Originally posted by Glorie
3:59 ff e den ju riktigt najs..
det här e andra produktionen ja har hört från nån på TA. första var robstars låt
cooooolt....ja e grymt impad måste ja säga
min egna karriär som låtproducent fick ett snabbt avslut. Gjorde en låt under arbetsnamnet j_lo (typ 30 sek lång) men sen sa nån att ja glömt lägga basen på både left å right channel så ja beslöt mig för att lägga ner.. hehe, kan inte me sånt här asså.. (ska ja kanske tillägga att ja jobba i ett sunkigt banalt program som hette Rave Ejay så ni får skratta ännu mer)
danke darling
kanske testar att remixa den nångång och gör om den helt.. eller nått.. får se..
min trevliga röst i den också
ejay... scherrejävlar
det e ju jävulens verk
bra att du slutade i tid
___________________
Daniel
Dec-16-2002 17:54
Endre
lol space music
Registered: Apr 2002
Location: Space
najs mannen, jag gillar det också, Idén är ju proffsig och melodin gillar jag, men den är lite otydlig i sin struktur av noter och så, men men, annars helt ok
Dec-16-2002 18:23
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
quote:
Originally posted by Endre
najs mannen, jag gillar det också, Idén är ju proffsig och melodin gillar jag, men den är lite otydlig i sin struktur av noter och så, men men, annars helt ok
danke... kanske skulle ta och fortsätta på den ändå då..
har funderat på att göra om hela början på den... alltså ända tills main stringen kommer in... gillade början först när jag gjorde den, men inte längre..
vad tycker ni???
och slutet kan nog behövas göras om skulle jag tro.... någorlunda iallafall
___________________
Daniel
Dec-16-2002 20:15
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
ska kanske tillägga att ja gillar den mycke från 5:20 nånstans å hela resten rikig fullträff där vid övergången vid 6:01 eller nåt
vad e det som viskas 5:32?
ljuden vid 7:11...sånt e bra asså...gör en sån låt med bra sånt.. hehe
___________________
Tom Cloud - Told You So
Dec-16-2002 20:27
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
hmmm...de känns som något fattas i början....tycker inte du ska ändra om den helt men det fattas något....kommer inte på vad bara
också återigen...balansering av volymerna, se till att allt smälter ihop bättre
sen är ett annat tips att mastra låten i slutändan.....jag använder T-racks men det finns andra masteringprogram också som jag tror funkar lika bra
står mer om mastering i prod. forumet som du säkert redan har sett
[edit]
breaket runt 3.20 e helt fenomenalt bra...efter det blir låten grymt skön tycker jag iaf
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-16-2002 20:27
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
quote:
Originally posted by Glorie
ska kanske tillägga att ja gillar den mycke från 5:20 nånstans å hela resten rikig fullträff där vid övergången vid 6:01 eller nåt
vad e det som viskas 5:32?
ljuden vid 7:11...sånt e bra asså...gör en sån låt med bra sånt.. hehe
det som viskas e "impulsive mind"... hör du inte vad jag säger???
quote:
Originally posted by Vizay
hmmm...de känns som något fattas i början....tycker inte du ska ändra om den helt men det fattas något....kommer inte på vad bara
också återigen...balansering av volymerna, se till att allt smälter ihop bättre
sen är ett annat tips att mastra låten i slutändan.....jag använder T-racks men det finns andra masteringprogram också som jag tror funkar lika bra
står mer om mastering i prod. forumet som du säkert redan har sett
[edit]
breaket runt 3.20 e helt fenomenalt bra...efter det blir låten grymt skön tycker jag iaf
ok.. kanske inte skall ta och ändra hela skiten då, men lite får jag la göra...
jo, jag har hört talas om T-racks... har inte en mastrat låten..
har inte ens försökt... kanske skulle föröska leta upp det nån stans och terra det...
___________________
Daniel
Dec-16-2002 20:35
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
weeee...eru du som viskar?
neee ja hörde faktiskt inte vad som sas... borde kunna ha klurat ut det iofs....
___________________
Tom Cloud - Told You So
Dec-16-2002 21:53
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
quote:
Originally posted by Glorie
weeee...eru du som viskar?
neee ja hörde faktiskt inte vad som sas... borde kunna ha klurat ut det iofs....
japp, det e jag... jag viskar inte så mycket egentligen... det e mest filtrerna som gör så att det låter så.