|
|
|
|
 |
Raymond
.Off_Corso
Registered: Feb 2001
|
|
|
Er zijn massa vernietigings wapens, en Saddam kan ze ieder ogenblik in zetten, daarom......plat gooien dat zooitje daar!!
James Holden & Benny Rodrigues
|
|
Feb-11-2003 17:47
|
|
|
 |
 |
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002
|
|
|
Feb-11-2003 21:29
|
|
|
 |
 |
Dwingo
RebelChild

Registered: Nov 2000
|
|
|
Feb-12-2003 09:12
|
|
|
 |
 |
Stivvekk
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2001
|
|
|
Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat Bush oorlog wil eigenlijk. Als hij Irak werkelijk zou willen aanvallen zou hij dat allang hebben gedaan, in plaats daarvan gaat hij een enorme troepenmacht opbouwen in de regio (om saddam bang te maken, in Afghanistan hadden ze helemaal niet zoveel troepen nodig), hij laat weten welke aanvalsstrategie hij gaat gebruiken (dat met die 800 kruisraketten de 1e dag, om saddam bang te maken), hij vertelt op welke plekken gaan schieten (saddams huis in tikrit ofzo, om saddam bang te maken).
De enige reden dat die wapeninspecteurs er nu zijn is dat er anderrs oorlog zou komen (resolutie 1441). Als Frankrijk en Duitsland en enkele andere landen zo graag die oorlog willen vermijden moeten ze juist zo veel mogenlijk dreigen met oorlog (klinkt krom maar klopt wel). Saddam Hoessein doet alleen wat als je 'm bedreigd, als allerlei landen nu al alles doen om die DREIGING minder te maken, is de enige die daar wat aan heeft saddam zelf. Het plan om daar met veel meer wapeninspeceurs te komen en er een VN-troepenmacht op te bouwen zal sowieso nooit goedkeuring krijgen van saddam (want dat betekent gewoon dat hij al zijn macht afstaat), maar als je nog IETS van dat plan door saddam zn strot wil drukken, moet je ook wel druk uitoefenen (dit klinkt nou weer niet krom) door als 1 blok op te treden en niet tijd te rekken voor saddam door de dreiging te dwarsbomen.
Oja en over die olie; die kopen ze nu ook al via Shell, Exxo e.d. uit Irak en de prijs daarvan wordt bepaald door de OPEC, dus dat lijkt me niet het grootste gewin aan een oorlog tegen Irak. Bovendien zal deze eventuele oorlog zo verschikkelijk veel geld kosten dat ik me wel afvraag of Bush er nog wel veel aan overhoudt. Turkije en andere dwarsliggende landen hebben hun steun alleen toegezegt omdat de VS miljarden dollars aan subsidie voor dat land heeft toegezegd.
|
|
Feb-12-2003 09:16
|
|
|
 |
 |
arj1o1
.

Registered: Sep 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Stivvekk
Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat Bush oorlog wil eigenlijk. Als hij Irak werkelijk zou willen aanvallen zou hij dat allang hebben gedaan, in plaats daarvan gaat hij een enorme troepenmacht opbouwen in de regio (om saddam bang te maken, in Afghanistan hadden ze helemaal niet zoveel troepen nodig), hij laat weten welke aanvalsstrategie hij gaat gebruiken (dat met die 800 kruisraketten de 1e dag, om saddam bang te maken), hij vertelt op welke plekken gaan schieten (saddams huis in tikrit ofzo, om saddam bang te maken).
De enige reden dat die wapeninspecteurs er nu zijn is dat er anderrs oorlog zou komen (resolutie 1441). Als Frankrijk en Duitsland en enkele andere landen zo graag die oorlog willen vermijden moeten ze juist zo veel mogenlijk dreigen met oorlog (klinkt krom maar klopt wel). Saddam Hoessein doet alleen wat als je 'm bedreigd, als allerlei landen nu al alles doen om die DREIGING minder te maken, is de enige die daar wat aan heeft saddam zelf. Het plan om daar met veel meer wapeninspeceurs te komen en er een VN-troepenmacht op te bouwen zal sowieso nooit goedkeuring krijgen van saddam (want dat betekent gewoon dat hij al zijn macht afstaat), maar als je nog IETS van dat plan door saddam zn strot wil drukken, moet je ook wel druk uitoefenen (dit klinkt nou weer niet krom) door als 1 blok op te treden en niet tijd te rekken voor saddam door de dreiging te dwarsbomen.
Oja en over die olie; die kopen ze nu ook al via Shell, Exxo e.d. uit Irak en de prijs daarvan wordt bepaald door de OPEC, dus dat lijkt me niet het grootste gewin aan een oorlog tegen Irak. Bovendien zal deze eventuele oorlog zo verschikkelijk veel geld kosten dat ik me wel afvraag of Bush er nog wel veel aan overhoudt. Turkije en andere dwarsliggende landen hebben hun steun alleen toegezegt omdat de VS miljarden dollars aan subsidie voor dat land heeft toegezegd. |
bush wil juist die oorlog financieren met diie olie
Feb-12-2003 09:27
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 05:19.
Forum Rules: