Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > TranceAddict Interview: Eye-Riz
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
quote:
Originally posted by Eye-Riz
that's not exactly true... How I know? I got a pm from Canada

What was in it?

Old Post Jan-20-2003 23:23 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benfica88
MC-909 Retard

Registered: Apr 2002

Nice Interview, I definitly agree abou the famous dj thing

CTrance Alliance ©

Old Post Jan-21-2003 00:41  Portugal
Click Here to See the Profile for benfica88 Click here to Send benfica88 a Private Message Visit benfica88's homepage! Add benfica88 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Asperge
House DJ

Registered: Mar 2002

yeah nice interview! great work!

maybe we should post a link in the music discussion?

Old Post Jan-21-2003 08:18 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by kreischer2000
yeah nice interview! great work!

maybe we should post a link in the music discussion?

Did it, but not a lot of people reading it.
And i asked for the mods there to make it sticky but they dont read it or they dont want to make it sticky

Old Post Jan-21-2003 09:01 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Asperge
House DJ

too bad! cause I think a lot of people will like this idea! and maybe other countries can do the same!

Old Post Jan-23-2003 17:49 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
franzelare
Flock you!!

Hier even een verslagje van wat ik van de nieuwste cd van iris vind

Artist: Eye-Riz
Name: ChocoSunday
Release Date: ??
Length: 74.09
Style: goed!
Publisher: In Eigenbeheer
website: http://www.nexusparties.nl

Deze DJ zal voor sommige een bekende naam zijn voor ander een totaal onbekende dus eerst even een korte introductie.
Deze vrouwelijke DJ draait sinds 1998 en is tegenwoordig Resident bij Nexus, een kleine organisatie die sinds 4 jaar feesten in utrecht en omgeving geeft.
Op de feesten woord hoofdzakelijk trance en techno gedraaid, Nexus heeft zelf 3 residents die elk feest aan worden gevuld met 1 of meerdere getalenteerde beginnende dj's.
Nexus brengt in eigen beheer mix cd's uit van hun residents naast Eye-Riz zijn dat de heren UP en Bemmel.
Dit is inmiddels de 6de cd van Eye-Riz en er volgen er hopelijk nog meer in de toekomst!

De cd's van Nexus zijn bedoeld om het warme gevoel van de Nexus feesten mee naar huis te kunnen nemen en thuis nog eens te kunnen genieten van het feest.
De naam ChocoSunday komt eigenlijk van de dag waarop de cd gemaakt is en breng het gevoel van dat moment over! een druilerige dag waarop je zin heb in een kop hete chocolademelk en lekker onder een deken voor de openhaart wil gaan zitten.

Voor mij staan er veel onbekende nummers op de cd, maar dat maakt het luisten alleen maar spannender omdat je niet weet wat het gaat worden. Maar ook omdat ik helemaal geen namen van nummers kan onthouden.
De cd begint vrij rustig met een paar hele warme dieppe nummers met daarin een paar hele herkenbare melodieen en vocals die je echt bij blijven zodat je ze direct weer herkend de volgende keer dat je ze hoort, je denkt dan "he die ken ik van de cd van eye-riz"
Dit word gevolgd door een paar nummers die je weer even helemaal wakker schudden en je aandachtig naar de cd te luisteren zetten. Het zijn iets meer up tempo vrolijkere nummers.
Het tempo gaat daarna nog weer een tandje omhoog en er komt zowaar een voor mij hele bekende tune voorbij (Honey - Moby).
na ongeveer 2/3 van de cd neemt het tempo weer wat af en zak je weer rustig terug in de bank om af te wachten wat er verder nog komen zal.
De muziek stroomd als een warme vloed van klanken langs je heen en je hebt amper door dat de tijd voorbij vliegt. af en toe word je weer even wakker geschud door de gluiden die je tegemoetkomen maar de cd gaat verder met rustige warme melodieen.
aan het einde gaat het tempo nog even iets omhoog om je af te laten vragen wat er op de volgende cd te hooren zal zijn!

Zelf vind ik de cd heerlijk om in de auto op te hebben wanneer ik terug kom van een feest! ff relaxen rustige makkelijk luisterbare muziek! Hij zit dus ook al een tijdje als 1 van de vaste cd's bij mij in de wisselaar.

De cd's van de residents zijn tegen een onkostenvergoeding bij de ingang tijdens de Nexus feesten te krijgen.

Tracklisting:

quote:
1. the Fallen - Correlian
2. Barbarella - Sven Väth mix
3. Czech Theme - Cruzeman
4. Assymetric - The Ambush vs. Phools
5. Fusion - Slacker
6. Grace - Luminance
7. Infectious - LSG
8. Honey - Moby
9. Sunshine - Thomaz vs. Filterheadz
10. Siren - Mr C& Tom Parris
11. Emmanuel Top
12. The Energy - Salt Tank
13. Go ahead London - Tesox
14. Sunhump - Viridian
15. Endless - DJ Robyn

Ga eens dood!

Old Post Jan-25-2003 17:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for franzelare Click here to Send franzelare a Private Message Visit franzelare's homepage! Add franzelare to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
T.H.C.
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

Beter.... kan ik eindelijk weer eens ee legaal cdtje kopen, nu weet ik tenminste zeker dat het geld naar de artiest gaat

Old Post Jan-25-2003 18:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for T.H.C. Click here to Send T.H.C. a Private Message Add T.H.C. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

Registered: May 2001

mis THC... ik verdien er nada aan...
De 10 à 50 ct winst gaan naar Nexus. De cd's zijn vrij duur in produktie: het zijn audio-cd's, geen pc-cd's. Verder is het drukwerk voor label en hoesje er nog. En dan heb je het nog niet over cd's waar een fout op zit.

Frans heeft echter een speciale uitgave
Van mij mag je kopiëren wat je wil. Muziek is tenslotte voor iedereen. (hoewel muziek terug geen slecht plan is, mijn pc kan nl. niet branden, en is ook niet aangesloten op m'n stereo, dus kan altijd wel nieuwe cd'tjes gebruiken )

Old Post Jan-26-2003 18:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Ik ben um nu ook aan het luisteren.
Ik koop hem wel op de volgende Nexus voor in mijn discman

Go Iris, Go Iris!

Old Post Jan-28-2003 15:35 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

kan uit eigen ervaring zeggen dat die cd echt is

kheb um al een tijdje en hij blijft boeien! doet het GEWELDIG in de auto, en heerlijk om in te spacen voor een feest

Hard = goed

Old Post Jan-28-2003 18:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

Registered: May 2001

ik snap jullie niet... jullie rippen alles wat los en vast zit, en alles wat wegrent ook nog eens. En nu gaan jullie opeens principieel BETALEN?!?!?

Op zich zou ik er zelfs meer aan hebben als het doorgekopieerd werd. Betere reclame is er bijna niet. Aan de andere kant vind ik het wel heel leuk hoor, ik beschouw het wel als compliment! bedankt

Ik heb eieregooie al beloofd long long time ago (mijn postbode beweeegt zich voort met een slak) om een paar mixen op te sturen.
Ik heb er nu vier voor je, ik moet alleen eerst cd's kopen.
En ik heb geen geld, aangezien ik mijn boekje te buiten ben gegaan aan platen. Sorry

Old Post Jan-30-2003 23:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
T.H.C.
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

Omdat ik dan later aan mijn kleinkineren kan vertelen dat ik nog 1 van de eerste orginele en uiterst zeldzaame nexus cd's heb.

Old Post Jan-31-2003 06:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for T.H.C. Click here to Send T.H.C. a Private Message Add T.H.C. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > TranceAddict Interview: Eye-Riz
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp ID [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRapid Eye - Circa Forever (Rapid Eye Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:09.

Forum Rules: