Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hard Trance och allt som där hör till.
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by Endre

det jag menar på är inte respekt för musiken, jag kanske är lite självisk, visst, men jag visar respekt till andra och vad dem lyssnar på, men det är fortfarande så att varför spelas inte "vanlig" trance i sverige som i resten av europa (mellan främst då)? det måste ju ha nåt med det du säger att göra, kan det vara att dem visar mindre respekt för den stilen? det handlar ju inte om vad jag tycker utan att det är synd att det bara kretsar runt dem här stilarna jag nämde.


Håller med om att det spelas för lite sådan trance som dom spelar på t.ex Voyage och dylikt....för det är bara där och på din grej i akalla som jag fått höra det... det handlar nog mest om en ond cirkel...vi har ingen scen i sverige...och då kommer inte intresset heller...men nu är vi på väg att få en scen....så missa inte Gielen för allt i världen.


___________________

Old Post Feb-08-2003 11:51 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

Jag tror som Steve att det beror på det där med "kompisarna lyssnar på det, det är tuffare stil och jag är tuff.. så jag lyssnar på det" -mentaliteten

Och man kan då säga att Sverige verkligen inte insett hur stort det är i länderna runt om! hur många av era kompisar vet om att nånting så mäktigt som t.ex. sensation ens excisterar?

och det här med att gielen komemr till sverige, vi får väll se hur pass uppskattad han blir då bland mängderna! antar att det bara är dem insatta som verkligen förstår sig på vad han gör! för resten är det en stor fest bara? Som jag förstått det varit för en hel del här i sthlm när vissa hyffsat kända går på fokused!

Men visst! det är ju så även i holland för det mesta! men eftersom sverige är så instängda och nu blir nästan oskuldstagna öppnas ju en ny värld för oss!

Men det är ju ett steg i rätt riktning! Jag tror och hoppas på att han får så många som möjligt fascinerade av det han gör! så 2003 verkligen inte blir ett one hit wonder! och då får dem som jag beskrev innan "tuffa grapparna" får upp ögonen för melodic också! och möter människor som oss, hyffsat insatta som får dem att göra nästa fest ännu bättre osv

Old Post Feb-08-2003 11:55 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Asså för att vara lite hård nu kanske, men av det endre sa tyckte jag mest var skitsnack. Vad är det för mening med att klaga ner på andra stilar inom den elektreoniska grener vars mening inte är att tjänar pengar utan ett syfte, ett syfta kan tex vara att förmedla ett enormt drag som någon kanske försöker skapa med hardtrance. Nu säger jag inte att tjäna pengar inte kan vara ett syfte men det är ett rätt så värdelöst sådant.

än mindre förstår jag varför klankar ner på psy, det som enligt många är "riktigt trance" dvs att trance musik är musik som verkligen sätter en person i trance. jag skulle inte påstå att armin eller corsten riktigt skulle kunna göra dfet med sin stil på samma sätt som huxflux skulle kunna. (Detta var porecis imot vad du just sa)


"Trance är en saga, en saga som ska berättas varsamt och harmoniskt i en stämma man får den här känslan som vi kallar just trance."
"Jag har massor idér som bubblar inne i mig om djupa stilar av trance blandat med atmosfärisk ambient"

Nå varför sitta här och ynka dig, gör verklighet av dina ider istället!

Old Post Feb-08-2003 13:15  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music



Registered: Apr 2002
Location: Space

quote:
Originally posted by mindshooter
så missa inte Gielen för allt i världen.


åldersgräns.


quote:
Originally AC.
Nå varför sitta här och ynka dig, gör verklighet av dina ider istället!

jag har inte möjligheterna, och inga pengar till sånt.


Old Post Feb-08-2003 13:23 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by Endre

åldersgräns.


16


välkommen


___________________

Old Post Feb-08-2003 13:51 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Sneaker Pimp

quote:
Originally posted by Endre
vart lite upprörd för line-upen till den där voyage så jag var tvungen att skriva detta. yupp


du Endre, smaken e som baken... skriver inge mer.. mycket bra har blivit sagt i tråden och ja får instämma me Mind, Välkommen till JKPG


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-08-2003 16:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

Personligen håller jag med om att trance är en saga...man kan drömma sig bort å man hamnar nån helt annan stans när man dansar till det...

Personligen gillar jag också hardtrance eftersom det är mycket "drag" i sådan musik, kan inte säga exakt vad jag gillar egentligen med musiken men jag blir helt galen då jag hör den

men vad allt handlar om egentligen är ju att alla har olika uppfattningar, glöm aldrig det...bara för att någon har en uppfattning m musik betyder det inte att alla andra har fel bara för att dom inte tycker likadant


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Feb-08-2003 17:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hard Trance och allt som där hör till.
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat's this then? Sounds familiar [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBurufunk - Midnight Run [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:41.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!