|
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Noord-Ierland, Afghanistan, Iran, Servië, Kosovo, Bosnië, VS, Congo (Zaïre), Madagascar, Ivoorkust, Somalie, Eritrea, Columbia, Cambodja, Vietnam, Korea, Roemenië, Polen, Rusland, Irak, Spanje, Turkije, Sudan, Etiopië, Libanon, Rwanda, Liberia, Sierra Leone, Zuid-Afrika, Cuba, Haïti, Filipijnen, Israel, ...
Er kleeft onschuldig bloed aan heel de wereld, geen Amerikaan die de halve wereld dat continu wil herrineren. Er zijn zelf al families van 9/11 slachtoffers in Amerika die walgen van de hype.
Niemand ontkent dat het drama woorden te kort schiet, maar wat de VS ermee gedaan heeft tart elke verbeelding. |
nogmaals, Jasper had het niet over bloedvergieten, enkel over hongersnood (of ik moet zijn post verkeerd gelezen hebben). maar je hebt wel gelijk, door het idee van supranationalisme van de Verenigde Staten is 9/11 als de ergste gebeurtenis uit de hele geschiedenis afgespiegeld.
| quote: | | Bwa ik denk dat er meer achter zit dan alleen religieus fanatisme. Het terreur in Noord-Ierland gaat ook hand in hand met wapen- en drugshandel. Ik zie iemand zoals onze Bin nog in staat om 3000 mensen op te blazen om zo ongezien een paar ton opium of heroïne door te smokkelen. |
dat zou best kunnen. maar de aanslagen zijn wel gepleegd onder het voorwendsel de Islam te verdedigen tegen het heidene Westen (als de VS tussenkomen in een conflict in het Midden-Oosten wordt dat meteen gezien als een aanval tegen de hele Islam). en dat doet met toch wel huiveren, dat een absurd iets zoals religie een reden kan zijn om willekeurig onschuldigen te gaan ombrengen. in Nigeria bijvoorbeeld komt dat ook voor, maar 9/11 was van ongeziene schaal en vooraf gewoon ondenkbaar (net na de aanslagen had iedereen wel iets van "wtf, hoe kan dat?"). ik denk dat de gebeurtenissen ons ook om die reden zijn bijgebleven.