Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Pages (42): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Vizay
800 på bredden är ju vanligaste att jobba med dbl...brukar alltid göra mina sidor i grundformatet 800x600 ,höjden kan dock variera beroende på hur sidan är uppbyggd...en nyhetssida t.ex. så blire högre så man får scrolla ner, som t.ex. www.fragzone.se ...dynamisk design...kan man få sitta länge å fippla med om man ska göra allt i tables, men när man lyckas blire bra som fan

ehm... nja.... liiiite fel där faktiskt... man skall helst jobba i 750*550.. det finns ju faktiskt saker som tar upp plats på sidorna/upp och ner... typ scroller.. så har du 800px på bredden så måste måste man ju scrolla lite åt sidan för att se hela skiten om man har en "hög" design.. så det så

Old Post Dec-27-2002 02:09  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

jag brukar lägga mig på 500-600 i bredd...sen går sidan neråt...det är juh som sagt vanligast....viktigast är juh att man inte behöver scrolla åt flera håll hehe...då får man "0" perspektiv på sidan.

Apropå mitt websidegrejs i skolan, låt oss säga att min deadline va typ dan därpå och jag fick koda i notepad
Fick MvG så det var inga problem. Nivån på arbeterna va typ i Paintbrush, ville bara ha mitt betyg på papper sen skeeeet ja i resten.

Gillar dinna grejer starkt dBl, din mix.txt e precis vad jag pratade om att blanda 1000 bilder till en cool röra

Vad använder ni för program? Jag känner att jag borde utveckla mig lite utanför PS....3d studio max, är det ett bra prog att komplitera med eller?

Old Post Dec-27-2002 02:11 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

hmm jo det stämmer dbl...bra att du e lite smart iaf

men när jag checkar mina designer brukar dom funka i 800 utan problem osv så jag har väl lyckats utan att veta

men höjden spelar som sagt oftast inte så stor roll...men det beror ju också på vad för typ av sida man har....e det en sluten sida som inte ska scrollas ner e det ju irriterande om man måste scrolla lite för å se hela osv

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-27-2002 02:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by mindshooter
jag brukar lägga mig på 500-600 i bredd...sen går sidan neråt...det är juh som sagt vanligast....viktigast är juh att man inte behöver scrolla åt flera håll hehe...då får man "0" perspektiv på sidan.

Apropå mitt websidegrejs i skolan, låt oss säga att min deadline va typ dan därpå och jag fick koda i notepad
Fick MvG så det var inga problem. Nivån på arbeterna va typ i Paintbrush, ville bara ha mitt betyg på papper sen skeeeet ja i resten.

Gillar dinna grejer starkt dBl, din mix.txt e precis vad jag pratade om att blanda 1000 bilder till en cool röra

Vad använder ni för program? Jag känner att jag borde utveckla mig lite utanför PS....3d studio max, är det ett bra prog att komplitera med eller?

dan därpå???
skum lärare.. eller var dett her mindshooter som var lite lat och började dan innan??

man tackar... jo, jag tänkte på det du sa.. var därför jag la med den.. den e inte klar ännu, men ändå...
vad använder ni.. vad e det för fråga.. finns det nått annat program än photoshop???
jag har 3d studio max5.. måste dock hitta en crack till det snart.. e dock inte speciellt intresserad av 3d... visserligen var 3D CAD jäkligt skojigt när jag höll på med det.. designade lite egna möbler och skit med det... fast det var ett bra tag sen..

Old Post Dec-27-2002 02:15  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Man kna juh köra på en design där man har en iframe i mitten som man scrollar i, och sedan så är sidan omgiven av kanter liksom....som min lera-sida fast med scroll i mitten liksom...då måste man juh tänka på storlekarna

www.2advanced.com jag har fan aldrig lyckats hitta en snyggare sida....faaan va grymma dom e på att blanda flash med kodning och bara låta tittaren se hur sidan byggs upp framför ögonen..kolla deras portfolio..helt underbar

Old Post Dec-27-2002 02:15 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

mind om du ska börja komplettera till PS med 3d-program kan 3dsm va ganska bra men om man ska va lite hardcore så skulle jag nog föreslå Lightwave före 3dsm....

jag började å jobba i 3dsm för typ ett år sen.....satt å självlärde mig med tutorials osv...va ett rent helvette men med envishet å hjälp av www.3dcafe.com klarade jag mig till slut

varför jag tycker du ska välja lightwave e för att det är mer hardcore, går att göra mer osv å dessutom har dom asmycke bra tutorials å helpers på sin hemsida

säg till om du vill ha något av programmen, vet att jag har dom båda nånstans

[edit]

2advanced-gänget e ju för fan överskillade....nåt så sjukt hur dom lyckas

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-27-2002 02:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by dbl
dan därpå???
skum lärare.. eller var dett her mindshooter som var lite lat och började dan innan??

man tackar... jo, jag tänkte på det du sa.. var därför jag la med den.. den e inte klar ännu, men ändå...
vad använder ni.. vad e det för fråga.. finns det nått annat program än photoshop???
jag har 3d studio max5.. måste dock hitta en crack till det snart.. e dock inte speciellt intresserad av 3d... visserligen var 3D CAD jäkligt skojigt när jag höll på med det.. designade lite egna möbler och skit med det... fast det var ett bra tag sen..

Jag var lat såklart...ingen designer är väl _inte_ lat?

Jo klart att det är photoshop som gäller, men jag vet inte om det var nån som fick chansen att se Lynx grejer som han hade här förut...gjorde sigs åt alla...SÅÅÅÅÅÅ jävla snygga varom. Amerikansk snubbe tor jag. Han använde typ 5 program eller nåt. Ibland kanske man vill slänga in ett landskap i sin röra med Bryce eller värsta 3dobjekten...då är det väl typ 3d studio max som gäller?

Old Post Dec-27-2002 02:17 
Vizay
immiNspired

mind beror på....om du ska göra landskap snabbt kan du ju använda bryce fast personligen gillar jag inte det programmet.....klassar det som fusk gör jag

dom stora 3dprogrammen som finns är 3dsm, maya å lightwave

maya finns i nån gratis educational version, 3dsm å lightwave får du köpa eller införskaffa på annat vis

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-27-2002 02:22  Sweden
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by mindshooter
Jag var lat såklart...ingen designer är väl _inte_ lat?

Jo klart att det är photoshop som gäller, men jag vet inte om det var nån som fick chansen att se Lynx grejer som han hade här förut...gjorde sigs åt alla...SÅÅÅÅÅÅ jävla snygga varom. Amerikansk snubbe tor jag. Han använde typ 5 program eller nåt. Ibland kanske man vill slänga in ett landskap i sin röra med Bryce eller värsta 3dobjekten...då är det väl typ 3d studio max som gäller?

kanske det.. e själv jävulskt lat ibland... eller hmm.. oftast

vill man slänga in ett landskap så sticker man ut och tar ett kort och så använder man det
fast då måste man visserligen ha en digital kamera som jag har

en annan sida som e grym e http://www.derbauer.de/
dem har gjort en hel del snygga sidor

Old Post Dec-27-2002 02:24  Sweden
Vizay
immiNspired

http://www.shadowness.com/ e lite galna också....dom vet hur man gör en bra blandning av 2d å 3d

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-27-2002 02:25  Sweden
dbl
Whitesun

jo.. det e en helt ok sida

Old Post Dec-27-2002 02:27  Sweden
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Vizay
http://www.shadowness.com/ e lite galna också....dom vet hur man gör en bra blandning av 2d å 3d

Ta dom hära istapparna t.ex längst upp till vänster på deras sida...finns det ett bra sätt att göra sådana? Har sett många som kör på sånt i sin design.

Känner på mig att denna tråd kommer bli låååång

Old Post Dec-27-2002 02:34 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Post New Thread    Post A Reply

Pages (42): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[ø]î-ð-£-ñ-t-ï-f-Â¥[ø] P@rt Ii [2003] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackArmani & Ghost - "Airport" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:34.

Forum Rules: