Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > projecct - impulsive mind
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Glorie
3:59 ff e den ju riktigt najs..

det här e andra produktionen ja har hört från nån på TA. första var robstars låt

cooooolt....ja e grymt impad måste ja säga

min egna karriär som låtproducent fick ett snabbt avslut. Gjorde en låt under arbetsnamnet j_lo (typ 30 sek lång) men sen sa nån att ja glömt lägga basen på både left å right channel så ja beslöt mig för att lägga ner.. hehe, kan inte me sånt här asså.. (ska ja kanske tillägga att ja jobba i ett sunkigt banalt program som hette Rave Ejay så ni får skratta ännu mer)

danke darling
kanske testar att remixa den nångång och gör om den helt.. eller nått.. får se..

min trevliga röst i den också

ejay... scherrejävlar
det e ju jävulens verk
bra att du slutade i tid

Old Post Dec-16-2002 17:54  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

najs mannen, jag gillar det också, Idén är ju proffsig och melodin gillar jag, men den är lite otydlig i sin struktur av noter och så, men men, annars helt ok

Old Post Dec-16-2002 18:23 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by Endre

najs mannen, jag gillar det också, Idén är ju proffsig och melodin gillar jag, men den är lite otydlig i sin struktur av noter och så, men men, annars helt ok

danke... kanske skulle ta och fortsätta på den ändå då..
har funderat på att göra om hela början på den... alltså ända tills main stringen kommer in... gillade början först när jag gjorde den, men inte längre..

vad tycker ni???

och slutet kan nog behövas göras om skulle jag tro.... någorlunda iallafall

Old Post Dec-16-2002 20:15  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Party Hat

ska kanske tillägga att ja gillar den mycke från 5:20 nånstans å hela resten rikig fullträff där vid övergången vid 6:01 eller nåt

vad e det som viskas 5:32?

ljuden vid 7:11...sånt e bra asså...gör en sån låt med bra sånt.. hehe

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-16-2002 20:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

hmmm...de känns som något fattas i början....tycker inte du ska ändra om den helt men det fattas något....kommer inte på vad bara

också återigen...balansering av volymerna, se till att allt smälter ihop bättre

sen är ett annat tips att mastra låten i slutändan.....jag använder T-racks men det finns andra masteringprogram också som jag tror funkar lika bra

står mer om mastering i prod. forumet som du säkert redan har sett

[edit]

breaket runt 3.20 e helt fenomenalt bra...efter det blir låten grymt skön tycker jag iaf

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-16-2002 20:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
ska kanske tillägga att ja gillar den mycke från 5:20 nånstans å hela resten rikig fullträff där vid övergången vid 6:01 eller nåt

vad e det som viskas 5:32?

ljuden vid 7:11...sånt e bra asså...gör en sån låt med bra sånt.. hehe

det som viskas e "impulsive mind"... hör du inte vad jag säger???

quote:
Originally posted by Vizay
hmmm...de känns som något fattas i början....tycker inte du ska ändra om den helt men det fattas något....kommer inte på vad bara

också återigen...balansering av volymerna, se till att allt smälter ihop bättre

sen är ett annat tips att mastra låten i slutändan.....jag använder T-racks men det finns andra masteringprogram också som jag tror funkar lika bra

står mer om mastering i prod. forumet som du säkert redan har sett

[edit]

breaket runt 3.20 e helt fenomenalt bra...efter det blir låten grymt skön tycker jag iaf

ok.. kanske inte skall ta och ändra hela skiten då, men lite får jag la göra...
jo, jag har hört talas om T-racks... har inte en mastrat låten..
har inte ens försökt... kanske skulle föröska leta upp det nån stans och terra det...

Old Post Dec-16-2002 20:35  Sweden
Glorie
Goodbye for now

Party Hat

weeee...eru du som viskar?

neee ja hörde faktiskt inte vad som sas... borde kunna ha klurat ut det iofs....

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-16-2002 21:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
weeee...eru du som viskar?

neee ja hörde faktiskt inte vad som sas... borde kunna ha klurat ut det iofs....

japp, det e jag... jag viskar inte så mycket egentligen... det e mest filtrerna som gör så att det låter så.

och njo... du kanske borde ha kunnat klura ut det

Old Post Dec-16-2002 22:00  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > projecct - impulsive mind
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackOakenfold's Essential mix @ China (1999) - 9th track [2005] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJoyce Muniz - "Sleepless" (Wehbba Remix) [2014]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:45.

Forum Rules: