|
|
|
|
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
Valkenswaard: Gewonden bij vechtpartij
Bij een vechtpartij in een café aan de Markt zijn negen personen gewond geraakt door messteken. Het gaat om steekwonden in been, arm, borst, rug en schouder. Zij zijn naar verschillende ziekenhuizen gebracht. Vier van hen zouden ernstig gewond zijn geraakt. Waardoor de ruzie ontstond is niet bekend. Een van de vermoedelijke daders van de steekpartij raakte ook gewond. Hij is aangehouden. Het is een 34-jarige man uit Valkenswaard. De politie van Valkenswaard onderzoekt de steekpartij.
Van die site af..
| quote: | Originally posted by ScuL
ja duh.
maar als de straffen zo laag zijn is het aantrekkelijk om je woede te uiten door middel van geweld.
in het buitenland worden mensen veel eerder (en langer) opgesloten voor dit soort delicten. nederland is slap.
beetje radarcontroles houden is het enige dat ze kunnen. |
Hah, denken jullie echt dat als je de straffen veel hoger doet dat sommige vormen van criminaliteit (zoals dit hier) afnemen? Echt neit!
Als je ruzie hebt doe je dingen toch in de opwelling van het moment? Als ik matten met iemand heb als ik uitga, of als er iets gebeurt dan ga ik echt niet eerst nadenken hoeveel gevangenisstraf erop staat!!
Nederland is idd vaak slap, criminelen worden vrijgelaten door vormfouten etc, en onbenullige overtredingen krijgen de voorkeur. Maar makkelijk is het allemaal niet. Het is heeeel erg makkelijk om te roepen dat de politie zijn werk niet goed doet. Maar moet je eens kijken hoeveel kleine onbenullige dingen (mijn kat zit in de boom, mijn fiets is gejat) er bij de politie gemeld worden wat veel tijd/geld kost! DAT moet eens veranderen, de zelfredzaamheid van mensen!
Ik ben ook voor hogere straffen, dit schrikt misschien wel een beetje af, maar dat is niet het belangrijkste argument. Het is omdat die mensen dan langer de tijd hebben om na te denken en minder snel weer een delict plegen omdat ze langer vastzitten.
Feb-10-2003 11:27
|
|
|
 |
 |
mantisnl
luuk maes

Registered: Jul 2001
|
|
|
ik ben t eens met raoel, ook de ouders moeten aangepakt worden, want zij zijn zo`n beetje de veroorzakers ervan, als kinderen netjes worden opgevoed (ok, niet netjes in de zin van, iedere week naar de kerk en dat soort dingen) dan heb je al een heel deel van t probleem opgelost!
zo`n boete zet ouders aan het denken, ze vinden zelf wel allemaal erg wat er gebeurt, maar het ligt ook deels aan hun!
ook ben ik voor die hogere straffen, alhoewel, wat snuggle zegt, daar denk je niet aan op het moment dat je herrie hebt..
Feb-10-2003 13:22
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 03:34.
Forum Rules: