Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fokused Scandinavian Tour 2003 - Sweden
Pages (19): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Hmm okej.
Takk

Jag tycker faktiskt det motstående.. Hur större det fest hur bättre det blir. Jag går till detsamma klubb varje månad, de har kapacität för 6000 personer (6 rum). En små fest i Holland börjar med ungefär 7500 och en stor som Trance Energy 25.000 till 30.000. Det får man kallas en riktigt fest. 3000 är ingenting

Old Post Feb-15-2003 14:25  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
s-case
tranceaddict

Registered: May 2002

Det är klart 3000 personer inte är mycket i ett land med nästan 17 miljoner invånare, som det dessutom inte tar mer än två timmar att åka igenom från nord till syd.

Godverdomme, use your brain.

Old Post Feb-15-2003 14:44  Sweden
Click Here to See the Profile for s-case Add s-case to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

ey don't get pissed on me now
vi har just passerat 16 miljon.. inte 17 ännu.

men det ska bli möjligt att organisera större festerna än 3000 tycker jag. speciellt nu Svenska klubbscenen växar

Old Post Feb-15-2003 15:56  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Fyfan vad kul det ska bli. Är det ngn som har koll på om lokalen är soft, bortsett från att den rymmer 3000 pers ?.

Old Post Feb-15-2003 18:15  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001
Sneaker Pimp

har jag fattat helt fel om jag säger att biljetterna släpps 2 veckor före eventet?? Runt den 14 mars då altså??

Old Post Feb-16-2003 13:28  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tommie
tranceaddict

Registered: Dec 2001
Biljetterna har släpps,

http://trance.nu/v3/news_show.php?id=1463

tommie

Old Post Feb-20-2003 09:10 
Click Here to See the Profile for tommie Click here to Send tommie a Private Message Visit tommie's homepage! Add tommie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

ses där

Old Post Feb-20-2003 11:11  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cool2002
Junior tranceaddict

Registered: Jul 2002
Sad hoppas att det kommer folk dit

hoppas att det kommer folk dit till Fokused Scandinavian Tour 2003 -

Sweden

har aldrig varit på Fokused rave så jag vet inte hur det

kommer att gå om det kommer en massa folk eller att det inte kommer

så mycket folk.

P,s hur många vet hur man ska ta sig till stället?

jag bor i nacka och jag har åkt förbi lokalen

kan bara säaga att ljudetet kommer inte att vara på det bästa

i en så trång lokal det är en mäss lokal den änvändes

för stockholm öl och vin och sånt förut kommer inte i håg vad den

använs när den står tomm för det mest

nja Fokused kunde ha valt en bätter lokal en denna

globen hade inte varit helt fel

den kan ta in mer än 3000 personer i alla fall

tycker inte att det är värt att slänga ut 400 kr för 9 timmar

sammt lokalen kunde dom som är arangörer kolla inna dom bokar upp den

alltså vad jag mnera är att dom kunde ha testa lokalen

typ hur bra eller dåligt ljud kommer att vara i lokalen

och ställa in mixer och ljud utrstning så att man har

nästa perfekt ljud annars finns risken att ljudeet kommer att gå

i rundgång om dom inte kollar upp sånt

har vairt amatör dj förr så jag vet lite om ljud

lite,

Old Post Feb-20-2003 11:20  Sweden
Click Here to See the Profile for cool2002 Click here to Send cool2002 a Private Message Visit cool2002's homepage! Add cool2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Här ser ni en som har bokat klockan 9.00 i morse... De här blir skit bra ska ni se
Man får inte va bortskämd med fester i Sverige... såg ju Gielen för bara ett par dagar sen på Trance Energy och det var AS BRA !!!!
E säker på att lokalen duger till... som jag nämt tidigare har jag vart där ett par gånger med jobbet då det vart uppdukat för julmiddag till 3000 pers + en stor scen med uppträdande...

Sisten dit är en radio NRJ lyssnare ha ha de vill ju ingen va

Old Post Feb-20-2003 11:26  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cool2002
Junior tranceaddict

Registered: Jul 2002
synes SteveTranz4ever

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Här ser ni en som har bokat klockan 9.00 i morse... De här blir skit bra ska ni se
Man får inte va bortskämd med fester i Sverige... såg ju Gielen för bara ett par dagar sen på Trance Energy och det var AS BRA !!!!

Sisten dit är en NRJ älskare ha ha

/om det är så bra så synes där

Old Post Feb-20-2003 11:30  Sweden
Click Here to See the Profile for cool2002 Click here to Send cool2002 a Private Message Visit cool2002's homepage! Add cool2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
s-case
tranceaddict

Registered: May 2002

quote:
jag bor i nacka och jag har åkt förbi lokalen
kan bara säaga att ljudetet kommer inte att vara på det bästa
i en så trång lokal det är en mäss lokal den änvändes
för stockholm öl och vin och sånt förut kommer inte i håg vad den
använs när den står tomm för det mest
nja Fokused kunde ha valt en bätter lokal en denna
globen hade inte varit helt fel
den kan ta in mer än 3000 personer i alla fall
tycker inte att det är värt att slänga ut 400 kr för 9 timmar
sammt lokalen kunde dom som är arangörer kolla inna dom bokar upp den
alltså vad jag mnera är att dom kunde ha testa lokalen
typ hur bra eller dåligt ljud kommer att vara i lokalen
och ställa in mixer och ljud utrstning så att man har
nästa perfekt ljud annars finns risken att ljudeet kommer att gå
i rundgång om dom inte kollar upp sånt
har vairt amatör dj förr så jag vet lite om ljud
lite,

Som du skrev tidigare, du har aldrig varit på något som Fokused arrangerar. Jag kan lova dig ljudet kommer vara det minsta problemet.
Fokused har full koll på både lokalen och använder sig enbart av proffsiga företag för att rigga ljud/ljus/laser. Det är inte tal om att någon kille tar med sig sina högtalare hemifrån.
Med någon form av verklighetsförankring så borde du förstå att hyra globen skulle kosta mer pengar än vad du någonsin kommer äga själv.
Dessutom finns det nog inte så mycket mer än 3000-4000 personer som är aktiva klubbesökare i Sverige inom denna Genre.
Att det kostar 400kr är inget konstigt, Om du bara hade en aning om hur mycket det kostade att arrangera en fest av denna storlek så skulle du tänka annorlunda. Att boka Tiesto & Gielen + ett antal andra DJs är inte direkt gratis. Lägg sen till kostnader för Ljud/ljus/laser/flyers/hotell/flyg/transporter/vakter/barpersonal/lokalen/mat m.m

Jag är arbetar själv inte med Fokused men vet hur hårt dom grabbarna jobbar för att alla ska kunna gå på bra fester, Tror dom flesta här kan intyga det också. Ingenting är gratis i den här världen. Så sånna här dumma inlägg hoppas jag slippa se i fortsättningen.

Old Post Feb-20-2003 12:15  Sweden
Click Here to See the Profile for s-case Add s-case to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tommie
tranceaddict

Registered: Dec 2001
word ^

Old Post Feb-20-2003 14:30 
Click Here to See the Profile for tommie Click here to Send tommie a Private Message Visit tommie's homepage! Add tommie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fokused Scandinavian Tour 2003 - Sweden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackcompletely inexplicable mystery track [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDespina Vandi - Gia (Level K Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:08.

Forum Rules: