Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Nieuwe computer, wat is het beste om te nemen?
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Allereerst: Kijk maar eens rond op tweakers

Wat ik ervan weet:

De volgende onderdelen zijn het belangrijkst:
Moederbord
CPU = processor
Geheugen
Videokaart
Voeding en Koeler worden vaak onderschat

MoBo
Van het soort of type moederbord durf ik weinig te zeggen.
Waar je op moet letten:
- Het soort socket:
Als je een AMD CPU koopt moet je een socket A hebben.
Als je een pentium koopt is dat een socket ?.
De socket is als het ware het stopcontact voor je CPU.
- De bus snelheid van je MoBo:
Je hebt snelheden van 266mhz 333m,hz en 400mhz (volgens mij)
266 wordt ook omschreven als 2100
333 ook als 2700
Let daarop, als je nog zo'n snelle CPU en geheugen hebt en je MoBo heeft een lagere bussnelheid, dan heb je er niks aan.
- Een raid controller:
Als je 2 harde schijven in je PC hebt van hetzelfe merk en/of grootte, dan kan dat problemen opleveren. Raid controller voorkomt dat.

CPU:
De CPU is natuurlijk erg belangrijk, dit is als het ware de motor van je PC.
Ik zou voor AMD gaan. Waarom?
Meer waar voor je geld, simple as that.
Dat is dus alleen als je op je budget let. Is dat onbeperkt, dan een Pentium aanschaffen.
Let op de bussnelheden ivm je MoBo.

Geheugen:
Ik zou voor DDR gaan.
Prijs-kwaliteit is dit het beste.
Als het budget het toelaat, koop dan een A-merk want het scheelt toch wel wat.
512Mb zou ik minstens nemen.

Videokaart
Hiervoor moet ik eigenlijk je budget weten.
Op het moment is de Club3D ATI Radeon 9700 128MB PRO de beste kaart. Kost echter wel € 399,-. Kost iet, hedduh iet.
Wat hierna het beste is durf ik zo niet te zeggen. Tijdje geleden was de NVidia Ti4200 het beste qau prijs-kwaliteit. Nu weet ik het echt niet.

Voeding en Koeler
Als je zelf je systeem samenstelt moet je ook zeker op deze 2 dingen letten. Het wordt vaak onderschat, maar brengt meer performance in je systeem.
Je koeler is afhankelijk van het soort CPU. hoe beter de koeler, hoe stiller, en vooral!, hoe minder slijtage van je CPU!!!
Een te zwakke voeding zorgt ervoor dt je systeem simpelweg niet genoeg energie krijgt en dus minder presteert.
hoeveel watt: afhankelijk van je systeem. Ik heb een 350, ruim voldoende voor de mijne.

Verder:
- Harde schijf: Je kunt um zowat zo groot krijgen als je wil. Kwaliteit onderling scheelt wel wat. Maar als je een 7200 toeren schijf aanschaft zit het volgens mij altijd wel goed.
Een buffer maakt je schijf wel wat sneller, zeker met het installen en kopiëren van grote bestanden naar een ander deel van je schijf.
- Geluidskaart: Is totaal afhankelijk van jou wensen. Surround set of niet? Anders maakt het erg weinig uit.
- CD Rom/Brander: Ik zou een DVD speler en een CD rom brander erin zetten. Geen DVD brander, die zijn nog veel te duur.
In deze dingen is erg veel keus. Lite-on 52x24x52x is wel een leuk ding en niet duur.
Plextor is met burnproof gedoe erg goed, maar ook duurder.
- Muis: draadloos vindt ik niks ivm accu's. Logitech's optische muizen. fijn, goed en goedkoper dan die van Microsoft.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Dec-16-2002 17:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

(Y) dankjewel Raoel daar kan ik zekers te weten wat mee

Old Post Dec-16-2002 18:05 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Een PSV-er die een ajaxied helpt

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Dec-16-2002 18:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jappio
.

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by raoel
Een PSV-er die een ajaxied helpt

nog een ajaxied in PSV-land ook

Old Post Dec-16-2002 23:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
maarree, als je op kamers zit dan boeit t toch niet wat voor pc je pa thuis neemt... je zit er toch nooit achter

Old Post Dec-16-2002 23:37 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akira
MASTER

Registered: Nov 2000

ach kijk eerst hoeveel geld je hebt te besteden...er zijn genoeg mooie systemen..

Old Post Dec-16-2002 23:40  Hong Kong
Click Here to See the Profile for Akira Click here to Send Akira a Private Message Visit Akira's homepage! Add Akira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Remy D
Oranje!!!!

Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.

Koop een X-Box

http://i48.tinypic.com/1tlpbs.png
http://i47.tinypic.com/jzb13p.png

Old Post Dec-16-2002 23:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for Remy D Click here to Send Remy D a Private Message Add Remy D to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Voor zover ik weet is AMD over het algemeen wat stabieler dan Intel. Videokaart... sja, Ik ben geen onwijze spelletjes speler... heb sinds kort een nieuwe videokaart... Geforce 4 (MX440 ofsow kan dat?) Was 95 eurootjes toen. Een vriend van me had toen een pas een van de vetste nieuwe videokaarten gekocht voor 350 euro ofsow... en het verschil is nauwelijks merkbaar vind ik. Alleen als je een test uitvoert merk je het verschil... Die van mij heeft wat minder hardware ondersteuning ensow... Ik kan ook bijna alles spelen op 1024 en alles high detail zetten... Nou... goed genoeg voor mij hoor

En wat betreft die TFT schermen... refresh meuk is misschien minder, maar 't is sowiso rustiger voor je ogen... Dus ja... wat is wijsheid?

Voor mij moet een PC gewoon minimaal kosten. De ontwikkelingen gaan nog steeds zo snel en de prijzen dalen nog zo hard, dat ik het zonde vind om het nieuwste van het nieuwste te kopen... gewoon zo voordelig mogelijk houwe... (alhoewel die 17" tft schermpjes ook wel lekker zijn maarja... zo duur nog he... iemand een aanbieding??? )

Old Post Dec-17-2002 03:28 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Rinus
Als ik op dit moment een nieuwe computer zou kopen, zou ik gaan voor dual processor. 2x amd 2ghz ofzo.

en wat betreft dat amd achterloopt is niet helemaal waar.
amd haart performance rating methode is iets anders dan die van pentium. Lees http://www.tweakers.net/nieuws/23017

zou ik niet doen dual proc. alleen handig bij photoshop en dergelijke, zware programma's die dit ondersteunen (en dit zijn er zeer weinig onder windows) en geen een spel ondersteunt het behalve quake 3

.

Old Post Dec-17-2002 07:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
Processor: AMD Athlon XP 2000+
Moederbord: MB S462 GigaByte 7VAXP KT400 SB/Rai/LAN
CPU koeling: Arctic-Cooling Super Silent PRO 20dB
Geheugen: 512MB PC2700 DDR SDRAM Samsung
Videokaart: VGA AGP Leadtek GF4 TI4200 128Mb TV-out/DVI 8xAGP
Geluidskaart: Creative Labs Soundblaster Live! Player 5.1
Harde schijf: 80 Gb Western Digital 800JB 7200rpm
CD / DVD-ROM drive: CD DVD 16X48 Lite-On LTD-165H
CD brander: LiteOn 48x12x48
Floppy drive: 1,44MB Samsung
Behuizing: Case ATX Design Colorcase Neon Light SILVER met Q-tek 400Watt Dual Fan Gold voeding
Monitor: Monitor 19' Iiyama LS902UT
Speakerset: Creative Labs Inspire 5100
Toetsenbord: Logitech Deluxe Access Keyboard
Muis: Logitech MX 500 Optical Mouse

any coments...? Ik ga er b-tje mee gamen en fotoshoppen enzow...

Old Post Dec-17-2002 17:55 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

So opti, erg lekker ding :P hoor

Kzou er alleen voor de AMD Athlon XP 2100+ gaan.
Dit vanwege de prijsverhoudingen tussen de AMD CPU's onderling.
een 2100 is niet veel duurder dan de 2000, terwijl de 2200 een stuk duurder is dan de 2100.
Vandaar.

Misschien koop je dit als systeem en stel je het zelf niet samen, tja, dan zit er niks anders op.

Trouwens, ik zou ook een brander pakken met 24x RW-en ipv 12.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Dec-17-2002 18:06  Netherlands
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Kzal es ff neerzetten wat ik hier heb staan...

Processor: AMD 1400 gevalletje 1,2 gigahertz
Moederbord: Geen idee
CPU koeling: Geen idee
Geheugen: 636 MB
Videokaart: Geforce 4 nogwat
Geluidskaart: Creative Labs Soundblaster Live! Player 5.1
Harde schijf: 20 + 80 Gb 7200rpm
CD-ROM : Geen idee...
CD brander: Die heeft me pa 1 verdieping lager
Floppy drive: Geen idee
Behuizing: AOpen goedkoop ding
Voeding : Geen idee
Monitor: Gewoon 15" ADI ProVista dingetje...
Speakerset: Aangesloten op me versterker
Toetsenbord: Logitech goedkoop
Muis: Microsoft optisch

En nu komt voor mij het mooiste...

Kosten : Ongeveer € 350,=

Heb dit ding 1,5 jaar geleden gekocht... alleen de videokaart heb ik nog niet zo lang... Is ook gelijk het duurste van het hele apparaat geloof ik... € 95,= De rest heb ik dus bij elkaar voor € 255,= En dan zijn er mensen zo gek om € 400,= voor een videokaart neer te tellen? Jullie zijn nie wijs!

Owja... nog een leuke bijkomstigheid... Ik draai er Win2k Pro op...
Aantal vastlopers na 1,5 jaar : 0 (!)
(met uitzondering van die keer dat iemand een overgeclocked had naar 1500 megahertz en ik Unreal Tournament 2003 ging spelen.
Hij heeft verders altijd op 1333 gedraaid en dus nog NOOIT een probleem ermee gehad

Kan niet begrijpen dat mensen er dan zoveel meer geld voor gaan uittrekken... Dit is natuurlijk wel heel voordelig, dat weet ik ook wel... Maar waarom zou je dan zoveel meer gaan betalenb als je weet dat het zo goedkoop kan??? Maar goed... dat moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk

Grtz!

Old Post Dec-18-2002 04:20 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Nieuwe computer, wat is het beste om te nemen?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksong played by dj jean at trance energy 2002 please help me! [2006] [9]

Click here to listen to the sample!Pause playbackinteractive - koma [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:36.

Forum Rules: