de dienst niet altijd volledig meekrijg ).
en dat met die cash dat zit ook zoals TP het zei, kost genoeg om zo'n gebouwtje staande te houden, dominee's te betalen enz. enz.
verder is het enerzijds true dat er mensen zijn die vechten om de godsdienst, maar da's lang niet altijd het geval (denk aan koude oorlog, vietnam), en anderzijds is het zeeeeeer true dat er mensen echt steun in kunnen vinden .
/kijkt es naar z'n project... zullen we verder gaan..... nah, tiep nog even wat meer
waaaaaaaant oorlogen enkel en alleen afschuiven op geloof vinnik PERSOONLIJK nogal cheap, daar het vooral intolerantie, haat en het gebrek aan respect voor een ander z'n denkbeeld is dat de oorlogen voedt.... in dat opzicht vind ik, met alle respect hoor, de opkomst van moslims zorgelijk. Heb me er nooit echt in verdiept, maar aan de oppervlakte lijkt het me een heel hoog gehalte van intolerantie te hebben, wat zich dan uitdrukt in: zo moet het en als jij niet met ons meedoet dan ben jij exit (plat gezegd, nogmaals, zo LIJKT het wel
eens)....
magoed, hier hou ik het bij, als me nog wat te binnen schiet zal ik het niet nalaten dat hier neer te typen
greetz
[edit]
ik zie dat timeporte me weer net te snel af is in sommige dingen, maar wat hij zegt denk ik ook (zo ongeveer)
[/edit]
Last edited by kolkiewolkie on Dec-11-2002 at 11:03
|
|
Dec-11-2002 10:56
|
|
|
 |
 |
DjSuez
JappiOaddict :D

Registered: Apr 2002
|
|
|
| quote: | | kijk das idd voor veel mensen niet te bevatten die zelf nie geloven. dingen zoals geluk geloof ik in en toch ook weer niet, heel raar.. kan het nie echt goed uitleggen. sorrie! |
jammer...
| quote: | | waaaaaaaant oorlogen enkel en alleen afschuiven op geloof vinnik PERSOONLIJK nogal cheap, daar het vooral intolerantie, haat en het gebrek aan respect voor een ander z'n denkbeeld is dat de oorlogen voedt.... in dat opzicht vind ik, met alle respect hoor, de opkomst van moslims zorgelijk. Heb me er nooit echt in verdiept, maar aan de oppervlakte lijkt het me een heel hoog gehalte van intolerantie te hebben, wat zich dan uitdrukt in: zo moet het en als jij niet met ons meedoet dan ben jij exit (plat gezegd, nogmaals, zo LIJKT het wel eens).... |
ik heb ook niet gezegd dat álle oorlogen uit godsdienst voorkomen, maar wel een aantal natuurlijk, zoals de Jihad en dergelijke. Verder met ik het met je eens wat betreft die moslims, maar dat lijkt me meer iets voor een andere thread.
Dec-11-2002 11:01
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
|
|
|
Dec-11-2002 11:18
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000
|
|
|
Ok,mijn beloofde mening over God,Allah&Co dus
Ik geloof in t lot,t lot ruled life,en niemand ontkomt aan "Destiny"
Mensen zijn heel vroeger een god gaan neerzetten en schreven elke keer een paar regels in de bijbel om mensen een houvast te geven iets "tastbaars" om hun leven naar te leiden en ze de bijbehorende regeltjes te geven via een boekje
Mensen zijn altijd nog wezens met een eigen mening dus er kwamen dan ook wel verschillende godsdiensten,want wie bepaald er toch eigenlijk
wanneer dit allemaal tot stand is gekomen,en wie heeft er bepaald wat er in die bijbel kwam te staan? Wie heeft zichzelf tot God benoemt? Misschien was hij wel gewoon een dude die vond dat dat nodig was...
T had je buurman kunnen wezen!
Destiny bepaald voor iedereen hoe zn leven loopt,anders hadden mensen die in god geloofden wel een beter leven gehad dan degene die dat niet doen denk je ook niet?
Al geloof je nog zo heilig in god,leef je vlgns de regels,zit je 24/7 in dat hok met dat puntdak en een overdreven harde bel,je krijgt evengoed wel kanker,dood geboren kinderen,etc etc.
En maar bidden dat t niet gebeurd jonges,zo vaak je maar kan 
Destiny laat zich niet bepalen,maar bepaald.
Het spreekwoord "Het noodlot tarten" is waar ik me aan houd,als iets anders loopt dan je dacht,accepteer t maar want t zal zo moeten zijn.
En natuurlijk kan het lot door vanalles beinvloed worden maar dan duurt t alleen maar langer voor er gebeurd wat er zou moeten gebeuren.
Hoevaak gebeurd t niet dat iemand een ongeluk ontloopt doordat zn auto stuk was,niet ging vliegen omdat ie plots ziek werd en zo kun je t zo gek nie maken,dan isset gewoon je tijd nog niet,en god zorgt daar niet voor,komop zeg,die dude is verzonnen voor ppl die zo onzeker waren dat ze een "begrijpelijk" object nodig hadden om zich aan vast te klampen omdat ze zelf de kracht nie hadden/hebben dingen voor zichzelf te bepalen,eigen keuzes te maken.
Ik vind dat een godsdienst mensen armer dan rijker maakt,dit hoort zo en dat hoort zo,das een zonde etc etc.
Says fuckin who?!
Mensen moeten voor zichzelf kunnen bepalen,niet zomaar klakkeloos doen wat er in een boekje staat.
Sex voor t huwlijk taboe? Nouw,daar zijn toch een zooi slechte huwlijken uit voortgekomen omdat de 1 een SM-dude bleek en zn chick nie eens met r eigen vingers aan derzelf wil zitten,lekker setje heb je dan,kun je beter maar ff testen voor t huwlijk
Maar als mensen zo'n iets nodig hebben in hun leven mogen ze van mij,maar ga dan niet lopen oordelen dat mensen die niet geloven "arm" zijn,want diegenen kiezen er gewoon voor hun leven zelf te leven en t lot voor ze te laten bepalen.
Ze proberen te leven zoals zij zichzelf t prettigst voelen,zoals t hoort imo.
Wat niet mag,wordt je vanzelf voor bestraft,en als je wat ergs overkomt,so be it,zo fungeer je als voorbeeld voor een ander die weer wat anders overkomt,elk mens is een leerschool voor de ander,simple as that.
Life is learning,en leren is accepteren en incasseren en datgene eruit oppakken wat usefull voor je is.
Zo zie ik t,maar das alleen mijn mening maar
May Destiny be with you! 
|
Dec-11-2002 13:00
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 10:00.
Forum Rules: