Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance4ever or not ?
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kamelen
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002
det jag säger har ni alla redan sagt en liten del av men som sagt alla som lyssnat "intresserat" sig för trance har nog lyssnat på eurodance innan...och man behöver inte gå så lång tebax som 4-5 år bara för se skillnader i trance...98/99 tycker jag är bästa tranceåren...2000 hade oxo vissa bra saker...2001 tycker jag va hitils det sämsta typ....2002 blev mycket bra ....men man behöver bara sätta på ett set från 99 och ett av dagens så hör man klara skillnader...själv försöker jag lyssna på den "gamla" trancen..men måste ju ge den "nya" en chans oxo...visst finns det mycket bra nytt..men endå det gamla som är passionen...

Bästa låt genom tiderna age of love ....tror inte nån kommer lyckas göra nått som är bättre än den...

Old Post Jan-12-2003 14:40 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2001
Re: trance4ever or not ?

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Och jag är ju kvar inom samma changer än
[/COLOR]

Genre

och nej, det tror jag inte.. man(ni) kommer förmodligen byta till lugnare musik iaf.. lägre bpm och softare toner..

Old Post Jan-13-2003 21:32  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Re: Re: trance4ever or not ?

quote:
Originally posted by fruktsoppa
Genre

och nej, det tror jag inte.. man(ni) kommer förmodligen byta till lugnare musik iaf.. lägre bpm och softare toner..

Ey, Fruktsoppa... saknad!!!

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-14-2003 05:34  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict

Re: Re: Re: trance4ever or not ?

quote:
Originally posted by Aendy
Ey, Fruktsoppa... saknad!!!

wish I could say the same! hehe

hur går det era över-120-bpm-dansande-popsnören?

Old Post Jan-14-2003 17:57  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Talking

quote:
Originally posted by Nyx
2 Unlimited
Basic Element
Candy Girls
Cappella
Ice MC
Interactive
Melodie MC
N Trance
Pandora
Poco Loco
Prodigy
Scooter
Solid Base

hehe cool lista.. nostalgi!! Ja lyssna me på Scooter (såklart) Melodie MC 92-93 å han var ju från s-vall me (granne) , Basic Element lite mmm... Capella...jaaaa Ice Mc mmm oj oj va bra det var å Prodigy... japp... Kan ju lägga till Captain Hollywood Project (More and More å Impossible weeee , riktigt bra!) samt Maxx.. riktiga godingar.. & Pharao minns ja!!!
24-7 all sån dansmusik.. hohoho Faithless.....Kosmonova, Andreas Dorau minns ja hohoho U96, LA Style, Dj PC, Snap (Rythm is a dancer e fortfarande så jäkla bra) Westbam, GTD, Music Instructor, Deff Boys....aaa listan kan göras lång

Poco Loco, Candy Girls & Interactive har ja inte ens hört talats om... hoho, missa ja nåt elle?

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jan-14-2003 18:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Still an trancEaddict ?

Old Post Feb-04-2003 22:03  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Question Hallå!?!?

ja tänkte nån??? eller Nyx (som ju gilla solid base S.B) vet om låten som heter Sunny Holiday me S.B...för ja ladda hem den nu (efter att ha gått igenom alla mina 200 tapes hemma... å skrev upp låtar som var bra... å slängde allt sen.. för man lyssnar ju inte på tapes iaf.. så laddade ja hem den.. å den var ju urusel.. fel version ju..alldeles för långsam.

ja skulle ha.... den snabba versionen.. som e mer drag i.. men ja tänkte nyx kanske hade den?

just nu lyssnar ja på cappella... - turn it up & down... Nostalgiiii
innan de vare Basic Element - This must be a dream

vet inte vare e för kör ja kommit in i nu

(kör uttalas som verbet å inte...som substantivet )

Tom Cloud - Told You So

Old Post Aug-11-2003 19:49  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Mycket eurotechno/eurohouse blev det under senare halvan av 90-talet. Sash! var väldigt stor hemma hos mig.
Nu är jag tranceaddict och kommer förbi för en låååååång tid framöver...

Old Post Aug-11-2003 21:53  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Till att börja med skulle jag vilja berömma Steve för hans val av diskussion. En mycket kreativ och givande idé.

För min egen del började det hela med E-Type, 2 Unlimited, Scooter och annat som man idag anser vara inget annat än rent skräp (kan ju förstås bero på att ens smak och sinne har mognat).
Man kan ju lätt dra slutsattsen att ens musik smak mognar i takt med en själv. Därför tror jag att folk som en gång lyssnat på en viss sorts musik alltid kommer göra det. I alla fall något som är nära relaterat. Man kommer att utvecklas i takt med musiken för att ibland dra sig tillbaka och drömma sig bort med en gammal Magic 3 skiva.

Personligen lyssnar jag uteslutet på Melodic/Uplifting Trance för att ibland varva detta med Hip Hop och gammla godningar (ombyte förnöjer och lär en uppskatta det man håller av kärast, trancen).

Ta hand om er

/Alex

Old Post Aug-11-2003 22:15  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

kom o tänka på en sak... undra hur trancen kommer att låta om säg 10 år...

för om man tänker tillbaka 10år så låter den ju ganska så annorlunda mot va den gör idag

Old Post Aug-11-2003 22:16  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

dbl-->Kom och tänka på en annan grej vad gäller utveckling gällande just elektronisk musik. Lyssnade på lite "musik" som allas våran Tiesto gjorde för ett par år sedan under psedonymen "Da Joker" (var det på tranceland.org jag hörde detta?). Jag kan sammanfatta den upplevelsen som ett helvete, rent ut sagt. Det var alltså skit. Se hur hans smak har utvecklats genom åren. Enbart till det bättre vill säga.

Utgår man just från Tiesto´s makeover gällande musik smak ser det onekligen ganska ljust ut.

Eller?

/Alex

Old Post Aug-11-2003 22:24  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

quote:
Originally posted by hustler
dbl-->Kom och tänka på en annan grej vad gäller utveckling gällande just elektronisk musik. Lyssnade på lite "musik" som allas våran Tiesto gjorde för ett par år sedan under psedonymen "Da Joker" (var det på tranceland.org jag hörde detta?). Jag kan sammanfatta den upplevelsen som ett helvete, rent ut sagt. Det var alltså skit. Se hur hans smak har utvecklats genom åren. Enbart till det bättre vill säga.

Utgår man just från Tiesto´s makeover gällande musik smak ser det onekligen ganska ljust ut.

Eller?

/Alex

Da Joker - Willow Fy Fan säger jag

Old Post Aug-11-2003 23:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance4ever or not ?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackLank - Live @ Justmusic FM [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Hitch Hiker vs Abel & Kain - "Twilight Zone" (Mellow Dee remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:34.

Forum Rules: