Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Va ska man göra med personer
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Goldiluxe
Senior tranceaddict



Registered: Jan 2003
Location: Amsterdam
Evil1

150 pedofiler avslojade.


tank pa morker antalet da.

FY FAN!

javla anus!

jag e radd, vart ar vi pa vag nanstans.

Old Post Feb-09-2003 06:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Goldiluxe Click here to Send Goldiluxe a Private Message Add Goldiluxe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS



Registered: Jul 2002
Location: The Sky

jag skulle kunna skjuta alla dom där 150 pedofilerna men jag vet att det är fel, för så gör inte en människa, men pedofiler är inte människor !!!

Old Post Feb-09-2003 10:32  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

finns bara att sätt att handskas med pedofiler och våldtäcktsmän:

NACKSKOTT


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Feb-09-2003 11:59  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by RebeL9
finns bara att sätt att handskas med pedofiler och våldtäcktsmän:

NACKSKOTT


håller med fullständigt....

dom jävla äcklena förstör en människas liv när dom e bara några år gamla, det kommer finnas där för alltid...å allt dom får är på sin höjd några år..

nae det borde va livstid på våldtäckt, pedofileri osv...


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Feb-09-2003 14:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

hämnd löser inga problem, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra

ni som talar om nackskott sammanfattas bra med denna smileyn:

edit: antar dock att ni inte är fullt seriösa livstid är ett bra straff till många brott... dock så anser jag inte att man bör få det för att strypa en katt


___________________
man with no sig

Old Post Feb-09-2003 15:59 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

förklaring till varför man inte bör ha höga straff på allting:


låt säga att det var livstids fängelse som straff ifall man ströp en katt

om då en person stryper en katt, och vet att han kommer bli upptäckt... vad hindrar honom för att döra 145 människor också, han får ju ändå inte ett längre straff

det finns alltid ett värre brott, och oftast ska det därför även finnas ett värre straff (nånstans får man såklart dock dra gränsen), det måste "ta emot" att göra brottet värre... det ska inte vara så att en rånare "lika gärna" kan skjuta ner all personal, iom att straffet är lika högt även om han inte gör det

även om man rent mänskligt gärna vill se brottslingar i fängelse, så måste man se på det i ett lite längre perspektiv... att bara slänga folk i fängelse på livstid kors o tvärs löser inga problem


och dödsstraff har vi diskuterat tidigare, jag är helt emot


___________________
man with no sig

Old Post Feb-09-2003 16:07 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Det ända hämnd ger är den personliga tillfredställelsen

Har in tänk på hur på många sätt dålig den svenska lagen är ang branporr? Det skulle i princip räcka med att jag skicka (via epost) ett par bilder med en minderårig till någon av er och anmäla den personen.

En annan sak jag undrar över hur skulle det vara om jag satt på frivilitg tagna bilder på minderårga (då syftar jag främst på de som ligger i en ålder runt 14-17) och jag själv är i samma ålder, 15-18.
Detta skulle inte kunna anses än någon annat än normalt. Vilka killar/tjejer har inte någon gång surfat porr, eller bara på ett eller annat sätt kommit ivägen för det på internet?

Old Post Feb-09-2003 16:09  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

ironiskt nog tror jag inte någon av er som disktuerar här skulle ens ha något annat än hämnd om någon i er familjekrets blev utsatt för en våldtäckt eller en pedofil.

ett exempel är en kille i min klass som har 2 döttrar. han är strängt emot dödsstraff och liknande saker och verkar mycket förnuftig. frågade honom vad han skulle göra om någon förgrep sig på hans döttrar. han tvekade inte "jag skulle vänta tills de släpptes lös ur finkan och jag skulle döda dem". alltså jag förstår honom delvis.
när vi talar om att utsätta ett litet försvarslöst barn för något sådant så har det gått över gränsen för det humana. Begrepp som ag och rätt har vid det laget för länge sedan suddats ut. Finns ingen nåd för en sådan person. Alla argument om att psykiatrisk vård är bästa metoden är skitsnack. Det lades ju fram en undersökning nyligen som visade att över 90% av alla dömda pedofiler som släppts efter psykvård hade fått återfall.
Så det snacket håller inte längre.

Jag tycker att man i grund och botten skriver om lagen när det gäller sexuella övergrepp. Som det är nu så går man fortfarande efter på tok för gamla lagar där våldtäckt och rån ger ungefär samma utdelning.
Sexbrott bör ha mycket mycket högre straff. Blir du rånad så gör det ju inte så mycket. Du får tillbaka det du blev av med. Detsamma gäller om du blir slagen i ansiktet av en brottsling. Dina fysiska skador repar sig. Men blir du utsatt för en våldtäckt så repar sig dina psykiska skador inte så lätt. Tar åratal och ibland så läker sådana sår aldrig.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Feb-09-2003 21:48  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by RebeL9
Som det är nu så går man fortfarande efter på tok för gamla lagar där våldtäckt och rån ger ungefär samma utdelning.

...Och ett brott mot staten ger ett hårdare straff än mot individen

Man måste se på brottets natur. Jag tror inte en våldtäcksman eller någon som agar sitt barn tänker i agerande stund att han riskerar få ett fler årigt fängelse straff. Men ser vi på ett brott var någon tänker undan hålla staten pengar så kommer den personen alltid att ha i åtanke när han undanhåller dessa pengar så riskerar han faktiskt få kanske 10 år i fängelset, och där på fråga sig själv om han anser det värt det, att få den dära halvmiljonen och riskera spendera 10 år i en trång cell och få vara ut endast ett fåtal timmar om dagen och kanske inte kunna få träffa sina barn eller hustru var dag som han så gärna vill.


Brott ska förebyggas inte låtas begås för att tas hand om senare!

Old Post Feb-09-2003 22:29  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

så vad är din lösning på problemet? att ge dem psykisk vård där de släpps ut efter ett år och får återfall?
Och på det sättet fortsätter den onda spiralen.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Feb-09-2003 22:33  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
"jag skulle vänta tills de släpptes lös ur finkan och jag skulle döda dem"


oförsvarbart

han gör sig skyldig till ett lika svårt brott, man måste kunna behärska sig oavsett vad man känner, det är det som skiljer civiliserade människor från övriga


___________________
man with no sig

Old Post Feb-09-2003 22:47 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Du vet lika väl som jag igentligen att det är bättre ge dem vård än att låsa in dem för alltid

Du sa det själv med statestiken du lad fram att 10% av dem får inte återfall det måste betyda att den funkar till viss del och att den måste kunnas göras bättre, gör om den totalt om så behövs!

Det faktum att sverige för ett antal år sedan stängde alla hem för psykisksjuka har inte gjort saken bättre

Old Post Feb-09-2003 22:48  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Va ska man göra med personer
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackmuthafooking chewn!!!!!! [2002] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSyntax - Pray [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:57.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!