Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Förbjuda glowsticks?
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Lite mera dubbelmoral:
Staten genom Vin och sprit äger Absolut vodka, världskänt och ledande inom försäljning av vodka.

Saten vill att vi ska dricka mindre sprit och diskuterar olika åtgärder just nu för att få svensken att dricka mindre sprit.

Absolut vill inget häldre än att sälja mera vodka.

Hur kan staten både äga absolut vodka (som vill sälja mera sprit) och sammtidigt förespråka en hällsosammare linje gentemot sprit(Att det konsumeras mindre sprit)

På Systembolaget är det 20års gräns, detta kan vara rätt förstårligt för att spriten kan skada en kropp som inte än är fullt utveklad mycket värre än som redan är till fullo utvecklad.

Ciggaretter finns tills försäljning (under okontrolerade former) från och med 18 års ålder.

Bör då inte ciggaretter vara från och med 20 års ålder om man ska ressonera på samma sätt de gör med alkohol

Old Post Dec-18-2002 21:10  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

det har mycket med tradition att göra tror jag... hade cigaretter introducerats nu hade de med all säkerhet förbjudits


___________________
man with no sig

Old Post Dec-18-2002 21:12 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

hur fan kan man rätfärdiga rökning genom att hänvisa till tradition....det kallar jag att skapa sig ett dåligt svepskäl för att trösta sig själv pga. det egentligen inte finns något som hellst argument som håller för rökning....om rökning har blivit så mycket tradition att det är okej så är det något med sammhållet som inte står rätt till


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-18-2002 23:19  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Ciggaretter (med viss modefikation) kom till europa med christofer columbus...

tanke ställare:
"Varför skulle en rökare villja förbjuda cigaretter?"

Old Post Dec-19-2002 00:08  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by AC.
Ciggaretter (med viss modefikation) kom till europa med christofer columbus...

tanke ställare:
"Varför skulle en rökare villja förbjuda cigaretter?"


för att det är hälsofarligt och förr eller senare dödar personen i fråga.....många vill sluta men ha rinte viljestyrkan...då kan dom inte ta sig ur


jag menar tänk efter....troru att dom räker för att det verkligen är gott eller äör det ett svepskäl för att dölja deras beroende för oss andra och även för dom själva.....jag skulle tipppa på den senare


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-19-2002 00:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Vizay
hur fan kan man rätfärdiga rökning genom att hänvisa till tradition....det kallar jag att skapa sig ett dåligt svepskäl för att trösta sig själv pga. det egentligen inte finns något som hellst argument som håller för rökning....om rökning har blivit så mycket tradition att det är okej så är det något med sammhållet som inte står rätt till


quote:
Originally posted by Vizay
för att det är hälsofarligt och förr eller senare dödar personen i fråga.....många vill sluta men ha rinte viljestyrkan...då kan dom inte ta sig ur


jag menar tänk efter....troru att dom räker för att det verkligen är gott eller äör det ett svepskäl för att dölja deras beroende för oss andra och även för dom själva.....jag skulle tipppa på den senare


Okej Vizay, nu gör du mej förbannad!

Huruvida rökning är farligt eller inte är helt oväsentligt. Jag röker, jag tycker det är gott och det ger mej njutning. Visst är det en last som är mycket skadlig i längden, men det är en som jag själv väljer. Jag väljer att röka, mitt val. Punkt slut. Om nån skulle förbjuda det så skulle ändå bara ännu en produkt dyka upp på den svarta marknaden(i ofantligt större utsträckning än cigarettsmugglingen i dagsläget) och gynna den organiserade brottsligheten. Samma sak med alkohol, som på Al Capones tid.

Jag tycker att en regering ska behandla sina medborgare som vuxna individer och låta dem göra sina egna val. Självklart behövs en del förbud, men dessa ska minimeras så gott det går. Det är min ideologi.

EDIT: Stavning

Last edited by Virus on Dec-19-2002 at 04:35

Old Post Dec-19-2002 04:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Vizay du missar poängen, en beroende rökare kommer inte förbjuda rökning.

Kungen problemet med rökning är att även jag som icke rökare drabbas av ditt rökande vare sig jag vill eler inte

Old Post Dec-19-2002 05:28  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

Erbjudande: Jag har en flaska som innehåller en illaluktande och fränt smakande vätska som dessutom är milt beoendeframkallande. Med stor sannolikhet så kommer denna vätska orsaka er en för tidig död och dessutom ett antal hälsoproblem på vägen förutom dålig andedräkt och glåmigt ansikte. Delar av omgivningen kommer tycka ni är ganska häftiga som dricker detta och vissa kan tänka sig vara lite sociala och dricka samtidigt som er. Någon som vill ha? I sådant fall får ni pröjsa uppemot 40 spänn för 30 klunkar.


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-19-2002 11:42  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

så hurvida rökning är farligt eller ej spelar ingen roll...å likförbannat förbjuds mängder med varor just pga. det skälet, men vadå det spelar ju ingen roll....då kan vi ju lika gärna legalisera alla droger osv....för vi ska ju bli behandlade som vuxna så vi måste ju få välja


[edit] dessutom precis som AC säger så drabbas andra av ditt rökande också.....jag har inte lust att få försämrad hälsa bara för att någon har bestämt sig för att förstöra sin egen


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-19-2002 13:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by AC.

Kungen problemet med rökning är att även jag som icke rökare drabbas av ditt rökande vare sig jag vill eler inte


Den frustrationen kan jag till viss mån förstå. Men låt oss då samtidigt förbjuda bilar. Jag håller på att dö i förtid p.g.a. avgaser och jag har inte ens körkort. När vi ändå håller på så förbjuder vi alkohol för att de som nyttjar den drogen löper en stor risk att bli en samhällsfara. Vi förbjuder hårspray för att det skadar ozonskiktet och våra barnbarns framtid. Vi förbjuder alla sorters vapen...etc...etc.. Nu lajade jag en del, men jag hoppas poängen framgick.

Aendys erbjudande misstänker jag syftar på alkohol, men jag är inte säker. Vem över 15 bast dricker alkohol för att vara häftig? Om vad du nu dricker smakar fränt så kan jag med nöje ge dej några sköna drinktips, för det jag dricker är gott. Om det var alkohol du menade så glömde du att skriva att man faktiskt har roligt också. Mycket roligare än att pensionspara eller åka långfärdskridskor i min mening. Första, andra, tredje, Såld!

Nej, men ärligt. Vad man än använder för drog så måste man göra det med kontroll. Bara för att man gillar att använda det ena eller det andra, så betyder inte det att man förstör sin framtid även fast en hel del lyckas med det konststycket.

Old Post Dec-19-2002 13:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

quote:
Originally posted by King of Clubs
Aendys erbjudande misstänker jag syftar på alkohol, men jag är inte säker. Vem över 15 bast dricker alkohol för att vara häftig? Om vad du nu dricker smakar fränt så kan jag med nöje ge dej några sköna drinktips, för det jag dricker är gott. Om det var alkohol du menade så glömde du att skriva att man faktiskt har roligt också. Mycket roligare än att pensionspara eller åka långfärdskridskor i min mening. Första, andra, tredje, Såld!


Nej det var inte alkohol som jag hade i åtanke... Och har du någonsin åkt långfärdsskridskor?


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-19-2002 13:12  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Vizay
så hurvida rökning är farligt eller ej spelar ingen roll...


Nej precis, en individ ska själv kunna avgöra sitt öde.

quote:
Originally posted by Vizay

å likförbannat förbjuds mängder med varor just pga. det skälet, men vadå det spelar ju ingen roll....



Att rökning är lagligt är precis som AC. säger förankrat i historien. Alkohol skulle också förbjudas om det uppfunnits idag, men det går inte p.g.a. tradition och inte minst för att staten tjänar pengar på båda ovannämnda produkter.

quote:
Originally posted by Vizay

då kan vi ju lika gärna legalisera alla droger osv....för vi ska ju bli behandlade som vuxna så vi måste ju få välja



Bra ide!

quote:
Originally posted by Aendy

Nej det var inte alkohol som jag hade i åtanke... Och har du någonsin åkt långfärdsskridskor?


Okej då misstolkade jag dej helt, sorry. Jag har åkt långfärdskridskor en gång när jag var mindre. Det var helt okej, men det slår inte en schysst fylla

Old Post Dec-19-2002 13:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Förbjuda glowsticks?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSlipmatt Tune from 2000 Liveset in London [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBubble Fish - "Sushi Lovers" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:35.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!