Originally posted by raoel
Ik weet hoe dat is en ben later bereid om meer belasting te betalen dan een fabrieksarbeider zodat ook zij, en vooral hun kinderen een goed leven hebben.
Dat kan ik begrijpen, daar ben ik het ook wel mee eens. De rijkeren betalen nu al meer belasting, en dat is deels ook wel oke, maar ze moeten niet extra gepakt worden.
Zelfde is ook dat mensen die een uitkering hebben vaak dubbel gepakt worden. Neem als voorbeeld een vrouw die haar man verloren is, hiervoor krijgt ze een uitkering (ANW), maar ze zal ook moeten werken om zichzelf + 2 kinderen te onderhouden. Krijg je dan een keer een kerstbonus die je HEEL goed kan gebruiken, dan gaat de ANW uitkering meteen weer omlaag, en wordt je dus weer gepakt!! Dat is toch GENAAI!!! Dat soort dingen zijn gewoon echt kut.
quote:
Originally posted by raoel
Er zijn ook mensen die zeggen: Van de SP moet je 72% belasting betalen als je veel verdient. Dit is verkeerd want de SP wil dat pas als men een belachelijk hoog loon 'verdient' en daar ben ik het helemaal mee eens.
Eens. De zelfverrijking is zo'n bullshit daar moet echt mee gestopt worden. Zoals de topmanagers die met hun opties en aandelen echt miljoenen verdienen (netzoals de topvoetballers), dat is toch van den zotte??? Altijd maar meer meer meer. De lonen moeten voor hun in verhouding blijven met de rest, en niet extra stijgen enzo.
Jan-08-2003 11:33
T.H.C.
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2002
ik ben nog steeds "zwevend"
Weet al wel wat ik niet ga stemmen, vvd niet...zalm is echt zo'n Harrie, in het debat vond ik hem ook vrij zwakjes.
pvda ook niet meer, eerder wel regelmatig voor gestemd maar is nu ook niet veel meer....
Ik weet het nog niet, ga nog wel een paar van die testjes doen op internet.
Jan-08-2003 13:37
kolkiewolkie
muziekjunk
Registered: Sep 2001
ik ga denk es maar een rondje verkiezingen overslaan...kan me met geen 1 partij goed matchen momenteel, want ik vind dat vvd en cda (mn keus de vorige keer) afgelopen maanden (sinds vorige verkiezingen) het debacle lpf mooi gebruikt hebben om te verbloemen dat ze eigenlijk geen ene fl*kker hebben uitgevoerd/veranderd
me overtuigen dat ik toch moet stemmen mag. oja, ik WEIGER op pvda en sp te stemmen. doek gewoon niet.
Jan-08-2003 14:26
Miss Proximus
titelloos
Registered: Mar 2001
SP, ben op school dus kan niet uitgebreid gaan typen..
Ik ben eigenlijk helemaal groen links, maar omdat ik weet dat GL toch niet in de kamer komt, stem ik op de SP, omdat die als een hele goeie tweede uit de bus komt bij mijn stemwijzer.
Als ik op SP stem is er een groetere kans dat mijn ideeën vertegenwoordigd gaan worden in de 2e kamer, omdat ik het gevoel heb dat de SP veel stemmen gaat krijgen deze keer.
Een punt is wel dat meneer Marijnissen tegen euthanasie is, en dat vind ik toch wel een BEHOORLIJK minpunt. Maar ja, dit zie ik maar over het hoofd omdat ik de andere punten van het partijprogramma wel degelijk steun.
Dus...
Als die SP lui niet in de regering willen heb ik er trouwens nog geen hol aan... *begint te twijfelen*
Oh ik weet het ook allemaal niet
Zal er nog eens dieper over nadenken hehe
ps. Wouter..ik word helemaal zenuwachtig van je..ga gewoon zelfs hier nadenken over m'n taalgebruik rofl
Jan-08-2003 14:35
@ddicted
Supreme tranceaddict
Registered: Sep 2001
Er is geen 1 partij waar ik me echt "thuis" voel. Mijn vorige keus de VVD nog het meeste, maar hun schoothondjes gedrag tov Amerika zint me niet, voldoende reden om niet op hun te stemmen. Misschien kunnen de huidige regeringspartijen wel niet anders als gewoon achter amerika aan hobbelen, kijkend naar de economische consequenties. En misschien probeert GroenLinks en vooral de SP juist daarom hier wel erg mee te scoren, maar ja het fijne weet toch niemand er van.
Ik heb overigens op D66 geklikt, twijfel nog of blanco of D66.
Jan-08-2003 14:44
Blik
The Almighty Blik
Registered: Jan 2001
Ik ben nog zwevend, ik heb nog geen idee waar ik op ga stemmen, het staat al wel vast dat ik rechts ga stemmen (of midden natuurlijk)
Ik heb ondertussen ook al 3 keer de stemwijzer uitgeprobeerd en daar is al 3 keer een andere partij uitgekomen . LPF, Leefbaar Nederland en CDA... maar ik stem zoiezo niet op LPF en LN omdat dat gewoon 2 kneuzenpartijen zijn en ik ben ook niet echt een fan van het CDA
Registered: Apr 2002
Ja, ik krijg bij die stemwijzers ook voortdurend LPF/LN, maar dat gaat het toch echt niet worden. Extreem stelletje prutsers zijn het!
Denk toch de VVD, veel van de dingen die ik belangrijk vind (bv opstelling van NL in europa, asielzoekers) komen met deze partij overeen.
Jan-08-2003 15:44
raoel
just addicted
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by Miss Proximus
SP, ben op school dus kan niet uitgebreid gaan typen..
Ik ben eigenlijk helemaal groen links, maar omdat ik weet dat GL toch niet in de kamer komt, stem ik op de SP, omdat die als een hele goeie tweede uit de bus komt bij mijn stemwijzer.
Als ik op SP stem is er een groetere kans dat mijn ideeën vertegenwoordigd gaan worden in de 2e kamer, omdat ik het gevoel heb dat de SP veel stemmen gaat krijgen deze keer.
Ik neem aan dat je hier de woorden 'kamer' en 'regering' door elkaar haalt.
Groen links komt weldegelijk in de kamer. Maar ze zullen niet in de regering komen.