Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Film
Pages (39): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Aendy
Aviator! Blev positivt överraskad, riktigt, riktigt bra film!

Var som fan! Har fått för mig att den är skräp ( vilket den iofs kan vara ). Har visserligen kvar massa bio checkar sedan jul afton, så något ska dom ju läggas på.

Old Post Feb-01-2005 17:39  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kvicket
Senior tranceaddict

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by lonne
En av Hollywoods mest välbetalda skådisar, så specielllt underskattad är han inte.

Anyway, han var helt ok i filmer som Seven, Tru Romance, Snatch mfl.

Nuförtiden gör han mest skit tycker jag. ( syftar framförallt på Troya & Oceans 11 & 12 etc )

Vafan... Oceans filmerna är ju sköna som fan

I övrigt så kan jag av nya filmer rekommendera "Man on fire" som var riktigt bra, Denzel är alltid bra. Masdjävlar överaskade mig väldigt åt det positiva hållet, mycket mer allvarlig än vad jag trodde den skulle vara. Collateral var bra även den, tycker dock att Man on fire var bättre... National Treasure är den värsta skiten man just nu kan lägga pengarna på. Garden State var en riktigt bra film, väldigt imponerad av Zach Braff som både regisserar och gör huvudrollen.

Film är bäst på bio

Old Post Feb-01-2005 17:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Kvicket Click here to Send Kvicket a Private Message Add Kvicket to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

quote:
Originally posted by Kvicket
Vafan... Oceans filmerna är ju sköna som fan

I övrigt så kan jag av nya filmer rekommendera "Man on fire" som var riktigt bra, Denzel är alltid bra. Masdjävlar överaskade mig väldigt åt det positiva hållet, mycket mer allvarlig än vad jag trodde den skulle vara. Collateral var bra även den, tycker dock att Man on fire var bättre... National Treasure är den värsta skiten man just nu kan lägga pengarna på. Garden State var en riktigt bra film, väldigt imponerad av Zach Braff som både regisserar och gör huvudrollen.

Film är bäst på bio

Känns inte som jag borde svara, det gör ju inte saken bättre att du gillar collateral heller.

Old Post Feb-01-2005 17:46  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Kan hålla med om att "Man on fire" var riktigt bra
"Garden State" är Inte min typ av film, åt skogen för flummig.
"Collateral" var helt okej...

Filmer som är bra för mig är oftast sådana som berör mig på ett eller annat vis, om jag inte blir skraj av en skräckis så är den inte bra... detta är ingen regel men oftast blir de så. The Grudge... visst var den bra och jag rös flera gånger men den var inte så läskig som alla tjejer får det att låta... en pojke som trillat ner i puderdosan & inte fått skölja ur halsen med ett glas vatten, undra på att han knarrar med rösten

Intelligenta filmer är oftast bra, där man inte kan lista ut nästa steg eller tom. slutet, hur upplösningen blir.
"The Usual Suspects" är riktigt bra film och exempel på ett slut man inte riktigt kan ana... "-Who is Keyser Soze"

Old Post Feb-01-2005 17:57  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kvicket
Senior tranceaddict

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Filmer som är bra för mig är oftast sådana som berör mig på ett eller annat vis, om jag inte blir skraj av en skräckis så är den inte bra... detta är ingen regel men oftast blir de så. The Grudge... visst var den bra och jag rös flera gånger men den var inte så läskig som alla tjejer får det att låta... en pojke som trillat ner i puderdosan & inte fått skölja ur halsen med ett glas vatten, undra på att han knarrar med rösten

Intelligenta filmer är oftast bra, där man inte kan lista ut nästa steg eller tom. slutet, hur upplösningen blir.
"The Usual Suspects" är riktigt bra film och exempel på ett slut man inte riktigt kan ana... "-Who is Keyser Soze"

Mm... De misstänkta är grym. Själv gillar jag nog det mesta :O Märks iofs på min post ovanför, har aldrig gillat att sönderanalysera filmer, tycker att film handlar om underhållning.
Men jo de bästa filmerna är ofta de lite mer tänkvärda, Forrest Gump och the shawshank redemption är två bra exempel på det.

Kan i övrigt avråda från The Grudge den japanska versionen, var tyvärr enbart komisk.

Old Post Feb-01-2005 19:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Kvicket Click here to Send Kvicket a Private Message Add Kvicket to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Kvicket
I övrigt så kan jag av nya filmer rekommendera "Man on fire" som var riktigt bra, Denzel är alltid bra.

Måste tyvärr lägga in mitt veto, Denzel är aldrig bra men tyvärr får han bra filmer att jobba med.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Feb-02-2005 18:02  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

quote:
Originally posted by Aendy
Måste tyvärr lägga in mitt veto, Denzel är aldrig bra men tyvärr får han bra filmer att jobba med.

Har faktiskt också alltid hatat Denzel, ända fram tills han gjorde Training Day. Lysande roll tolkning!

Old Post Feb-02-2005 21:56  Sweden
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

gillar faktiskt inte heller denzel.. vet inte riktigt varför.. men neee

Old Post Feb-03-2005 11:21  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

Jag däremot har alltid gillar denzel..haha.

insignificant cor member alliance

Old Post Feb-03-2005 19:06  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Såg the woods man med Kevin Bacon i huvudrollen igår. Riktigt bra film!

Old Post Feb-06-2005 13:00  Sweden
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Steve! Du gillar typ samma filmer som jag! Filmer ska beröra och få en att tänka efter!

Är The grudge alltså inte så läskig? Jag har hört massor, både av det manliga och det kvinnliga könet säga att det var den läskigaste filmen dom sett m.m.
Funderar på att gå o se den men jag vet inte riktigt..

Nå fler kommentarer ang. The Grudge?

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Feb-06-2005 13:57  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
gurra
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2004

Såg The Grudge i måndags. Visst är den läskig, men mot slutet tyckte jag att det spårade ur lite och jag fann mig snarare lite smått irriterad.

Ganska klassisk skräckfilm, inte speciellt. Typisk skräckismusik och tafatta människor som åker på rådäng av övernaturliga ting. Får ett medelbetyg av mig.

Old Post Feb-06-2005 14:33  Sweden
Click Here to See the Profile for gurra Click here to Send gurra a Private Message Add gurra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Film
Post New Thread    Post A Reply

Pages (39): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksasha bangkok 1995 track 4.. [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTomcraft - "The Lord (Darkness)" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:43.

Forum Rules: