|
Mysteryland 21-08-2004, Floriadeterrein
'Hoe Harder Hoe Beter'
De nacht voor Mysteryland erg slecht geslapen, dit keer echter niet door de partykriebels, maar door het slechte weer (onweer en hoosbuien). Op advies van id&t daarom mijn oude schoenen uit de kast getrokken en om 11 uur met een bus vol malloten vertrokken richting Hoofddorp vertrokken. Ingang Oost was de uitvinding! Deze ingang was speciaal gemaakt voor de touringcar-bezoekers, wachttijd 0,0 (in tegenstelling tot de 2 andere ingangen).
Aangezien het nog erg vroeg was en er nog geen DJ's van naam (of faam) draaiden eerst het terrein gaan verkennen. Meteen een flink aantal kilometers in de benen... Mainstage karig opgebouwd (was het al af?) en erg blubberig en Q-Dance zag er inderdaad leuk uit (geen rellen gezien trouwens).
In verband met een paar spettertjes Blackhole tent ingedoken, maar was is die Ton TB slecht zeg Kan nog niet eens de bekende nummers (Sahara, Adagio for Strings en Electronic Malfunction knap aan elkaar mixen :eek . Gelukkig wist Lucien Foort ons wel te bekoren met een uplifting setje! Om 4 uur richting Cocoon (tent was leuk ingericht met tribune en tunnel onder dj booth) gewandeld om Dhr. Vath te beluisteren. Hij begon erg lekker met 2 electro nummertjes, vervolgens kwam Alter Ego - Rocker langs en toen ging het al snel over op het betere beukwerk... daarom richting de main om te kijken bij Darren Emerson, maar wat schetst mijn verbazing: ook hij knalt vanaf plaat 1 de bas maximaal open ("de bas moet je niet alleen horen, die moet je ook voelen"). Daarvoor ga ik natuurlijk niet in de prut staan springen, op naar Subliminal met Harry Choo Choo Romero. Deze man kan tenminste mixen en verraste met remixen van Rage Against The Machine en Nirvana, apart maar wel leuk! Toch terug naar de mainstage om Emerson te horen eindigen met Yeke Yeke, Seven Nation Army en Born Slippy. Vervolgens helemaal vooraan genieten van de kwaliteiten van Paul van Dyk. Hij draaide een stevig setje dat goed aansloeg bij het publiek. Dat Tiesto vervolgens met een helikopter op een boot (achter de main) werd gedropt voegde weinig toe aan het geheel. De nr.1 dj van de wereld viel mij trouwens alles mee, qua mixen haalde hij het niet bij Van Dyk, maar het publiek ging los (modder vloog je om de oren)! Na de vuurshow (tussen Tiesto en Marco V) richting Subliminal Sessions voor de knaller van de dag!
Eerst de meesterlijke afsluiting van Erick Morillo met drummer Tommy Lee die een hele tent, op een housefestival, uit z'n dak laat gaan op Nirvana !! Vervolgens de Audio Bullys, werelds. Wat een enthousiasme, afwisseling en energie. Daar heb ik nog een uur lang staan springen (ellebogen incasseren en uitdelen ) om alsnog met een voldaan gevoel naar de bus terug te lopen!
Last edited by Tim81 on Aug-22-2004 at 09:52
|