Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Pink is stoer!
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by ScuL
bull
ga jij je drugs maar ergens anders promoten.
als 1 ding me stoort aan nederland dan is het wel het liberale drugsbeleid.

en waar stoor je je dan aan? je bent toch niet verplicht om er aan mee te doen? niemand die je vastbindt en jou een pil in je mik douwt hoor! Wees blij dat het zo open minded is, Nederland heeft procentueel gezien minder verslaafden dan menig ander land door de openheid, en de kennis die daardoor overgebracht kan worden op jongeren (want wat verboden is is interessant, mensen blijven wat dat betreft kinderen, hihi)

Old Post Dec-18-2002 18:19  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

alcohol ook niet trouwens.

wat jij zegt is waar, iris. het heeft ook helemaal geen zin om het te verbieden. mensen blijven toch lekker doen waar ze zelf zin in hebben en dat kan ik niet veranderen. maar dat kan me toch wel storen of niet dan?

dat zie je aan noorwegen ook trouwens. alcohol is daar grotendeels verboden (sterke drank sowieso) en er lopen de meeste zatte zwervers op straat van heel europa.

Old Post Dec-18-2002 18:22  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

ik wist dat in Scandinavie de alcohol heel duur is, mar wist niet meer zeker of het verboden was of niet, had dus het zinnetje (met daarin dat je daar dus onwijs veel alcoholverslaafden hebt) maar weer weggehaald uit vorige reply

Tuurlijk mag jij je ergens aan storen. Storen staat vrij (alleen is het niet goed voor je gezondheid, misschien zelfs nog wel slechter dan een pilletje op zijn tijd, hihi )
Ik vraag me alleen af waarom je je stoort. En waar je je precies aan stoort (zonder te flamen hoor, gewoon uit interesse )

Old Post Dec-18-2002 18:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

het is ook niet verboden in heel scandinavië.
in denemarken is het alleen heel erg duur.
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
echter hebben ze daar een speciale staatswinkel voor sterke drank.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.
verschilt dus per land nogal.

wat me er precies aan stoort is iets wat ik niet eenvoudig kan uitleggen. ik heb gewoon het idee dat het niet in een lichaam thuis hoort en kan er al helemaal niet bij dat mensen voor hun plezier drugs nemen. de meeste drugs hebben sowieso het effect de realiteit te verdraaien en dat heeft tot gevolg dat je hersens beïnvloed worden waardoor gedragsverandering optreed. ... ik was nog niet klaar maar heb nu even geen tijd om een langere reply te tikken

Old Post Dec-18-2002 19:58  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

quote:
het is ook niet verboden in heel scandinavië.
in denemarken is het alleen heel erg duur.
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
echter hebben ze daar een speciale staatswinkel voor sterke drank.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.
verschilt dus per land nogal.

wat me er precies aan stoort is iets wat ik niet eenvoudig kan uitleggen. ik heb gewoon het idee dat het niet in een lichaam thuis hoort en kan er al helemaal niet bij dat mensen voor hun plezier drugs nemen. de meeste drugs hebben sowieso het effect de realiteit te verdraaien en dat heeft tot gevolg dat je hersens beïnvloed worden waardoor gedragsverandering optreed. ... ik was nog niet klaar maar heb nu even geen tijd om een langere reply te tikken

Dat zei ik ook allemaal totdat ik het eens probeerde en erachter kwam hoe de wereld echt in elkaar steekt

Old Post Dec-18-2002 20:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

wat je nu zegt komt bij mij heel beangstigend over.

het lijkt net als zo'n virus uit een bioscoopfilm.. springt van mens tot mens en iedereen die er mee in aanraking komt past plosteling zijn principes aan en gaat het 'gehoorzamen' .. ? heil xtc! .... proest ik kom niet meer bij

Old Post Dec-18-2002 20:42  United Kingdom
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

eventjes terug naar de realiteit: er bestaat geen realiteit!
Iedereen heeft zijn eigen beleving en eigen werkelijkheid. Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen, vandaar ook dat er geen één werkelijkheid bestaat, maar zijn er meerdere werkelijkheden naast elkaar mogelijk.
Neem mensen in een ruzie: dr zijn altijd 2 waarheden. Niet zozeer omdat er eentje liegt, alswel omdat ieder zijn eigen beleving heeft.
Nou zorgen drugs ervoor dater deurtjes worden opengezet naar andere kamertjes (andere gevoelens, andere mogelijkheden van point of view)
Je kunt drugs ook gebruiken om van te leren. Want denk maar niet dat je verknipt of verslaafd bent na 1 keer. Let op, dit is geen overhaalverhaal, want ieder zijn mening, en die respecteer ik (andersom vind ik het fijn als mijn mening ook gerespecteerd wordt). Ik vind alleen dat zoiets als drugs heel gauw maar van 1 kant bekeken wordt. (heb je WEER die werkelijkheid, weer ieder zijn eigen waarheid: je hebt mensen VOOR en TEGEN drugs, maar er zijn er maar een paar die het hele plaatje bekijken...)

Old Post Dec-18-2002 22:22  Netherlands
Otte
Senior tranceaddict

Registered: Jul 2002

soms is negatieve aandacht ook best positief te noemen

pink is weer in het nieuws

beter dan helemaal niet in het nieuws te zijn.

otte

Old Post Dec-18-2002 22:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for Otte Click here to Send Otte a Private Message Add Otte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by Eye-Riz
eventjes terug naar de realiteit: er bestaat geen realiteit!
Iedereen heeft zijn eigen beleving en eigen werkelijkheid. Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen, vandaar ook dat er geen één werkelijkheid bestaat, maar zijn er meerdere werkelijkheden naast elkaar mogelijk.

deels mee eens echter is er maar 1 wetenschappelijke realiteit, de fysieke. dus niet uitgaande van de waarneming van maar één persoon.

quote:

Neem mensen in een ruzie: dr zijn altijd 2 waarheden. Niet zozeer omdat er eentje liegt, alswel omdat ieder zijn eigen beleving heeft.
Nou zorgen drugs ervoor dater deurtjes worden opengezet naar andere kamertjes (andere gevoelens, andere mogelijkheden van point of view)

hoeft ook niet altijd zo te zijn. mensen die ruziën hebben beiden twee verschillende meningen en de daarbijbehorende argumenten. wil niet zeggen dat er ook twee werkelijkheden zijn daardoor. er kan er maar één waarheid zijn, en één of geen van beiden gelijk hebben.

quote:

Je kunt drugs ook gebruiken om van te leren. Want denk maar niet dat je verknipt of verslaafd bent na 1 keer. Let op, dit is geen overhaalverhaal, want ieder zijn mening, en die respecteer ik (andersom vind ik het fijn als mijn mening ook gerespecteerd wordt). Ik vind alleen dat zoiets als drugs heel gauw maar van 1 kant bekeken wordt. (heb je WEER die werkelijkheid, weer ieder zijn eigen waarheid: je hebt mensen VOOR en TEGEN drugs, maar er zijn er maar een paar die het hele plaatje bekijken...)

ik denk ook helemaal niet dat verslaving direct toeslaat na 1 keer maar de drempel om het te herhalen wordt lager, dat resulteert er indirect in dat de verslavingskans toeneemt.

overigens die 'realiteit' die ontstaat door het nemen van een pilletje is een waarneming die helemaal nooit had bestaan als dat kolereding nooit uitgevonden was. wetenschappelijk gezien is het 'niet-echt' ook al kan de beleving echt lijken in 'jouw realiteit'. ik zie er de noodzaak dan ook niet van in, je houdt alleen jezelf maar voor het lapje met iets dat niet in je lichaam thuis hoort. (wederom idem voor alcohol, de werking verschilt niet veel).

Old Post Dec-18-2002 22:54  United Kingdom
Akira
MASTER

Registered: Nov 2000

PINK IS KUTTTTTT

Old Post Dec-18-2002 22:59  Hong Kong
Click Here to See the Profile for Akira Click here to Send Akira a Private Message Visit Akira's homepage! Add Akira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

quote:
deels mee eens echter is er maar 1 wetenschappelijke realiteit, de fysieke. dus niet uitgaande van de waarneming van maar één persoon.

Dat denk jij. Meerdere dimensies zouden dus volgens jou ook niet kunnen. Dat is dus maar wat je gelooft...

quote:
er kan er maar één waarheid zijn, en één of geen van beiden gelijk hebben.

Ik wil niet lullig klinken, maar daar kom je dan nog wel achter. Ik denk dat dat met ervaring te maken heeft. Ik kan hier nl wel voorbeelden gaan zitten noemen, maar ik voel me niet geroepen om dat soort dingen publiekelijk op internet te zetten. En dit heeft NIETS met drugs te maken, maar meer met een soort overview, die je vaak dus niet hebt als je het maar van 1 kant kunt bekijken (in dit geval doe jij dat, door andere mogelijkheden buiten te sluiten, en uit te gaan van wat voor jou waar is, dat dat ook voor anderen moet gelden)

Er ontstaat geen andere realiteit door het nemen van een pilletje.
Je wordt alleen een stuk opener voor andere dingen. Mooi licht zal bv eerder op je gemoedstoestand inwerken dan normaal, je wordt je meer bewust van je onderbewustzijn. Dingen die je je niet voor kunt stellen als je 't nog nooit gedaan hebt, of er niet open voor staat.
Verder kan ik je één ding meegeven: ik ga net zo hard zonder als met. Dus daar ligt het niet aan. Je kunt in dezelfde toestand komen ZONDER als MET. Alleen is het MET een stuk eenvoudiger om die toestand te bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat het minder echt is. Het wordt alleen opgewekt, da;s alles.

Old Post Dec-18-2002 23:11  Netherlands
basd
progression

Registered: Jul 2002

quote:
Sorry maar da's m.i. echt onzin. Iedereen ziet 'de wereld' op zijn eigen manier.. wie ben jij dan om te zeggen dat er maar 1 waarheid bestaat?

quote:
hoeft ook niet altijd zo te zijn. mensen die ruziën hebben beiden twee verschillende meningen en de daarbijbehorende argumenten. wil niet zeggen dat er ook twee werkelijkheden zijn daardoor. er kan er maar één waarheid zijn, en één of geen van beiden gelijk hebben.
Het gebeurt vaak genoeg dat ze allebei gelijk hebben, ieder in hun eigen manier.

Wat ik wil zeggen is dat 1 persoon echt niet kan uitmaken wat 'de realiteit' is, dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Laat dan ook niemand zo bijdehand zijn dattie wel even uitmaakt wat wel en wat niet de realiteit is...

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Dec-19-2002 02:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Pink is stoer!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksample from goodfellas [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackWay Out West - "The Fall" (Bedrock Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:53.

Forum Rules: